Toon posts:

P3 Celeron Tualatin 1,2ghz @ Asus Tusl2-c

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bovenstaande spullen aangeschaft op de hcc, nu werkt het perfect :), maar het moederbord rapporteerd bij het opstarten geen cellie maar een p3..., maar dat is niet zo erg (heb trouwens de laaste bios)
maar wat ik wel vervelend vind is dat ie niet op 1,6ghz wil, hij boot wel op 1,5+ maar dan is m'n pci te ver overgeclockt, want die staat dan op 125/3, dat wil ik dus anders ik wil h'm op 125/4 kan dat met mijn bord?, ik heb de laaste beta bios versie 1011c.04
op 133 boot m'n pc niet maar begint te piepen, net zoals een melding van asus probe wanneer m'n fans niet draaien :( erg raar. Weet iemand iets op dit probleem?

thx,
Gerard

o ja op 1.41ghz loop hij die p4 2ghz er nog wel lekker uit :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OCM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Help....

Verwijderd

Topicstarter
Duurt wel erg lang

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Heb je al geprobeerd om je CPU is in te branden, dus ff op standaard snelheid+ hoger voltage(een dag tot een week de een zegt zus de ander zo) dan een koe ofzo latenlopen zodat je CPU een fulload heeft. Na een bepaalde periode kun je dan hoger gaan OC.

Ik wacht met oc tot ik op mijn tuv4x het voltage omhoog ken schroeven.

Ps wat bedoel je met 125/3, 125/33 ofzo? 33mhz voor je pci is wel ok hor, maar om zeker te zijn al je kaarten behalve je video er uit, als het dan nog niet lukt ken het aan je agp liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 20:00 schreef memendo het volgende:
Heb je al geprobeerd om je CPU is in te branden, dus ff op standaard snelheid+ hoger voltage(een dag tot een week de een zegt zus de ander zo) dan een koe ofzo latenlopen zodat je CPU een fulload heeft. Na een bepaalde periode kun je dan hoger gaan OC.

Ik wacht met oc tot ik op mijn tuv4x het voltage omhoog ken schroeven.

Ps wat bedoel je met 125/3, 125/33 ofzo? 33mhz voor je pci is wel ok hor, maar om zeker te zijn al je kaarten behalve je video er uit, als het dan nog niet lukt ken het aan je agp liggen.
met 125/3 bedoel ik de pci divider ja loop dan op 42mhz en als je h'm met een /4 divider hebt dan loopt die op 31mhz, dat kon ik op mijn oude bx instellen . en dat inbranden ik neem aan dat dat ook perfect wil op 1.41ghz ? hij loopt nu nog op z'n standaard voltage, maar als ik h'm door inbranden op 1,6ghz kan krijgen zet ik het voltagen wat omhoog, hoe hoor moet dat dan bij deze cpu? en de koe lopt al op volle toeren :)
het probleem is alleen we dat hij wel erg moet worden ingebrand omdat +/- 1,4ghz nu het max is vanwege m'n pci sloten en op 1,6ghz loopt ie weer op 33mhz :)
branden maar dus >:)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 24 november 2001 20:10 schreef gpvelzen het volgende:

[..]

met 125/3 bedoel ik de pci divider ja loop dan op 42mhz en als je h'm met een /4 divider hebt dan loopt die op 31mhz, dat kon ik op mijn oude bx instellen . en dat inbranden ik neem aan dat dat ook perfect wil op 1.41ghz ? hij loopt nu nog op z'n standaard voltage, maar als ik h'm door inbranden op 1,6ghz kan krijgen zet ik het voltagen wat omhoog, hoe hoor moet dat dan bij deze cpu? en de koe lopt al op volle toeren :)
het probleem is alleen we dat hij wel erg moet worden ingebrand omdat +/- 1,4ghz nu het max is vanwege m'n pci sloten en op 1,6ghz loopt ie weer op 33mhz :)
branden maar dus >:)
Inbranden doe ik altijd met een zo hoog mogelijk voltage. En het liefst op standaard snelheid, wordt hij niet zo heel veel warmer namelijk.(bij inbranden gaat het om het voltage niet om de temp) Ik verhoogde mijn Cumine altijd met 0.1 tot .2 volt afhankelijk van de temp. Je voltage kun je in je bios vinden(vcore). Zo niet dan moet je een voltmod maken (hardwarematig, maar ik zou daar niet aan beginnen) Ik persoonlijk wil mij TCelly op 1.6 a 1.65 laten inbranden als de temp het toe laat en dan hopen dat ik later 1600 op 1.575 kan halen (1.475 is standaard als ik mijn niet vergis)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 20:43 schreef memendo het volgende:

[..]

Inbranden doe ik altijd met een zo hoog mogelijk voltage. En het liefst op standaard snelheid, wordt hij niet zo heel veel warmer namelijk.(bij inbranden gaat het om het voltage niet om de temp) Ik verhoogde mijn Cumine altijd met 0.1 tot .2 volt afhankelijk van de temp. Je voltage kun je in je bios vinden(vcore). Zo niet dan moet je een voltmod maken (hardwarematig, maar ik zou daar niet aan beginnen) Ik persoonlijk wil mij TCelly op 1.6 a 1.65 laten inbranden als de temp het toe laat en dan hopen dat ik later 1600 op 1.575 kan halen (1.475 is standaard als ik mijn niet vergis)
hey jij ook al op 02-02-02 jarig *D ikke dan 19 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt!!!! ik heb een voltage mod toegepast; ik heb de volgende pinnen van m'n processor aan elkaar verbonden met zilver pasta (waar dat spul allemaal wel niet goed voor is :)) pin VID1 & VID2 en dan krijg je 1.675 volt, en kan ik dus nu gaan inbranden, want hij boot al wel op 1,6ghz, maar ik krijg een vage error bij het boten van winxp, dus nog ff op 1,45ghz en dan rock ik h'm op 1,6ghz >:)
Pagina: 1