Ik ben op zoek naar een tftp-programma om de firmware van mijn kersverse Draytek Vigor 2200E router te upgraden. De tools die meegeleverd worden voor het upgraden van de software werken alleen onder Windows en MacOS, maar ik ben toch niet van plan om hier een Windowsbak neer te zetten om mijn router te upgraden.
"apt-cache search tftp" leverde mij verschillende programma's op (atftp en tftp) maar aangezien ik geen flauw idee heb wat tftp is, weet ik ook niet of ik deze tools daarvoor mag gebruiken. Omdat de (verder uitstekende) handleiding van Draytek hier geen informatie over geeft, ben ik benieuwd of iemand dit al eerder gedaan heeft.
Het lijkt me een beetje zonde om m'n router gelijk te verknallen met een mislukte firmware-upgrade
Ik werk met Woody (maar dat was misschien al opgevallen).
"apt-cache search tftp" leverde mij verschillende programma's op (atftp en tftp) maar aangezien ik geen flauw idee heb wat tftp is, weet ik ook niet of ik deze tools daarvoor mag gebruiken. Omdat de (verder uitstekende) handleiding van Draytek hier geen informatie over geeft, ben ik benieuwd of iemand dit al eerder gedaan heeft.
Het lijkt me een beetje zonde om m'n router gelijk te verknallen met een mislukte firmware-upgrade
Ik werk met Woody (maar dat was misschien al opgevallen).