mijn nieuwe tyan tiger mp is dood?

Pagina: 1
Acties:

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb van de week een tyan tiger mp gekocht en vandaag 2 Athlon XP's 1700+ en een 256 MB DDR reg+ecc crucial reepje.

Maar na installatie doet het mobo niets. Fans gaan draaien, hd's ook, maar geen beeld en geen piepjes. :'(

Ik heb de 2 cpu's omgedraaid, ook 1 cpu gebruikt, beide sockets geprobeerd (dus eigenlijk alle combo''s) maar altijd hetzelfde resultaat.
Speakertje zit goed aangesloten.
Ik heb alles al los gemaakt zit alleen nog een video kaart in. (2 geprobeerd, viper II en viper 770, dus aan videokaart kan het niet liggen)
Zou de voeding niet goed genoeg zijn?
Voeding is een 350 Watt van mijn AOpen HQ08 kast.
Maar als er maar 1 cpu in zit met alleen de video kaart dan moet dat toch zeker wel genoeg zijn.
Wat kan eraan de hand zijn?
Ik heb geen ander geheugen reepje, maar als het een memory probleem zou zijn zou het mobo toch moeten piepen?

Weet er iemand nog wat, voordat ik morgen de winkel maar bel waar ik het mobo heb gekocht?

• barber
  • Niet online
Oh ja, en ik heb de cmos ook al een paar keer gereset, maar dat mocht ook niet baten. :'(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

[cut]
Laat maar :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb je toen je met 1 cpu getest hebt steeds dezelfde genomen of heb je ze allebei in hun eentje getest?

specs

• EaS
  • Laatst online: 23:21

EaS

Nou, naar mijn idee heb je inderdaad zo'n beetje alles uitgesloten. 2 CPU's die stuk zijn, lijkt me niet. Verschillende video-kaarten. Voeding geeft power, anders draaien je fans niet, doen de LED's het niet eens.

Dus hetgeen je niet ter vervanging had, was je moederbord of/en je geheugen.
Als je geheugen verrot is, zou je plank volgens mij op z'n minst een memory-error moeten geven (ik heb nog nooit geprobeerd te booten zonder geheugen eigenlijk).
Of zou het kunnen dat je voeding gewoon op bepaalde lijnen niet genoeg vermogen eruit pompt, en zo het booten onmogelijk maakt ??
Had je maar een andere CPU, Memory blok of voeding ter beschikking, dan zou je het probleem echt kunnen uitpluizen naar die ene 'schuldige'.
Zelfs de beste shit kan wel eens naar de kloten zijn.

Trouwens, wat ik ook wel eens gelezen heb hier: een moederbord die contact maakt met de systeemkast. Buiten de kast draait ie perfect (wel even op een anti-static bag leggen ofzo), maar in de kast: no-way. Probleem bleek dus een contact met de systeem kast te zijn.

• barber
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 00:01 schreef gladiool het volgende:
heb je toen je met 1 cpu getest hebt steeds dezelfde genomen of heb je ze allebei in hun eentje getest?
beide getest.

beide op mobo, ook cpu's omgewisseld van socket
ook met 1 cpu, op beide sockets geprobeerd ook met de andere cpu op beide sockets geprobeerd.
Alle combo's geprobeerd, behalve geen cpu's

Ik heb ook memory geprobeerd op andere bank dan bank 1

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Heb je niet nog een of andere Athlon of Duron liggen, probeer daar eens mee te booten, (desnoods vraag je de duron van je buren).
Indien dit niet lukt, gewoon garantie van het mobo vragen.

edit:

Vijs ook je kast met alle onderdelen eens helemaal terug uit mekaar en zet alles eens zorgvuldig terug in makaar, ik heb een keer kortsluiting gehad door 2 PCI kaarten die over mekaar gevezen waren.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Volgens mij kan je voeding gewoon niet genoeg vemogen aan het mainbord leveren hoor!

En voor dual AMD wordt toch 450W aangeraden? <--- crap :) lees de berichtjes maar die hier onder staan..

• barber
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 00:05 schreef EaS het volgende:
Of zou het kunnen dat je voeding gewoon op bepaalde lijnen niet genoeg vermogen eruit pompt, en zo het booten onmogelijk maakt ??
Ik heb de kast + voeding gebruikt voor mijn gigabyte bxds mainboard met 2 p3-850 met 2 cdrom spelers en 3 harddisken, zipdrive, 3 case fans. De voeding lijkt me dan wel in orde toch?
Zelfs de beste shit kan wel eens naar de kloten zijn.
Trouwens, wat ik ook wel eens gelezen heb hier: een moederbord die contact maakt met de systeemkast. Buiten de kast draait ie perfect (wel even op een anti-static bag leggen ofzo), maar in de kast: no-way. Probleem bleek dus een contact met de systeem kast te zijn.
Morgen ochtend maar eens proberen, in ieder geval bedankt.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 00:12 schreef InterCC het volgende:
Volgens mij kan je voeding gewoon niet genoeg vemogen aan het mainbord leveren hoor!

En voor dual AMD wordt toch 450W aangeraden?
hij heeft het ook met maar 1 cpu erin getest en dan is die 350 watt echt wel genoeg :)

• barber
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 00:12 schreef InterCC het volgende:

En voor dual AMD wordt toch 450W aangeraden?
Volgens de Tyan website is voor dit plankje 300 Watt voldoende mits de 5v maar 30A kan leveren, wat de meeste nieuwe ATX voedingen wel kunnen.

Bij AnandTech hebben ze een 300 watt voeding gebruikt om dit plankje te testen. http://www.anandtech.com/printarticle.html?i=1537

• barber
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 00:10 schreef XTerm89D het volgende:
Heb je niet nog een of andere Athlon of Duron liggen, probeer daar eens mee te booten, (desnoods vraag je de duron van je buren).
Indien dit niet lukt, gewoon garantie van het mobo vragen.

edit:

Vijs ook je kast met alle onderdelen eens helemaal terug uit mekaar en zet alles eens zorgvuldig terug in makaar, ik heb een keer kortsluiting gehad door 2 PCI kaarten die over mekaar gevezen waren.
Al mijn vrienden hebben of intels of mac's :(
Heb nu alleen zelfs maar de agp video kaart erin zitten, morgen nog maar eens testen met een pci kaart, en de plank los van de backplate testen. Anders toch echt terug naar de winkel.
Tenzij iemand die in de buurt van de weimarstraat in den haag woont zijn duron of athlon wil komen testen? (eventueel met ander geheugen) ;)

• EaS
  • Laatst online: 23:21

EaS

Morgen ochtend maar eens proberen, in ieder geval bedankt.
Waarschijnlijk een overbodige opmerking, maar dat moederbord dus ABSOLUUT op een ondergrond leggen waarop geen ENKELE geleiding kan plaatsvinden. Ik ga er dus vanuit, dat zo'n anti-static bag niet geleid.
Leg em anders op de doos van je moederbord.

Verwijderd

moet je de coolers eens rechtstreeks op de voeding aansluiten en niet via mobo
ik had dat probleem ook en dat lag aan de cooler op de mobo

• Mentalist
  • Laatst online: 23-08 13:06

Mentalist

[avdD]

Ik heb ook wel eens een test-comp buiten de kast gebouwd.. Kewl :).

Had ik ook gewoon op vanalles gelegd. Soort schuimrubber ofzo (zwart vreemd spul) werkte wel... Maar karton lijkt me ook prima, en de antistatische zak van je mobo is zeker goed. Dat ding heet niet voor niets antistatisch... Je kunt hem ook op papier leggen al lijkt dat me een wat minder stabiel idee.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• barber
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 00:29 schreef loepie het volgende:
moet je de coolers eens rechtstreeks op de voeding aansluiten en niet via mobo
ik had dat probleem ook en dat lag aan de cooler op de mobo
Had ik ook al aan gedacht, heb een fan op de heatsink gezet die ik rechtstreeks op de voeding kan aansluiten, maar zelfde resultaat.

Ik ga nu maar naar bed, morgen er hopelijk weer fris tegen dit probleem aan.

• Mentalist
  • Laatst online: 23-08 13:06

Mentalist

[avdD]

Is dat ding niet dood? Mobo's zijn ook wel eens DOA...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• barber
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 01:00 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Is dat ding niet dood? Mobo's zijn ook wel eens DOA...
Gelukkig niet :)

Hij doet het!!! *D

Alles eruit gehaald en toen zonder backplate getest, toen deed hij het, daarna weer op de backplate gemonteerd, toen deed hij het nog, toen alles terug in de kast en toen deed hij het nog steeds. :)

Wat het nu is geweest :?

Ik denk wel dat er iets fout heeft gezeten want mijn viperII doet het nu niet meer, dus ik moet vandaag nog een nieuw kaartje kopen voor mijn andere pc.

Maar mijn tiger doet het nu teminste en is nu WinXP aan het installeren :)

Idereen nog badankt voor de input
Pagina: 1