AMD TB (axia) 1 ghz overclocking

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Hallo, ik ben een n00b op dit gebied, en heb geprobeert mijn tb 1ghz 266fsb (axia) over te klokken. WAt ik heb gedaan:
alle 4 de L1 bruggen met een hbpotlood getrokken... dat cpuŽtje er weer ingestopt opgestart, alles doet ut.
Daarna naar mijn bios gegaan. Daar zette ik mijn multiplier op 8,0 ipv 7,5. Leuk opstarten.... maar hij geeft gewoon nog 7,5x133 aan :? . Zoals je ziet ben ik dus een n00b op dit gebied, maar wat mijn vraag is: WAT moet ik nu nog doen om mijn processor hoger te laten lopen. Koeling is goed geregeld, hoef ik geen info over.
Info systeem:
MB: Epox 8kta3+
proc: Amd tb 266 (axia core) ..duh

alvast bedankt

4015Wp west (Dordrecht)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ten eerste staan er veel nuttige tips in [topic=324186/1/25] .
Anders kan je ook nog even in de search kijken, zal je zeker alle info terug vinden die je nodig hebt.
Over de multiplier die je niet kan veranderen: probeer eens de bruggen opnieuw te verbinden, misschien had je het niet meteen goed gedaan.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
ja kheb alle faq en sites bekeken, maar ik ben maar niet voor de moeilijke manieren gegaan. Maar moet ik voor de rest nix verandern ??? PLZ HELP ME ! :'(

4015Wp west (Dordrecht)

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Als je de multiplier niet kunt veranderen dan heb je niet goed gekleurd. Probeer de FSB zo hoog mogelijk te krijgen zou ik zeggen.
Ik zelf heb een TB AXIA 1 gig op 1430 mhz lopen...MP=9.5 en FSB=150 ik heb er een Alph/Delta combo op, met 5 8cm fans.
Stressed 46C graden... Windows XP....lekker stabiel..
Sandra CPU: 4025/1964 Mem: 849/1046

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
zozo, lekker systeempie. Ik probeer dam maar eerst mijn fsb omhoog te pleuren, maar tot hoe hoog kan ik gaan ? kingston geheugen, gforce 2mx en 2 netwerkkaartjes. Dat laatste is zeker een probleempje ?

alvast weer bedankt

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
OK, ik heb hem nu op 140 lopen = 1050 mhz

Maar tot hoever kan ik ongeveer met kingston ram gaan ??

4015Wp west (Dordrecht)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Totdat het instabiel begint te worden!

Verwijderd

Heb mijn T-bird 1Ghz (200fsb) unlocked met potlood.

Voordien liep ie maximum 10x140, en dan nog niet te stabiel. 10x130 was het max dat echt stabiel was.

Nu draait ie 10.5x133 retestabiel, 11x133 stabiel, 11x140 gaat maar dan gaan mijn MTEC ramlatjes moeilijk doen aan CAS2 Turbo.

Heb nog 256MB Crucial 7E zitten dat moeiteloos 160FSB CAS2 loopt maar ik heb geen zin om maar 256MB te hebben :(

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Maar snap ik nou goed dat je eigenlijk helemaal geen bruggetjes hoeft te tekenen, om via fsb wat hoger te clocken. Want bij een maat van mij had hij helemaal nix getekend en kon die al zo de fsb hoger pleuren zonder problemen en liep z'n 1ghz gewoon 1100

4015Wp west (Dordrecht)

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Het intekenen van die L1 bruggetjes maakt het mogelijk om de MP te verhogen.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
ja ok, maar dat lukt mij niet !!!! kheb nogmaals getekend, kijk maar naar mijn nieuwe topic in deze lijst

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
OK GELUKT, 1000@1333 nu :P

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

damn ik kan in mijn bios de MP niet veranderen (TB1.2) :? alleen de fsb. ik zie geen optie in de bios om dat te doen.
ik heb een award bios van 1\17\01

iemand raad?

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 17:08 schreef The_ROCK het volgende:
damn ik kan in mijn bios de MP niet veranderen (TB1.2) :? alleen de fsb. ik zie geen optie in de bios om dat te doen.
ik heb een award bios van 1\17\01

iemand raad?
Onder SoftMenu III vind je de optie om je MP te veranderen..

Verwijderd

ik heb nergens in mu bios een optie die softmenu heet
Pagina: 1