Toon posts:

info uit txt-files

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn Flash-movie instellen zodat ie de inhoud van een bepaald txt-bestand laat zien. Ik wil namelijk een nieuws-gedeelte in de flash-movie maar ik wil niet de hele tijd de flash-file zelf hoeven aan te passen, alleen de TXT-file.
Hoe doe ik dit?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Dit is niet zo moeilijk, wat je moet doen is een normaal tekstveld maken, vervolgens stel je hem bij 'text options' in als 'dynamic text'.
Dan klik je met je rechtermuisknop op het frame waarin je bezig bent en dan 'actions', je gaat nu een variabele aan het veld hangen -> '+' en dan 'actions' en dan 'LoadVariables' vul bij url de naam van je textfile in.

Vul bij 'text-options' ff in hoe je het wilt hebben en je bent bijna klaar.

Je textfile moet beginnen met "text=" en dan de tekst dus iets als "text=Dit wordt dan in de flashfile ingelezen".

Het zal wel wat geklooi kosten om het te krijgen zoals je wilt, maar hopelijk ben je nu goed op weg, succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij 'Herr_Qn' en 'Dazzed' in de andere topic weet ik nu hoe het moet. Allebei heel erg bedankt!!!

Verwijderd

kheb dazzed al tijd niet gezien hiero

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Doe ook een beetje moeite zelf dingen te vinden. Dit soort basis-dingen kun je op elke Flash-resource site vinden als het al niet in de handleiding of in de HELP staat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.