Toon posts:

freesco probleempie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer freesco te installeren maar het probleem is dat ik van 1 NIC de addressen niet goed kan instellen dus het geheugen wat hij gebruikt (bv. 0x300H enz.) deze kaart is PCI en internet kaart. in freesco werkte dat goed (zonder iets in te voeren) totdat ik mijn ISA netwerkkaart ook goed kon configureren (pnp mode met jumpers ge bijpassed en met jumpers het address ingesteld op 200H en IRQ4)

Freesco gebruikt nu denk ik automatisch mijn ISA kaart als internetkaart en mijn PCI kaart als netwerk kaart, maar mijn DHCP IP adres van chello zit gelockt aan die kaart (vrijgeven en met andere kaart proberen lukt niet) dus ik kan zo niet verder !

ik moet dus zorgen dat hij die andere kaart als internet kaart ziet ! weet iemand hoe dit in te stellen ?

bedankt

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
ff de volgorde waarin de modules voor de kaarten geladen worden omwisselen, ws in /etc/rc.d/ daar een scriptje

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik niet ?! wat bedoel je daarmit ?

kan iemand mij uitleggen wat erikje bedoelt
kan die dir wel vinden ETC maar verder ?

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:53

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Op vrijdag 23 november 2001 22:21 schreef kappiesjon het volgende:
dat snap ik niet ?! wat bedoel je daarmit ?

kan iemand mij uitleggen wat erikje bedoelt
kan die dir wel vinden ETC maar verder ?
Kijk maar even op de website van freesco. Dit is een known problem. Je netwerkkaarten worden in een andere volgorde herkend dan je wilt, met als gevolg dat de kaart voor je interne netwerk ineens voor buiten geconfigureerd is en omgekeerd. Er is een workaround voor die in de faq staat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerst toch maar even de adressen van mijn pci kaartje opgezocht met dos utility en dit alsnog ingevoerd ( er word gezegd dat dat niet hoeft bij PCI kaartjes)

nu werden ze allebei goed gedetecteerd en ik krijg weer een IP adres.......

er was iets vaags met de range van mijn DHCP ip addressen maar dat is ook verholpen hij werkt nu TOPPIE :)

freesco rules hehee

ook wel leuk dat je dat FREESCO powered bij linux kan veranderen :)

ps: mijn freesco router is UP since 18 dec...... hmm weet iemand hoe je time moet veranderen...... zeker gewoon in bios heeft niks met die time server te maken he ?

effe het GOT logo in ASCII zetten :P