Welke tv-kaart voor teletekst

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 23:49
Mijn vader heeft als hobby beurzen. Nou haalt ie al ruim 15 jaar lang de koersen van teletext af. Een computer staat dus op alle kantoor uren aan, en slaat om de 15 minuten de koersen op als een text bestand in ACSI code.

Hij heeft een programma gemaakt in basic, waarmee hij die text files weer invoert in een programma dat ie ook zelf gemaakt heeft in basic. Daar in kan ie alle grafieken zien met alle gegevens enzo. Hij heeft nu dus al een "database" van 15 jaar oud van de hele Amsterdamse beur (AEX) en DY.

Hij gebruikt nu nog steeds diezelfde computer met een teletext kaart(heeeeeeeel oud kreng uit 84 ofzo :P), maar is bang dat die het binnenkort begeeft.

Nou hebben we nog wel een P75 die het werk zou kunnen overnemen, maar die kaart werkt daar niet in.

Nou is mijn vraag dus, met welke tv kaart o.i.d. kan hij dit werk voorzetten? We gaan morgen naar de HCC en waren van plan om dan daar dus een nieuwe kaart te halen....maar welke!? We zijn al een paar winkels enzo afgegaan om te vragen maar niemand weet ut :?

Ik ben ook niet echt thuis in de tv-kaarten enzo dus weet ut ook niet.... iemand?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Koop de goedkoopste videokaart die je kunt vinden met TV-out. Wel moet je zorgen dat je een kaart koopt die in je moederbord past, dit zal waarschijnlijk een PCI videokaart zijn.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 22:21 schreef wacko het volgende:
Koop de goedkoopste videokaart die je kunt vinden met TV-out. Wel moet je zorgen dat je een kaart koopt die in je moederbord past, dit zal waarschijnlijk een PCI videokaart zijn.
hij moet tv in hebben niet tv out

Verwijderd

topictitel aangepast:
"Welke videokaart?" >> "Welke tv-kaart voor teletekst"

• FireFoz
ff voor de duidelijkheid: ik zoek dus een kaart die om de 15 minuten de teletext opslaat, van meerdere pagina's. Dus niet eenmalig ofzo... of een kaart die alleen teletext functie heeft.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
hij wat geinig dat jepa dat doet, serieus, kan je niet gewoon kijken of het merk van die kaart die je nu gebruikt nog bestaat? en dan evne kijken of er al nieuwe versies ofzo zijn :) kans is klein natuurlijk ,maar nooit geschoten is altijd mis.

maar wel geinig dat ie dat zo gedaan hebt met basic enzo, verder kan ik je niet helpen denk ..

• FireFoz
Op vrijdag 23 november 2001 22:37 schreef Mister_X het volgende:
hij wat geinig dat jepa dat doet, serieus, kan je niet gewoon kijken of het merk van die kaart die je nu gebruikt nog bestaat? en dan evne kijken of er al nieuwe versies ofzo zijn :) kans is klein natuurlijk ,maar nooit geschoten is altijd mis.

maar wel geinig dat ie dat zo gedaan hebt met basic enzo, verder kan ik je niet helpen denk ..
Dat kan ik inderdaad wel ff doen ja. Ik denk trouwens dat het meer de software is dan de kaart zelf...bijna elke tv kaart heeft wel een teletext optie, maar nu nog die ie de pagina's ook automatisch seeft om de 15 min...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

mijn schoonvader heeft een pinacle tv kaartje.. kostte iets van 130 piek bij vobis.. doet ook teletekst.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1