Dat wil dus blijkbaar niet. Ik heb een vriend van mij dit moederbord een keer gegeven, het hoogste wat ik daar in heb gedraaid is een celeron2-566 op 850 Mhz (8,5 x 100 ipv 8,5x66). Nu heeft hij vandaag op de HCC dagen een Celeron2-900 gekocht (draait op 9x100Mhz@1.7V als ik me niet vergis). Nou had ik altijd begrepen dat het moederbord gewoon de multiplier van de processor overneemt (tenminste, bij pentium2 vanaf 350 Mhz ofzo en pentium 3 en 4 nou ja je begrijpt me wel). Bij dat moederbord zit een flink instelbare Soltek (zie http://www.pcinsight.com/reviews/sl-02a++/sl-02a++2.asp). Maar toch doet de computer helemaal NIETS met de combinatie Abit BE6, soltek fcpga/ppga<-->slot1 adapter. Voltage was ingesteld op 1.75V (lijkt me redelijk veilig omdat we nog niets met de FSB hadden gedaan.
Nou knutsel ik al vele jaren computers in elkaar, maar nu weet ik het toch echt even niet meer. Moet ik die soltek adapter instellen voor "single coppermine CPU"
In welk opzicht (afgezien van voltageverhoging van 1.6V naar 1.7V en standaardFSB van 66 naar 100 Mhz) wijkt die Celeron2-900 dan af van mijn destijds gebruikte Celeron2-566? Alvast bedankt...
Nou knutsel ik al vele jaren computers in elkaar, maar nu weet ik het toch echt even niet meer. Moet ik die soltek adapter instellen voor "single coppermine CPU"
In welk opzicht (afgezien van voltageverhoging van 1.6V naar 1.7V en standaardFSB van 66 naar 100 Mhz) wijkt die Celeron2-900 dan af van mijn destijds gebruikte Celeron2-566? Alvast bedankt...
ach...in een volgend leven lach je er om!