HP 1600 paperjams :(

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:24
Heb op de HCC dagen een HP Deskjet 1600CM gekocht. Werkt wel aardig, maar kleur werkt niet (is verstopt of leeg) en zwart is nog wat streperig (ook verstopt dus).

ALs ik nu wat ga printen, heb je een kans van 2 op 3 dat ie halverwege ophoudt met twee oranje lampjes: papier en inkt zeurt ie over.
Ik print overigens via JetDirect :)

Iemand een idee wat eraan te doen? Misschien de inkt van de printcartridge-interface halen?

Verwijderd

Blijft het papier steken ofzo ?

Zo nee..... garantie claimen of zowiezo geen HP kopen wat inktjet betrefd. Koop daarvoor een Epson. Stylus Pro 5000 ofzo ;)

greetz,

Patrick

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04
Op zaterdag 24 november 2001 00:01 schreef patrickbrun het volgende:
greetz,

Patrick
Hoi Patrick,
Ik wou je even wijzen op " [topic=309815/1/25] "

Verwijderd

pfff Eegee heeft de mierenneukmodus aanstaan? ..

[uitdaagmode]
groeten
[/uitdaagmode]

• _JGC_
Tis dus gewoon de Magenta cartridge die verstopt zit en daardoor alle inkt over de cartridge en interface laat spoelen :(

Heb nu helemaal geen kleur meer en pagina printen is er niet bij. Strax maar ff grondig schoonmaken en zonodig bijvullen en ik heb een perfecte printer :)

• Frankie02
  • Laatst online: 31-08-2025
Op hp cardridges zitten wel eens contactpuntjes. Ik zou deze ook eens goed schoonmaken als ik jou was. ook de papierrollen moet je eens met wasbenzine schoonmaken ivm het oppakken van het papier.

• _JGC_
Papier ramt ie er ineenkeer door als't moet, dat zit wel OK met deze dingen.
Moet alleen ff wat smerige cartridges schoonmaken, dan draait ie alweer een stukkie beter >:)

* _JGC_ heeft een goede koop gedaan als ie werkt strax :)

• _JGC_
Cartridges doen het weer, heb ze lekker laten lekken waardoor ze niet meer verstopt zitten >:)

Probleem is de warmte. In dat ding zit een gloeispiraal die tijdens het printen roodgloeiend is, zodat de inkt sneller droogt. Ik denk dat er iets te warm wordt ofzow, heb hem helemaal schoongemaakt voor zover ik em uitelkaar kon krijgen, tijd tot vastlopen is al verlengd. Misschien een HP Deskjet casemodden >:)

• _JGC_
Wat een beetje vaseline of kruipolie al niet doet...

Het wieltje dat de band waaraan de printkop zit geleid was verroest, waardoor ie heel zwaar moest trekken.
De lampjes duidden dan ook op een vastgelopen papiermotor of een vastgelopen printkop.
Zal zo ff kijken in mijn oude HP 670 of er nog een niet verroest wieltje inzit :)
Pagina: 1