Radeon 7500 kloon op HCC HDD CRASH

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21
Help!

Ik heb een Radeon 7500 kaart gekocht. Ik dacht dat het orginele ATI was (F 309,- vond hem al zo goedkoop) bij Barlage op de HCC dagen. Het gaat om een retail versie van een onbekend merk (jupiter 888.com), de doos leek sprekend op een echte ATI (rood met zwart) en op de voorkant staat ook het logo van ATI.

Nu heb ik deze kaart erin gezet en als ik met Windows XP opstart is mijn hele C: partitie opeens corrupt! Heb windows xp al 5x opnieuw geinstalleerd maar steeds corrupte C: partitie (nooit last van gehad). Stop ik mijn oude GForce 256 er weer in werkt alles weer goed. Windows XP geen corrupte C: partitie meer... Vaag he?

Wie weet raad?

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
gewoon terug brengen en geld terug vragen. Kan je altijd nog een ander merk Radeon 7500 kopen

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb de 8500 gekocht van Jupiter. De downloadsite van drivers is identiek aan de downloadsite van Powercolor. Het ip adres is hetzelfde, alleen 1 woordje achter de / zetten.

Die Jupiter Radeons zijn standaard Ati OEMS van 250/250. Ze worden ook verkocht door andere merken met dezelfde doos, maar met een ander merkstickertje er op.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Artcore
  • Niet online
Check mijn topic!!!

[topic=329387/1/25]

• Artcore
  • Niet online
Wat voor Radeon heb jij Vaevictis_, zo'n groene?

En dan nog iets, staat er bij jou op de doos Evil Knight of Evil Master?

Verwijderd

Zo had je dat ook met zogenaamde FunStation (PlayStation)
Echt crap :r

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb ook zo'n Jupiter Radeon 7500 gehaald. Stom van me dat ik niet meteen die verpakking heb geopend. Er zit namelijk geen DVI aansluiting op, zoals op de doos wel wordt vermeld. die hele kaart ziet er anders uit dan die van ATI zelf!

Voor de rest doet hij het wel prima onder XP, geen problemen gehad. :)

Ik heb wel meteen de nieuwste drivers gedownload, misschien helpt dat wel.

specs:
EVIL MASTER
groene kaart

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
mensen, die radeon gekocht bij barlage hebben zover ik het weet SDR geheugen!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

De Radeons die bij die zaak verkocht werden waren niet goed, de verkeerde naam stond op de doos. Op de doos stond Evil Master, maar de kaart die erin zat is de Evil Knight, die heeft idd 64 Mb Sdr

• MGSNK
hey reaper_one, ik was die jongen met die andere radeon :) remember???????

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Vaevictis_
Hoe kan ik zien of het SDRAM is of DDR? Het is een groene kaart met RV2S ver 1.1 op de print.

Op de mem. chips staat SAMSUNG 133 / K40263238M-QC40

Als het geen DDR is, ga ik hem terugsturen, dan neem ik wel een ATI 8500 LE (en flash hem naar een retail).

• MGSNK
kijk maar eens op www.jupiter888.com en vergelijk je kaart met de r7500 ve

bovendien moet in powerstrip ook aangegeven staan dat het ddr is

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Ik ben dus ook een slachtoffer. Inderdaad is dit gewoon een ordinaire Radeon VE in de doos van een Pro. Ik dacht tot vanavond zelfs nog dat ik een echte ATI had. Da's dus flink balen.
Hij werkte overigens verder wel onder Windows XP en Windows Me behalve het TV-out gedeelte. Dat krijg ik onder geen van beiden aan de praat. Daarnaast was ik al wat teleurgesteld over de beeldkwaliteit. Die van mijn Matrox G200 was een stuk beter. Ik vroeg me dus al af waarom men altijd zo hoog opgaf over ATI's met Matrox vergelijkbare beeldkwaliteit. Ik denk dus dat deze kloon inferieure analoge spullen gebruikt.

Wil degenen die 'm nog niet geruild hebben dit even laten weten. Met een groepje staan we weer sterker tegen deze lui.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Yep, ook een slachtoffer. Vroeg nog aan die verkoper is het geen VE ?? Nee, is geen VE. Nou ja, meenemen dat ding dan, f 300,- is niet duur. Maar fuck ja, toen ik thuis kwam en de doos open deed, was het direct al duidelijk.....

Timings bij die kaart zijn volgens powerstrip 183/230 Mem/Core :?

O ja, zie eens: http://www.jupiter888.com/english/company/contact-1.htm

Volgens mij zijn die powercolor kaarten en jupiter kaarten, en weet ik veel wat voor kaarten, gewoon uit 1 fabriek afkomstig. Ander stikkertje erop klaar.

Heb al even een mailtje gestuurd naar info@barlage.nl
Volgens mij kunnen die gasten er ook niets aan doen dat die taiwanezen een verkeerde kaart in de doos stoppen.
Hoor wel wat het wordt. Op z'n minst m'n geld terug, of (liever) een ECHTE Radeon 7500 (eventueel met minieme bijbetaling).

• MGSNK
ik zeg alvast, tis zeer waarschijnlijk niet de fout van barlage zelf, maar van de leverancier!!!, de service die ze ons boden vonden we wel juist.

• Vaevictis_
Dit geeft me ook veel vertrouwen:

Contact e-Mail: s_jupiter888@hotmail.com (Sales)
f_jupiter888@hotmail.com (FAE)
m_jupiter888@hotmail.com (Marketing)

Het is toch te triest voor woorden... Ik wet dat echte mailtjes tussen de spam geeneens opvallen. 8-)

• Vaevictis_
Ik ga vandaag eens bellen met Barlage, want er zit gewoon een andere kaart in de doos dan ik heb gekocht. Ik weet niet of het oplichting is of een fout van de levancier.

Kunnen jullie me op de hoogte houden van jullie ervaringen met Barlage als jullie gaan bellen?

Verwijderd

Ja het klopt allemaal wat jullie zeggen het is namelijk een kaart ZONDER DDR geheugen en de clock snelheid ligt lager!!

IN de doos waar EVEL MASTER opstaat zit er een in van een EVEL NIGHT :( :(

Ik en nog een andere mede tweaker zijn naar die man van baarle toegegaan en hebben het tegen hem gezegt! in eerste instantie wou hij ons niet geloven maar daarna zei hij dat we hem konden omruilen voor een andere kaart en dat was de geforce 2 TI van powercolor!!

Hij zou het er met de fabrikant overhebben en we moesten dinsdag een mailtje sturen als we de geforce 2 TI omwouden ruilen voor een ECHTE Radeon 7500 RETAIL!!
met "normaal" geclockt geheugen dat DDR geheugen is!

Het probleem dat bij veel mensen is voorgekomen, die op de beurs bij baarle (of mischien OOk wel bij een andere tent),
was door de Fabrikant **waarschijnlijk** veroorzaakt!!!!

Verwijderd

Heb dus ook die kaart gekocht bij Barlage, en heb ze gisteren een mailtje met het verzoek om de kaart om te ruilen voor een GF2-ti...

wacht nog op antwoord ( ze zijn vandaag dicht, dus zal wel morgen worden... )

• EaS

EaS

Hij zou het er met de fabrikant overhebben en we moesten dinsdag een mailtje sturen als we de geforce 2 TI omwouden ruilen voor een ECHTE Radeon 7500 RETAIL!!
met "normaal" geclockt geheugen dat DDR geheugen is!
Ah, ben blij dat die luitjes bij Barlage er van af weten, geeft me het vertrouwen dat het wel goed komt.
Maar een ECHTE Radeon 7500 RETAIL, is dat een ECHTE jupiter Radeon Retail of een ECHTE Ati Radeon Retail (build by ATI).
Want de befaamde 2D kwaliteit van ATI, was niet terug te vinden in de Jupiter versie. Sterker nog, het beeld was zelfs slechter dan die van m'n oude TNT2-M64.

Verwijderd

Ik heb samen met een vriend ook deze kaart gekocht op de beurs, zelfde probleem enzo. Wij hebben ook een e-mailtje gestuurd naar barlage en hopen morgen antwoord te krijgen. Nou raad ik aan dat iedereen die met ditzelfde probleem zit ook een e-mailtje stuurd en niet de uitslag afwacht. Dit om barlage en jupiter duidelijk te maken dat er gewoon veel mensen zijn die dit probleem ook hebben, waardoor er eerder door de aangegeven partijen zal worden gereageerd.

• VIC_TOR
Ik heb zojuist een mail naar Barlage gestuurd en uitgelegd wat de verschillen precies zijn. Ook heb ik twee foto's van beide kaarten erbij gedaan zodat ze kunnen zien hoe het daadwerkelijk in elkaar zit. Ik had mijn Radeon 7500 vrijdag gekocht en gisteren was een vriend van me ermee teruggegaan (ik moest HELAAS werken ;() om geld terug te vragen. Ondanks zijn inspanningen en nodige kritiek is het niet gelukt om geld terug te krijgen. Laten we hopen dat we wel gehoor krijgen op de e-mail.

Ook Ik hou julie op de hoogte.

• Artcore
  • Niet online
Mij is het ook niet gelukt geld terug te krijgen. Toen maar een 8500 genomen (ook een Jupiter) die gelukkig wel 'echt' is! :)

• Vaevictis_
Twakker: Bedoel je dat we OF een GF2 Ti van Powercolor of een echte Radeon 7500 van ATI kunnen krijgen?

Heb ze net een mailtje gestuurd dat ik wel een ATI Radeon 7500 wil hebben...

Verwijderd

Ze zullen morgen wel een hoop mailtjes krijgen hierover ;)

Moeten ze maar weten wat ze verkopen, en niet stom dozenschuiven.... Maar voor die 300 gulden had je beter kunnen weten natuurlijk, als de meeste "normale" Radeon 7500 kaartjes ( Club3D enz. ) meestal rond de 350 gulden kosten. Hopelijk maken ze er geen problemen van en ruilen ze de kaartjes gewoon om. Op hun prijslijst staan Radeon 7500 Pro kaartjes van No. 1 ( zegt me helemaal niets ) voor 389,- dus misschien dat ze gaan eisen dat je wat moet bijbetalen...

We'll just have to wait and see!

• Scighera
  • Laatst online: 12:23

Scighera

swim-bike-run

>:) Antwoord van Jupiter per e-mail ontvangen:

dear sir :

please understand there are two version of the radeon7500 , the first version is 'pro' version , the speed is 270/230 , and the version that you bought is the value version , the speed is 230/183 .

Pro met DVI= 389,-
Value = 309,-
(adviesprijzen)

www.triathlete.nl

• MGSNK
:( , kwil best bijbetalen, als hij dan de verzendkosten doet :P, dan denk ik er nog over na, deze ti ide ik als 'leenkaart' heb gehad van Barlage doet het ook zeer goed!!!

• martdj
Op maandag 26 november 2001 17:06 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Mij is het ook niet gelukt geld terug te krijgen. Toen maar een 8500 genomen (ook een Jupiter) die gelukkig wel 'echt' is! :)
Bedoel je dat dit wel een achte ATI Radeon OEM is en dus niet zo'n bord waar ze zelf aan hebben gefabriekt en de 2D beeldkwaliteit van hebben verneukt?

(martinus is ZEER ontevreden over de beeldkwaliteit van de Jupiler 7500 :( )

• Artcore
  • Niet online
Nee, das een echte ATi Radeon 8500. Er zit zelfs een ATi fan op en 3.6 ns Hynix geheugen :)

Verwijderd

Heb net een mailtje terug van Barlage :

Gaarne (gefrankeerd ) retourneren.
Wij zorgen voor de terugweg.
WIj zullen U enigzins tegemoet komen.
U dient slechts 70,00 bij te voegen.

mvg.

H.Barlage

Toch redelijk, moet alleen verzendskosten betalen voor de heenweg, ruilen zij hem om voor een GF2-ti ( 90 gulden duurder, 70 bijbetalen, verzendskosten zijn wel iets van 20 piek )

Hiermee ben ik wel blij 8-)

• martdj
Dit is wat ik terugkreeg:

Geachte heer ,

Er zat geen foute kaart in de doos.
WIj hebben de ATI Radeon 7500 VE verkocht, welke voorzien is van SDram.
Indien U echter een andere kaart wenst zullen wij dit voor U oplossen.

mvg.

H.Barlage

Ontkennen dat er een foute kaart in de doos zat dus terwijl er duidelijk op de doos staat dat er DDR SDram op de kaart zit. Ik vind dit iets minder fraai, maar goed. We gaan maar eens bellen.

• EaS

EaS

De kaar twelke wij hebben verkocht is een radeon 7500 VE, wat ook op onze folders stond vermeld.
Dus de kaart welke in de doos zat was de goeie.
Indien U echter een andere kaart wilt , is dit geen probleem.
Gelieve door te geven welke kaart U wenst, waarna op zoek zullen gaan voor een juiste oplossing.

mvg.

H.Barlage

Was wat ik terug kreeg.
Wat er in de doos zat, heeft trouwens wel degelijk DDR geheugen.
Geheugen draait op 183 MHz, core op 230 MHz (gecheckt met powerstrip).
Alleen wou ik een Radeon 7500, geen 7500 VE.
Op de gele borden boven de stand, stond toch echt Radeon 7500 f 309,95, op de doos ook.
Ik dacht dus een Radeon 7500 te kopen. Als ik van tevoren had geweten dat het een 7500VE was, had ik em niet gekocht.
Ik heb me dus onkosten op de hals gehaald (evt. retournen etc.) door de onjuiste informatie op de verpakking.

In het mailtje terug heb ik dus aangegeven, dat ik het redelijk vind dat er een tegemoetkoming in kosten plaatsvind, als ik een andere kaart (een ECHTE Ati "build by ATI" Radeon 7500)bij hun bestel.
De beeldkwaliteit van die jupiter kaarten is trouwens ook |:(.
Afijn, ik verwacht SNEL een mailtje terug, anders wordt er gebeld.

Verwijderd

Als je op de site van Jupiter kijkt, zie je een afbeelding van de 7500ve, en de doos die daarachter staat is dat dezelfde doos als die van de Evil Master :?

Vind je het gek dat er misverstanden ontstaan |-(

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Ik heb even gebeld met Barlage. Ze zijn het nu aan het uitzoeken en omwisselen is zondermeer mogelijk dus dat is iig al goed nieuws.
Jammer dat ik waarschijnlijk toch moet bijbetalen voordat ik mn radeon heb.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

|:(
Je kan toch zelf wel bedenken dat je voor 309 guldens geen RAdeon7500 kan krijgen als de echte Build by Ati RAdeon7500 450,- kost.

De RAdeon 7500 Pro is trouwens 389,-

www.triathlete.nl

Verwijderd

Wanneer leert iedereen nu dat je echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Doe jezelf een lol en creeer even een leermoment zodat je de volgende keer eens lekker nadenkt. Weglopen van een stand met de geachte dat ze of een fout hebben gemaakt of je wel een erg goede deal hebt gemaakt is van korte duur, dat weet je ondertussen zelf wel.
Een leverancier levert nooit onder zijn onkoop en de marges in de pc-wereld zijn dusdanig laag dat op de HCC echt geen grote verschillen merkbaar kunnen zijn hoor! En dan kun je de verschillen in prijs nooit compenseren met de ellende die je kunt hebben.

Jammer voor je.

• nadd
Op dinsdag 27 november 2001 15:34 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Wanneer leert iedereen nu dat je echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Doe jezelf een lol en creeer even een leermoment zodat je de volgende keer eens lekker nadenkt. Weglopen van een stand met de geachte dat ze of een fout hebben gemaakt of je wel een erg goede deal hebt gemaakt is van korte duur, dat weet je ondertussen zelf wel.
Een leverancier levert nooit onder zijn onkoop en de marges in de pc-wereld zijn dusdanig laag dat op de HCC echt geen grote verschillen merkbaar kunnen zijn hoor! En dan kun je de verschillen in prijs nooit compenseren met de ellende die je kunt hebben.

Jammer voor je.
Maar met dit verschil dat de doos je de indruk geeft een echte radeon7500 te kopen niet een retail build by Ati maar een third party en als er in die doos een andere kaart blijkt te zitten (een radeon VE) dan kan je je daar gewoon op beroepen en is het niet jammer voor ons. Grotendeels ben ik het wel met je eens maar in dit geval absoluut niet de doos zegt evil master dan hoort deze kaart daar ook in te zitten en niet een evil knight.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

er staat Powered by ATi en niet Build By ATi

Trouwens de doos is duidelijk anders an die op de ATi web-site, en als het goed is kijk je voordat je naar een beurs gaat eerst wat er in omloop is

www.triathlete.nl

• martdj
Net even met Barlage gebeld. Aardige mensen overigens. Hij ging nu kijken wat voor andere Radeon kaarten (waarschijnlijk niet ATI) er waren en wat de levertijd voor die kaarten was. Hij dacht donderdag meer te weten. Donderdag maar weer even bellen dus.

• nadd
Op dinsdag 27 november 2001 16:15 schreef Scighera het volgende:
er staat Powered by ATi en niet Build By ATi

Trouwens de doos is duidelijk anders an die op de ATi web-site, en als het goed is kijk je voordat je naar een beurs gaat eerst wat er in omloop is
Misschien was ik ietwat wazig in mn vorige verhaal maar ik ging er ook niet vanuit dat ik een echte build by Ati kaart kocht maar een powered by Ati.
Mijn argument met de doos was dat deze je de indruk geeft een radeon7500 (wel third party natuurlijk maar daar kon ik mee leven) te kopen ipv een radeon VE.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
windows kan echt heel slecht tegen nieuwe hardware...

heb je al 1s die partitie opnieuw geformatteerd? waarschijnlijk doet ie het daarna weer wel :)

• martdj
Heeft iemand de TV uitgang al werkend gekregen op 'onze' Jupiter Radeon 7500 VE? Windows Me opnieuw geinstalleerd, maar ik kan de TV gewoon niet kiezen. Zowel met een S-VHS als met een composite kabel geprobeerd.

Verwijderd

De TV-Out werkte bij mij prima ( nieuwste drivers gebruikt van Ati ) maar ik heb de kaart net teruggestuurd. Als het goed is krijg ik binnen 2 dagen een GF2-ti 64 MB thuisgestuurd.. :P

Verwijderd

Weet er al iemand of het mogelijk is met een bijbetaling die ati radeon 7500 van no.1 te krijgen bij barlage. Ik heb al een e-mailtje gestuurd maar heb nog niks terug ontvangen.

Verwijderd

Wat ik mij nu eigenlijk afvraag of er iemand op deze aardkloot is die een echte evil master heeft. En dan ben ik ook benieuwd wat zij ervaringen met deze kaart zijn.

• EaS

EaS

Weet er al iemand of het mogelijk is met een bijbetaling die ati radeon 7500 van no.1 te krijgen bij barlage. Ik heb al een e-mailtje gestuurd maar heb nog niks terug ontvangen.
Vast wel, want het is ook mogelijk om een ECHTE ATi 7500 te krijgen, met bijbetaling. Zou rond de f100,- bij moeten (Dachten ze zo snel even, toen ik ze belde).
Na de tegenvallende beeldkwaliteit van die jupiterkaart, heb ik er niet zo'n vertouwen in dat dat beeld met die no.1 kaarten ineens veel beter is.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

probleem: De Echte ATi Radeon7500 is niet verkrijgbaar in NL, misschien pas eind dit jaar

www.triathlete.nl

• EaS

EaS

probleem: De Echte ATi Radeon7500 is niet verkrijgbaar in NL, misschien pas eind dit jaar
Hmm, als ik bij alternate.nl kijk, dan zie ik "levertijd 3-5 dagen". Maar ja, op de beurs heb ik ze ook niet gezien, dus ze zullen dan inderdaad wel moeilijk leverbaar zijn, maar het eind van dit jaar ??

• VIC_TOR
Hopelijk komt de echte ATI RADEON 7500 begin december op de markt. Althans dat wordt beweerd door een aantal online shops die hem al in de prijslijst hebben.

Na mijn tweede mail aan Barlage heb ik nog steeds niets gehoord. Misschien dat ze nog aan het uitzoeken zijn of ze een vervangende RADEON 7500 kunnen vinden. Ik denk niet dat ze die VGA No1 kaart hebben voor 389,- aangezien deze ook niet werd verkocht op HCC. Waarschijnlijk wachten ze op een nieuwe levering.

Afwachten...mocht het lang duuren dan gaan we bellen! :(

• nadd
Op woensdag 28 november 2001 21:34 schreef VIC_TOR het volgende:

Na mijn tweede mail aan Barlage heb ik nog steeds niets gehoord. Misschien dat ze nog aan het uitzoeken zijn of ze een vervangende RADEON 7500 kunnen vinden. Ik denk niet dat ze die VGA No1 kaart hebben voor 389,- aangezien deze ook niet werd verkocht op HCC. Waarschijnlijk wachten ze op een nieuwe levering.

Afwachten...mocht het lang duuren dan gaan we bellen! :(
Raar ik had binnen twee uur antwoord van Barlage. Nu hopen dat ze die Ati radeon willen bestellen de echte ik hoef nu ook geen jupiter meer.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

:'( nogmaaals: De Build by ATi RAdeon7500 is niet verkrijgbaar in NL, Europa wordt nogal slecht bevoorraad.
Neem een Club3D kan stabiel op 335/250 lopen volgens andere tweakers (sommige zeggen zelfs 340/250) Verder heeft de kaart wel DVI en is de 2D kwaliteit ook goed (prijs valt ook mee)

www.triathlete.nl

• VIC_TOR
Heeft iemand al iets gehoord van Barlage of ze wel of niet RADEON 7500 (met DVI) hebben of anders wanneer ze binnenkomen. Aangezien ik nog geen reply heb gehad op mijn mail denk ik dat ze nog niks binnen hebben.

• martdj
Laatste keer dat ik ze belde (donderdag) hadden ze nog niets binnen en wisten ze ook nog niet wanneer ze wel iets binnen zouden krijgen. Afwachten dus of ruilen met bijbetaling voor een Radeon 8500 kaart (die ze nog wel hebben) van Jupiter die wel goed schijnt te zijn

• martdj
Nadat Barlage na vele weken nog steeds geen 'normale' Radeon 7500 kon leveren, heb ik mijn geld terug gevraagd. Men ging accoord. Kaart opgestuurd, 2 dagen later stond het geld al op mijn rekening. Uiteindelijk op een nette manier opgelost dus. Geen verwijt aan Barlage.
Pagina: 1