Asus A7V rev 1.01 + Athlon XP = succes

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb goed nieuws voor iedereen met een Asus A7V die willen upgraden. Ik was eigenlijk van plan een thunderbird 1400 (200 fsb) te kopen op de HCC, maar deze waren nergens te krijgen. Dus heb ik maar een Athlon XP 1600+ gekocht en laten unlocken bij onze vrienden van tweakers.net. Dit in de hoop dat ik hem aan de praat zou krijgen op mijn Asus A7V rev 1.01.

Nou je raadt het al, hij draait dus perfect. De maximale multiplier die je kunt instellen met de dipswitches is 12,5. In tegenstelling tot veel berichten op het internet wordt deze multiplier echter niet remapped naar 13. De XP draait nu dus max 1250 mhz. Ook de remapping van 5,0 naar 14 werkt niet. Ik heb niet via fsb overklokt, omdat het bij mij dan nogal instabiel wordt.

Bij boot up geeft hij hem weer als "Athlon XP 1250 mhz processor", maar in Sisoft Sandra staat ie als "Athlon XP 1900+"! Dit is uiteraard te verklaren vanwege de 12,5 multiplier.

Ik hoop dat andere mensen met een A7V die ook willen upgraden hier wat aan zullen hebben.

Slider

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ten eerste zeker bedankt voor het posten van je bevindingen.
Op vrijdag 23 november 2001 22:24 schreef TheSlider het volgende:
Nou je raadt het al, hij draait dus perfect. De maximale multiplier die je kunt instellen met de dipswitches is 12,5. In tegenstelling tot veel berichten op het internet wordt deze multiplier echter niet remapped naar 13.
Daar ging iedereen (myself included) idd wel een beetje van uit, bummer...
Ook de remapping van 5,0 naar 14 werkt niet.
Dat is volgens mij ook een extra'tje van de 1400(200FSB versie).
Ik hoop dat andere mensen met een A7V die ook willen upgraden hier wat aan zullen hebben.
Zeker dus, ik denk dat ik wacht op een gelockte Duron. Beetje geluk komt er een 1500 MHz. 0.13µ Duron :) (of hoger).

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Vast een stomme vraag dan van mij, maar ik dacht dat de XP alleen overweg kon met DDR reepjes?

Je hebt dus gewoon SDRAM op 133 MHz erin zitten begrijp ik?

• TheSlider
  • Niet online
Ik heb inderdaad gewoon PC133 SDRAM dat loopt op 133 mhz (4/3 x 100). Dat de XP niet met SDRAM overweg kan is gewoon een fabeltje dus. De prestaties zijn natuurlijk een stuk minder, maar ja wat wil je met een moederbord van meer dan een jaar oud :).

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De 1600+ Cpu volgens AMD loopt op:

"AMD Athlon XP processor 1600+ operates at a frequency of 1.40GHz."

Volgens mij zit je dus nu al met de multiplier buiten spec van de cpu. Met een beetje fsb kom je denk ik een aardig eind in de richting.

Hoe doet ie t op een rev 1.02? Die heb ik hier, wil ik graag ff weten.

Ik dacht overigens dat er op een rev 1.01 geen multiplier jumpers zaten ???

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• ThaLaw
Ik zag trouwens dat er ook DURONs 1200 zijn
Voor net iets minder geld.

Zou dat een vergelijkbaar alternatief zijn in een A7V
en zijn die durons nog steeds te tweaken met een potlood zodat ik eventueel gewoon die duron ga overclocken?

(Ik zou dan toch bijvoorbeeld dat ding op 12,5 x 110 kunnen zetten?? Of zeg je dan praat geen poep :D )

• TheSlider
  • Niet online
Ik denk dat de multiplier voor de duron ook max 12,5 zal zijn. Het unlocken gaat alleen niet zo makkelijk als bij de thunderbird (met potlood). Bij de XP en de nieuwe Duron (Morgan) zijn er een soort 'kuiltjes' tussen de L1 bruggen. Als je wilt zien hoe dat gaat dan zou ik effe langs de tweakers stand lopen.

Maar de Duron zou inderdaad ook een oplossing zijn denk ik.

• TheSlider
  • Niet online
Ik vraag me nou trouwens net af of die Duron 1200 nu wel of niet de nieuwe (Morgan) core heeft of dat het nog steeds de oude thunderbird core heeft. Weet iemand dat?

• itsme
  • Niet online
Heeft de duron (morgan) die dalletjes ook? Dat heb ik nog nergens gelezen anders.

[edit]

Toch niet hoor, kijk maar (dit is de 1200 Duron):

Afbeeldingslocatie: http://www.bkonings.net/pics/duron1200.jpg

Die heb ik hier:
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q4/011116/index.html
gajat :)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• TheSlider
  • Niet online
Dat vroeg ik me dus net af nadat ik het gepost had. Het hangt ervan af welke core hij heeft de zelfde als de XP of de zelfde als de oude thunderbird.

• Exirion
  • Laatst online: 16:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 24 november 2001 13:27 schreef ThaLaw het volgende:
Vast een stomme vraag dan van mij, maar ik dacht dat de XP alleen overweg kon met DDR reepjes?
Dat wordt bepaald door de chipset, en niet door de CPU. KT133(A) borden kunnen een Athlon XP (al dan niet volledig ondersteund) draaien, en daar gebruik je dan gewoon SDRAM bij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• itsme
  • Niet online

• ThaLaw
Pikte dit ook nog ergens op

http://www.mikhailtech.com/articles/processors/duron1ghz/

Die heeft de DURON 1000MHZ met succes overclockt, dus dat zal met de 1200 dan ook wel kunnen.

Wat trigger je trouwens precies door al die puntjes door te verbinden daar waar L1 op de cpu staat?

Ik heb zelf ook de 1.02 rev. dus neem aan dat het daar allemaal wel mee lukt.
Zit ik alleen nog even met de voeding... is 350 watt genoeg als ik er ook nog 2 extra ata100 schijven erbij zet?
(NU 2 stuks)

• ThaLaw
Mjah...
zit beetje met dilemma

Of ik koop de DURON 1200. Kan alles gewoon zonder te tweaken op 100 x 12 ( of 12.5)

Of ik koop de Athlon 1.4, maar dan hoop ik wel dat de 5,5 multiplier de 14x wordt anders heb ik er nog nix aan.

Of ik koop de XP 1600 en probeer die met 133 x 10,5 aan de praat te krijgen, maar dan wordt fsb weer 266 toch en dat kan weer niet omdat mijn mobo maar 200fsb aankan dus wordt ook dat 12,5 x 100

... zucht... wat een luxe probleem...
ik kan natuurlijk ook gewoon een nieuw moederplankje kopen met de XP1900

[schizo-mode]
loop niet zo te zeiken man ;)
[/schizo mode]

• itsme
  • Niet online
Als ik het goed heb begrepen moet je een 1400'er hebben, geen XP dus.

Verwijderd

He, TheSlider.

Misschien een beetje laat maar ik hoop dat je er nog bent.
Ik heb nu ook een AMD XP 1600+ en een ASUS A7V (met niets erachter). Wanneer ik de proc er indoe, doet hij helemaal niets!!! Heb jij een andere A7V (met wel er wat achter) of gaat die pas wat doen als die geunlocked is? Trouwens, als iemand anders het antwoord weet, dus of ik de moet maar moet opgeven of dat er kans is voor mij, ookal doet die nu niet, mag natuurlijk mij ook uit de brand helpen.

THX

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
12,5 multiplier is dus echt!!!!!! wel !!!!!! 13X

ik weet niet precies vanaf welke bios versie het zo is maar ik heb de a7v versie 1.02 met bios 1011

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

Bedankt MarenK_Vos voor je antwoordt, alleen ik snap hem alleen niet zo goed (beginnenling)

Wat bedoel je nu eigenlijk. Zou mijn computer moeten opstarten met die AMD XP 1600+ en ASUS A7V. Ookal is die niet geunlocked. Want hij doet nu helemaal niets. Of moet ik iets met die multiepliers doen waar je het over hebt, maar dit kan in iedergeval niet in mijn BIOS want hij start niet op.

Verwijderd

Trouwens ik heb al de nieuwste BIOS -> a7v1011.awd, daar ligt het dus niet aan.

• marenk_vos
The slider zei in het eerste bericht van deze thread dat de 12,5 multiplier instelling (met de dipswitches) bij hem ook echt een 12,5 multiplier opleverde,,, asus heeft deze instelling echter in een bios update (weet niet welke versie) veranderd van 12,5 naar 13. Ook hebben zij toen de 5 of 5,5 instelling naar 14 veranderd. Deze 14 instelling werkt bij mij niet maar die 12,5 -> 13 werkt wel bij mij

Als je de termen multiplier en bussnelheid enz niet snapt moet je de fax maar lezen .........

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• TheSlider
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 19:58 schreef t800vst1000 het volgende:
He, TheSlider.

Misschien een beetje laat maar ik hoop dat je er nog bent.
Ik heb nu ook een AMD XP 1600+ en een ASUS A7V (met niets erachter). Wanneer ik de proc er indoe, doet hij helemaal niets!!! Heb jij een andere A7V (met wel er wat achter) of gaat die pas wat doen als die geunlocked is? Trouwens, als iemand anders het antwoord weet, dus of ik de moet maar moet opgeven of dat er kans is voor mij, ookal doet die nu niet, mag natuurlijk mij ook uit de brand helpen.

THX
Welke revisie A7V heb je? Ik heb de 1.01 versie waarop ie dus goed werkt. Ik begrijp dat je proc nog locked is, dus dan zou ie als het goed is op 1100 mhz moeten draaien. Ik heb mijn proc meteen unlocked op mijn moederbord gezet dus ik weet niet of het bij mij met een gelockte proc zou werken, maar ik neem eigenlijk aan van wel.

• TheSlider
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 20:17 schreef marenk_vos het volgende:
12,5 multiplier is dus echt!!!!!! wel !!!!!! 13X

ik weet niet precies vanaf welke bios versie het zo is maar ik heb de a7v versie 1.02 met bios 1011
Helaas toch niet. Ik heb de nieuwste bios en zo en het werkt niet, omdat het ook van je proc afhangt. Ik zie dat jij een 1200 Thunderbird erop hebt en daar zit inderdaad een mulitplier hoger dan 12,5 ingebakken. Bij de Athlon XP is 12,5 helaas het hoogst wat je kan halen, tenzij je naast de L1 bruggen nog wat andere bruggen aan gaat passen. Zie www.ocinside.de voor meer info hierover.

• marenk_vos
Oh, ik wist niet dat het ook cpu afhankelijk was.... (vandaar dat ik dus ook de 14x niet aan kan zetten)

Pagina: 1