Papier-mache mod goed idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59
Toen ik op de hcc de kast die ik wou kopen overal al weg was, kreeg ik het lumineuze idee om zelf ns een kast in elkaar te zetten. Het moet natuurlijk wel iets nieuws zijn, dus ik ging ns wat creatief nadenken tot uiteindelijk op een soort papier mache mod kwam. Daarbij dacht ik aan een frame van ijzerdraad voor de stevigheid en dan coaten met iets leuks (moet ik nog ff zien.. evt doorzichtig plastic voor mooi, maar anders zo kapot als je m door regen moet vervoeren naar een LAN) of alufolie >:)

Voor:
• Makkelijk modbaar/uitbreidbaar
• vrij licht
weinig geluid
• Geen moeilijke gereedschappen aanschaffen

Tegen:
• Waarsch erg warm
• Gaat snel kapot (hoe snel? en vooral hoe voorkomen)

vast nog wel paar dingen.. wie heeft commentaar?

[edit: sorry cm in topictitel vergeten]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 00:29
ehm, klinkt erg leuk, maar ik denk superonpraktisch.
een houtenkast is net zo makkelijk te modden als papiermache, en is ook geluidsarm, en zit iets steviger in elkaar. Persoonlijk ben ik eigenaar van een AOpen Straaljager, maar ach, om je kast nu van papier te gaan maken :) :?

nogmaals het idee is leuk, maar ik denk dat het heel erg onpraktisch/zwak (constructie) is.
En als er vocht bij komt kleeft de hele riedel aan elkaar vast :P ik zou zeggen probeer het eerst eens met wat NIET werkend spul.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmzzz.. NEE

Dat werkt gewoon niet.

Stoot er een keer tegenaan en het is een propje.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Zou het leuk vinden om eens te zien, maar verder lijkt me het een ramp :)

* OProg had op de kleuterschool al een $#%&^5hekel aan het werken met papier-mache :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Dit is alleen eerst ff ter evaluatie.. water kan dus met plastic oid worden voorkomen. Zwakke constructie: hangt oa van je ijzerframe af. Als ik nou dat spul uit gewapend beton neem... >:) moet lukken.. en als t niet wil zijn er vast nog wel andere manieren om te reinforcen (suggesties welkom trouwens).

Maarre gaat u door hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

moet best kunnen, lijkt me. Frame van soort kippengaas maken denk ik met houten latjes ofzo. En dan nog goed nadenken over de aanbreng-manier van je papierspul, dat luistert denk ik wel nauw wil t stevig worden. Maar op t gevoel zeg ik dat t best nog wel stootbestendig is: best wel zacht en meegevender dan hout of potklei (LoL)...

Op school maakten wij er poppetjes mee... kan je je kast met quasi-klassiek relief maken :o Stoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 00:41 schreef SilentStorm het volgende:
Dit is alleen eerst ff ter evaluatie.. water kan dus met plastic oid worden voorkomen. Zwakke constructie: hangt oa van je ijzerframe af. Als ik nou dat spul uit gewapend beton neem... >:) moet lukken.. en als t niet wil zijn er vast nog wel andere manieren om te reinforcen (suggesties welkom trouwens).

Maarre gaat u door hoor..
Moet je wapeningstaal nemen ca rond 60 ofzo >:)
dan is ie best stevig, maar als je dan toch bezig bent met wapeningstaal waarom dan niet meteen een kast nemen van gewapend beton??
Dan is ie alleen niet zo licht meer 8:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
dr zit vast nog wel wat tussenin :P (zelfde dikte zelfde gewicht >:))

edit: of is dat zo dik dat ik de kast vorm eruit mag zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis een beedje raar idee hoor met papier mache maken ??
maar het kan wel maar ik zou geen kippegaas nemen, neem dan wapeningstaal rond 6 (dikte is dus 6 mm)
dit kan je buigen in de bankschroef en is een stuk sterker als kippegaas (hoe kom je op het idee kippegaas :) )

Maar als ik jou was zou ik idd gewoon hout nemen.
Wie van hout houd houd het bij hout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 00:49 schreef SilentStorm het volgende:
edit: of is dat zo dik dat ik de kast vorm eruit mag zagen?
Wapeningstaal rond 60 is dus 60 mm dik. De enigste manier om dit te bewerken is in de fabriek met een buigmachine of met een haakse slijper, niet echt praktisch dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
ja maar iedereen doet al hout.. Ik heb tot nu toe nog niets gezien dat het totaal onmogelijk maakt met pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Computerkast van papier :?

Een volledig houten kast is nog op de grens van wat nog veilig is maar liever ook niet. Laat staan een papieren kast :?

Je moet als je zelfbouw gaat doen altijd bedenken dat overal waar stroom loopt ook kortsluiting kan krijgen.

Moet je is voorstellen wat er kan gebeuren als je sluiting hebt in een kast van papier-mache die helemaal uitgedroogd is met een mooie toevoer van verse lucht via je je fans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
ok, als dat gebeurd ben je alles kwijt, maar wanneer gebeurd dat nou? laat ik het zo zeggen: hoevaak heb jij de laatste 200 jaar kortsluiting in je kast gehad? dr komt trouwens een vette flowerpower (volgens OC-shop beter dan enermax) voeding in dus verwacht geen kortsluiting.. (kan kast voor veiligheid iets anti-brandbaars omheen doen voor bij blikseminslag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 19:14

Corn

Raar jongetje

Nou, ik moet zeggen dat ik het een bijzonder creatief idee vindt, maar of het echt zo heel erg stevig zal uitpakken weet ik ook niet. Hoe ga je dingen vastschroeven e.d.? Lijkt me niet zo heel erg makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan natuurlijk ook een gewone kast als basis nemen en daar alles tegenaan gooien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop een wrak van een kast bouw de shit erin en gooi er drie edities van de telegraaf tegenaan met wat kwak natuurlijk :)

als het goed is ken alles wel mooi wegwerken en het is veilig stevig brandveilig ed ed ed

suc7

belasting toegevoegde waarde : het is dan wel zeer orgineel !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op zaterdag 24 november 2001 00:53 schreef Basz het volgende:
en is een stuk sterker als kippegaas (hoe kom je op het idee kippegaas :) )
...
Wie van hout houdt houdt het bij hout :)
nou das voor tussen de framestralen door... niet als frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zaterdag 24 november 2001 07:55 schreef seadive87 het volgende:
je kan natuurlijk ook een gewone kast als basis nemen en daar alles tegenaan gooien >:)
Ik heb het idee dat dat niet goed blijft zitten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 12:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dat niet goed blijft zitten :{
nee je moet ook eerst wat bouten of iets ander eraan maken zodat het blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
waarom niet gewoon polyester gebruiken met van die vezel-matjes ?

pak je gewoon een kast waar je n nieuw frontje voor maakt oid...

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Nou k wil het graag origineel houden en papier mache lijkt me dan wel leuk. Als ik het zo hoor is het met een goed frame best uitvoerbaar.

Wapeningstaal. Waar vind ik dat? vast niet in huis/tuin/keuken doe het zelf zaak.. of wel? kan maandag ofzo wel eens gaan zoeken..

NB is er niet een lichter alternatief voor wapeningsstaal van aluminium ofzo?

ik ga maandag ff paar doe't zelf zaken af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 21-07 21:16

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dit kan wel doen maar dan met hele sterke papier mache, echt karton zegmaar dan is dit goed te doen. Er bestaan trouwens ook karton-platen misschien kan je daar wat mee.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
t heeft even geduurd, maar ik ben er intussen aan toe gekomen om naar een winkel te gaan. Ik wil het nu zo gaan doen: ik heb een paar vrij dikke alumium stukken staal gekocht waarmee ik de buitenste randen ga maken. Intern ga ik de belangrijkste punten (drive bays, mobo aansluitpunten) op dezelfde manier verstevigen. Voor de kleinere stukjes gebruik ik daarna een wat steviger soort ijzerdraad. Dit frame ga ik bekleden met waarschijnlijk papier mache, maar dat bepaal ik definitief als ik het frame afheb en er wat mee heb ge-expirimenteerd. Nu moet ik alleen nog ergens een lasapparaat vandaan toveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
hehe, wat d8 je van waterkoeling erin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Op vrijdag 30 november 2001 18:08 schreef SilentStorm het volgende:
ik heb een paar vrij dikke alumium stukken staal gekocht
what's it gonna be boy... alu of staal ;)

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 08:15

Part

Helemaal niets.....

Ik wil het nu zo gaan doen: ik heb een paar vrij dikke alumium stukken staal gekocht waarmee ik de buitenste randen ga maken............

Nu moet ik alleen nog ergens een lasapparaat vandaan toveren..
Als je aluminium hebt vergeet dat lasapparaat dan maar. Aluminium is alleen met speciale apparatuur te lassen en dan nog heb je een hoop ervaring nodig.
blindklinken (popnagels) is mischien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 20:57

tie-rep

nu met ir. !

Nu moet ik alleen nog ergens een lasapparaat vandaan toveren..
als je toch al toch je ellebogen in de behanglijm hangt, lekker lijmen dat alu :)

ik vinje behoorlijk dapper met je experiment! ondanks alle "doe het nou niet" en "las je kastframe van massieve steigerbuis/betonijzer" ga jij gewoon lekker door met je papier.

<oftopic>
Zelf heb ik twee lampenkappen met alu-folie beplakt (met houtlijm) werkt prima, dus gewoon proberen!
</oftopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Als je een beetje kunt mig lassen is dat niet zo'n probleem, ik vond het makkelijker dan electrisch booglassen.
Maar idd popnagels is een stuk fijner werken.

Ik heb er zelf wel eens aan gedacht om mijn case in te pakken in latex.
Alsof er een huid omheen hangt.
En dan met een beetje zo'n horror effect.
Beetje etter en bloed hier en daar.
Maar dat idee van die papier maché spreekt me ergens ook wel aan.

Vet idéé, vooral doen, das wel vette underground-modding als je het mij vraagt. :7

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
gaat waarschijnlijk wel ff duren, maar ik ga dr gewoon voor.. nagelen waarsch makkelijker, maar niet echt handig met alu die ik heb (ik post nog wel ff een plaatje zodra ik een progje heb om makkelijk webcam foto's te maken.. anders wordt t gewoon een filmpje van de onderdelen.. (en misschien ook het assembleren (lijkt me wel stoer om daar filmpje van te maken). voor t aan elkaar krijgen: wordt waarschijnlijk iets van lijm of iets dr omheen. Je hoort t nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 30 november 2001 23:25 schreef blimmel het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb een paar vrij dikke alumium stukken staal gekocht
--------------------------------------------------------------------------------

what's it gonna be boy... alu of staal ;)
Hij bedoelt vast dikke stukken metaal, aliminium om precies te zijn :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
ja sorry haal het woord staal en metaal door elkaar.. (|:() Het betreft gewoon een paar alumium stukken draadstaal van ong 4 of 5 mm dik. Ik post waarschijnlijk morgen wel ff een pic, maar nu ga ik slapen, morgen weer vroeg uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 22-07 10:24
Als je het een beetje georganiseerd aanpakt, moet het te doen zijn. Zelf ben ik begonnen met een houten kast voor een oude 486. Het voornaamste probleem was dat je de afmetingen heel goed moet maken. Maja, dat is hout. Als je papier gebruikt lijkt het me idd handig om een geraamte te maken van dat buigbare PVC buis en daar een huif van te maken. Dan heb je een stevige vorm. En daar dus kippengaas overheen.

Mijn kast had trouwens de voeding mat daarnaast de hdd, fdd, en cdrom opgestapeld naast elkaar. (10cm hoog) en daarboven het MoBo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
hmm plaatje? voor mn eigen projectje, het is allemaal nog een beetje uitzoeken, het totaal zal wel een paar maanden duren. Weinig ervaring met metaalbewerking en ik heb natuurlijk geen voorbeelden en weinig vrije tijd. Ik ga er de komende tijd gewoon elk weekend ofzo een paar uur mee aan het werk en ik zie wel wat er uit komt.. Wordt het gewaardeerd als ik af en toe ns een paar plaatjes post of is het effect beter als ik aan het eind alles ineens doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter gipsen inplaats van papier mache? Dan kan je dezelfde vormen maken maar wel steviger. Met gips bedoel ik dan die plakjes die je in water legt en je ergens kan opplakken (zwachtelgips?) dus wat de dokter gebruikt.

Kan je ook niet beter schroeven dan lassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 02:39 schreef SilentStorm het volgende:
ja sorry haal het woord staal en metaal door elkaar.. (|:() Het betreft gewoon een paar alumium stukken draadstaal van ong 4 of 5 mm dik. Ik post waarschijnlijk morgen wel ff een pic, maar nu ga ik slapen, morgen weer vroeg uit..
Hahaha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja lekker een kast van papier, staat je kast meteen in lichter laaien, daarnaast zal dat best goed isoleren.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

Ik zie eerlijk gezegd helemaal het nut niet in van deze operatie. Het zal niet mooi worden, slap, brandgevaarlijk, bobbelig, en zeer primitief. Waarom zou je in godsvredesnaam zo'n kast willen hebben .... :?

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn van die alu hoeken, U'tjes en dat soort shit te koop bij de Gamma. Daar een keer een versterker mee gemod. 8-) Die alu hoeken toen gewoon met hele kleine boutjes aan elkaar geklust, best wel stevig.
Epoxy werkt mischien wel om dat papier mee af te werken (weet eigenlijk niet of dat hecht op papier) is in ieder gaval iets meer profi dan papier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Op vrijdag 30 november 2001 23:25 schreef blimmel het volgende:

what's it gonna be boy... alu of staal
alliminium is een metaal

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 23:01

Servowire

prutser:~#

Ik ga een kast boetseren van klei en dan lapjes stof er op.

:P

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 18:25
Op maandag 03 december 2001 00:07 schreef basiep het volgende:

[..]

alliminium is een metaal
Maar alluminium is geen staal >:)

*eerst lezen, dan quoten*

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:55

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

Hahaha, cool idee!!

ik denk dat ik maar eens een kast ga maken van brooddeeg :)

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

papier mache?
nah dat is veel te kwetsbaar volgens mij
(ik zou het alleen doen met een oude pc)
})
edit:

ik zie deze icons bijna nooit hoe komt dat?
})
:X
:O
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje een Surprise Mod
(SM) mod
;)

Hebben die Papier Maché dingen niet de gewoonte om na verloop van tijd uit te zakken door de luchtvochtigheid ?

//off topic
NightHawk, ze staan niet onder het post/edit window. Misschien is het een aardig idee om een actie te beginnen om ze daar bijgevoegd te krijgen ?

"GOT voert actie voor de minder bedeelde Iconen."
of
"Laat GOT wat doen voor de Iconen minderheid."
of nog beter
"GOT is met alle Iconen !!"

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Als ik eerst dat frame heb gemaakt is papier mache gewoon voor het invullen. Dat spul is als je t wat goed doet keihard en zal ook wel zo blijven. Over vochtig worden: het plan was (stond al eerder ergens) om het daarna ergens mee te coaten zodat het geen vocht opneemt. PM is daarbij ook nog vet licht dus het ik een extreem lichte kast :).

enne ik weet het:

aluminium = een soort metaal
staal = een soort metaal
staal <> alumium |:(

Ook handig aan zo'n kast: je kunt behoorlijk makkelijk dingen aanpassen en zo bv je luchtcirculatie makkelijker regelen of je usb poort van achter naar voor verplaatsen ofzo..

Als het niet wil kan ik altijd nog een ander materiaal gebruiken, maar dit is gewoon vet stoer. Doet niemand anders.. (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 08:55 schreef SilentStorm het volgende:
Als het niet wil kan ik altijd nog een ander materiaal gebruiken, maar dit is gewoon vet stoer. Doet niemand anders.. (tot nu toe)
;) Dat klopt helemaal , het is nog extravaganter dan de Lego mod ;)

Ik denk alleen dat het een hele klus wordt om alle openingen die je maakt zoals die USB poorten, steeds te behandelen. Het zal denk ik in temperatuur weinig uitmaken, mits je een redelijk grote intake en outtake fan er in zet, naruurlijk wel met een stoffilter voor de intake.

Met zo'n metalen 'Mesh' filter heb ik goede ervaringen, je hoeft alleen maar ééns per maand als de PC uitstaat er even met de stofzuiger over heen te gaan, met de bostels, om het verzamelde stof er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een slap gelul hier toch over slappe, warme en brandgevaarlijke kasten.

PM kan je zo stevig maken als je zelf wilt. Gewoon meerdere lagen kruislings op elkaar. Goede kwaliteit papier gebruiken (dus geen kranten) en als het even kan het resultaat persen. (tja, hoe doe je dat nu weer met een kast....)

Warm... ach, bij een metalen pc wordt de meeste warmte via de lucht afgevoerd. Ik dacht dat de warmte overdracht via stralen te verwaarlozen was. Oftwel, gewoon een goede airflow maken.

En brandgevaarlijk... Toverwoordje: Waterglas, een oplossing van natrium silicaat in water. Kan je kopen bij een drogist (heb ik gedaan). Het wordt gebruikt om eieren te conserveren en om hout minder brandbaar te maken. Is erg fraai spul, een blaadje papier erin, laten drogen en je kan het gewoon in een vlam houden. Met een soldeer brander krijg je het weg gebrand, maar als je de soldeer vlam weer weghaald stopt het papier onmiddelijk met branden.

Hmm, misschien ga ik eens de platen van m'n kast vervangen door PM platen, mooi stevig frame en isolerende pm platen eromheen. Stevige onbrandbare en vlakke platen PM zijn makelijk te maken met papier, waterglas en een pers (twee platen en wat zwaars, bakstenen oid)

Ik zit nog maar met 1 ding, hoe scherm je je comp zo goed mogelijk magnetisch af? Zal wel alu folie aan de binnenkant worden, en de platen vastzetten met moertjes met een klem sterretje tussen PM plaat en kast frame.

Go SilentStorm Go !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

anders maak je toch eerst een kippegaas frame en doe je daar je smeuriepapier omheen ??

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
:)Dat klopt helemaal , het is nog extravaganter dan de Lego mod :)
:P
Ik denk alleen dat het een hele klus wordt om alle openingen die je maakt zoals die USB poorten, steeds te behandelen.
Die kan ik vantevoren uitsnijden voor de nette versie en voor veranderingen kan ik er een nieuw stukje papier in het ontstane gat zetten en een nieuwe uitsnijden.

Het zal denk ik in temperatuur weinig uitmaken, mits je een redelijk grote intake en outtake fan er in zet, naruurlijk wel met een stoffilter voor de intake.

Met zo'n metalen 'Mesh' filter heb ik goede ervaringen, je hoeft alleen maar ééns per maand als de PC uitstaat er even met de stofzuiger over heen te gaan, met de bostels, om het verzamelde stof er af te halen
[/quote]

Filter lijkt me idd wel goed id. Wat bedoel je precies met 'metalen Mesh filter'? iets als de filters die je vind op bv een cooldrive?
Warm... ach, bij een metalen pc wordt de meeste warmte via de lucht afgevoerd. Ik dacht dat de warmte overdracht via stralen te verwaarlozen was. Oftwel, gewoon een goede airflow maken.
En de airflow aanpassen is dan weer vrij makkelijk door gewoon een 'vorm' te maken die de stroming de goede kant op leidt.[quote]
Toverwoordje: Waterglas, een oplossing van natrium silicaat in water.
[quote]

Wahoo! dat moet ik hebben! komt er zeker in!
Hmm, misschien ga ik eens de platen van m'n kast vervangen door PM platen, mooi stevig frame en isolerende pm platen eromheen. Stevige onbrandbare en vlakke platen PM zijn makelijk te maken met papier, waterglas en een pers (twee platen en wat zwaars, bakstenen oid)
Tegels lijkt me dan makkelijker, maar ik houdt het gewoon op iets groots huishoudelijks. Bv een bakplaat, koffer, bierkratje, kast,etc.
Ik zit nog maar met 1 ding, hoe scherm je je comp zo goed mogelijk magnetisch af? Zal wel alu folie aan de binnenkant worden, en de platen vastzetten met moertjes met een klem sterretje tussen PM plaat en kast frame.
Hmm wat about ijzervijlsel in het papier? lijkt me (mits in voldoende mate) goed genoeg. (Voor zover nodig, maar lijkt me beter om wel te doen en geen probs dan andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 13:46 schreef SilentStorm het volgende:
Hmm wat about ijzervijlsel in het papier? lijkt me (mits in voldoende mate) goed genoeg. (Voor zover nodig, maar lijkt me beter om wel te doen en geen probs dan andersom).
O jottem, krijg je meteen een mooie rode kleur :)

Lijkt me niet te werken:
1 roest (net als betonijzer trouwens)
2 en hoe wilde je al de korreltjes contact laten maken? Ik dacht dat je voor electrisch velden een kooi moest hebben waarvan de openingen afhankelijk zijn van de frequentie van de velden die tegengehouden moeten worden. Ik weet niet of een wolk ijzerdeeltjes ook voor afscherming zorgt.

Niet roestend gaas lijkt me beter, of alu folie natuurlijk.

(o ja en wel pics natuurlijk, ook als je je eerste stappen hebt gezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Lijkt me niet te werken:
1 roest (net als betonijzer trouwens)
niet als je alles waterdicht hebt gecoat
2 en hoe wilde je al de korreltjes contact laten maken? Ik dacht dat je voor electrisch velden een kooi moest hebben waarvan de openingen afhankelijk zijn van de frequentie van de velden die tegengehouden moeten worden. Ik weet niet of een wolk ijzerdeeltjes ook voor afscherming zorgt.
you got a point there
Niet roestend gaas lijkt me beter, of alu folie natuurlijk.
hmm zal er straks even een natuurkunde boek bijhalen.. of hebben we hier nog ergens een faraday-expert rondlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kippegaas schermt ook af, als een Kooi van Faraday.

Voor temperatuur zul je wel naar de harde schijven moeten kijken misschien. Die dragen wel hun warmte aan de kast af. Mhh.. 5400 toeren i.p.v. 7200, in RAID zal al helpen. Anders zo'n cooldrive geval.

Metal mesh,
ik zal effe een plaatje posten :

Afbeeldingslocatie: http://www.caseetc.com/images/prod_sm/000379.jpg

www.caseetc.com heeft ze, bij "anodized Stuff" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Danx, doen we dr kippegaas doorheen! enne heb al cooldrive, dus geen probs.

Vindt je het nou echt zo onmogelijk idee of klinkt het alleen belachelijk?

die winkel is best duur, maar is vast ook wel in nld te vinden.. of zelf maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 14:55 schreef SilentStorm het volgende:
Danx, doen we dr kippegaas doorheen! enne heb al cooldrive, dus geen probs.

Vindt je het nou echt zo onmogelijk idee of klinkt het alleen belachelijk?

die winkel is best duur, maar is vast ook wel in nld te vinden.. of zelf maken :P
Hah !

Het klinkt meer gek, dan dat het onmogelijk is ja, "1 2 3 4, computertje van papier" ! ;)

Het zal hoofdzakelijk een hoop werk en een partij proberen worden. Passen, meten, knippen en plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Op maandag 03 december 2001 15:31 schreef Hooi het volgende:

Het klinkt meer gek, dan dat het onmogelijk is ja, "1 2 3 4, computertje van papier" ! ;)
hehe lol

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het alu is... veel plezier met lassen *schiet ongelofelijk in de lach* :D:D:D

[-edit-] Sorry, had ff niet gezien dat het er 3 waren!

Maarre, ik geloof niet zo in een papiermache doos. Maarre, als je em afhebt: pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Ik heb de basisonderdelen van het frame alvast bij elkaar:

Stalen Aluminium buizen, lijm en (altijd handig) een nieuw setje tie-raps:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.jonkman/cm/buizen_lijm_tieraps.jpg

Close-up buis:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.jonkman/cm/buiscloseup.jpg

En een stuk gaas:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.jonkman/cm/gaas.jpg

Ik post nog meer als ik er mee ga prutsen. Kan even duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe lol Stille...>:)
hmm...ziet er niet echt stevig uit...drm verklaarden we je al voor gek op school...

maar eh..metaalbewerking no problemo for me...

BTW me oom is directeur van een metaalfabriek in Dokkum....dusss als je iets anders wilt dan papier-maché...:z

hmm nu breng ik mezelf weer op een id :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
right..
ziet er niet echt stevig uit
goh, heb je meer gezien dan mij. waar is die kast dan?
BTW me oom is directeur van een metaalfabriek in Dokkum....dusss als je iets anders wilt dan papier-maché...:z
dus die gooit voor jou ff zn fabriek open? nou als ie alumium kan lijmen/lassen/schroeven.. hou ik me aanbevolen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Mooi dat mijn kippegaas-gelul toch nog wordt opgepikt :P

Maarreh:
Ja klopt wel allemaal... maar tis dan wel geen straling, toch is de warmteoverdracht nog wel lucht-kastwand-lucht tenzij je goeie fans hebt... Dus flinke fans in de wanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
komt wel goed hoor.. heb op proc een delta60HP en al een 80HP voor de kast liggen.. Die dingen maken alleen zo'n tering herrie dat ik nog niet zeker weet of ik ze gebruik. Als ik straks nou de loterij win :P doe ik waterkoeling.. (al moet ik dat ook allemaal nog uitzoeken dan)

Pagina: 1