MSI K7T266 Pro vs MSI K7T266A Pro vs ECS K7S5A

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welk van de drie valt meest aan te raden voor een AMD XP1600+?? Eén van de MSI's of de ECS K7S5A?
Heb van beide al verschillende reviews gelezen, weet niet goed wat te kiezen...
Ik zoek vooral stabiliteit!!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de MSI K7T266A Pro is wel de snelste. Voordeel van de ECS is dat ie goedkoop is. Maar ik heb al een hoop problemen topics gezien op gathering.. Toch zou ikzelf voor de Epox 8KHA+ gaan.. Heb ik NOG niet. Komt nog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Neem toch lekker die MSI ,heb ik ook gedaan morgen heb ik hem thuis.Kan er niks van zeggen,maar als ik de kenners erover hoort en wat ik er zelf van gelezen hebt ,heb ik er alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hangt er maar net vanaf wat je zelf wilt.
wil je goedkoop en stabiel? dan neem je de ECS voor fl 190,-
wil je vooral stabiel en snel? dan moet je de MSI k7t266 pro2 nemen voor fl 340,-

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

ik zou de MSI pro 2 nemen, snel bordje

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 00:52 schreef GeBas het volgende:
ik zou de MSI pro 2 nemen, snel bordje
Bij jouw config zie ik dat jij een MSI K7T Turbo Raid gebruikt. Ik overweeg ook nog om een Raid te nemen.

Heb na het lezen van verschillende sites met reviews wel nog enkele onduidelijkheden :? :? :?
Kunnen inderdaad enkel HDD's op de Raid-controller geschakeld worden?
Kan de Raid-controller ook uitgeschakeld worden en als gewoon IDE controller gebruikt worden?

Misschien kan jij me wel een goed antwoord geven aangezien jij ook een MSI bord met Raid-controller gebruikt.:) :) :)

Verwijderd

k ga morgen ook een nieuwe pc kopen en mij is ook gezegd om een msi te pakken, trouwens in een paar computer totaals terug ( :r ) was een test en daar kwam ie als computer totaal topper uit.
ik ga dus voor msi.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Heb ik dus ook gedaan, en heb er geen spijt, had hem eerder willen hebben maar ja , hij is dus reeds al weer een maand in huis.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

MSI

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik heb zelf de ECS K7S5A en hij bevalt prima! Echt super stabiel, vind hem zelfs stabieler dan mijn vorige MSI K7pro met AMD (!!) chipset (dat is al heel stabiel!).
En hij kostte me maar FL160,- :7
En ik heb ook een xp1600+ :) over het oc'en kan ik nog nix zeggen aangezien ik nog geen crucial geheugen heb, maar zodara ik dat heb zal ik eens ff kijken hoever ik met chfsb kom!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

ECS is zeer stabiel. Er zitten soms wel ramsh exemplaren tussen. Je moet dus een beetje geluk hebben.
Heb de mijne net geruild voor een Gigabyte GA 7VTXH. Kan het niet laten even wat reclame te maken.
Via 266a chipset.
Onboard creative SB 128 sound
Onboard LAN
Zeer snel en stabiel bord. Weinig problemen in de diverse fora.
€ 149,00
Wat valt er nog te zeggen! I love it.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah helemaal eigen keuze natuurlijk. ;)
Zelf heb ik een ECS K7S5A, deze is mega stabiel! 8-)

Whatever.

Verwijderd

Heb zelf ook een MSI K7T266 Pro2 bevalt me best, super stabiel en snel. Misschien een beetje meer investeren, maar dan heb je ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:44
Absoluut voor de MSI gaan!

Heb zelf in deze computer binnen 2 weken tijd 2 ECS moederborden versleten de 1 deed helemaal niets behalve de koeler die draaide en de andere weigerde de soundcard on board.

Heb nu de MSI K7T266 pro2 en die doet het perfect
heb zelf er een AMD XP 1700+ met 256 ddr geheugen in.

Het ecs bordje met dezelfde proccesor met 512 sdram geheugen erin was toch langzamer.

Dus ikzelf koop nooit meer een ecs moederbord ook al zijn ze zo goedkoop ik leg wel wat meer geld neer maar voor een beter moederbord.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hier ook over na zitten denken, en ik weet het nog niet!!!
De Shuttle AK35GTR 5.1SB/U133/KT2 en de Soltek SL-75DRV2/4 (KT266A) zijn ook hele goede en snelle mobo's, volgens een paar reviews.
In het verleden, nog niet zo lang geleden waren die 2 merken best wel bagger maar nu leveren ze toch kwaliteit!
Tja welke??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Er is toevallig een test geweest op
www.hardwareinfo.nl over KT266A moederborden.
Misschien dat je daar eens kan kijken.

Ik heb gisteren een MSI KT266 PRO2-RU gekocht in combinatie met een AMD 1700+ en 256 DDR.
Alles ging in een keer goed en nog geen problemen ontdekt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

Greyfox

MSX rulez

Op vrijdag 23 november 2001 21:04 schreef Ilikethissite het volgende:
Ik zoek vooral stabiliteit!!

:)
Neem dan een P4 met een Asus P4T-E mobo, die is het meest stabiel van allemaal.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31
Heb zelf in m'n hoofdsysteem een msi K7T266 pro-r bordje. Lekker snel, stabiel en goed over te klokken :9~ In m'n tweede systeem zit een K7S5A, ook een heerlijk moederbord, snel en stabiel maar moeilijk overklokbaar. Maar persoonlijk zou ik op dit moment echt voor de epox 8KHA+ gaan. Maximaal overklokbaar :9, retestabiel en nog goedkoop ook. Ik meen iets van 133,- Dus als je wil gaan overklokken is de Epox het mobo voor jou, hou het anders gewoon bij de ECS.

euh zie net de topic startdatum, zou ie der niet al een hebben ondertussen?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je allemaal extra's wilt zoals raid enz.. dan neem je gewoon de msi.

Wil je gewoon een stabiele en niet zo dure systeem .. koop je ecs.

Zeg je.. nee ik wil toch een via kt266a chipset.. dan zou je kunnen overwegen de ECS k7vta3 v2.0 te nemen.. hier zit ook de via kt266A chipset op en deze is niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

De ECS is wel heel erg stabiel en snel, maar er zitten weinig extra functies op, die de MSI wel heeft. Ook kan je met de MSI veel beter overclocken.
Je kan het dus zien als:
Standaard neem ik ECS
Als ik het extra geld over heb voor het overclocken neem ik de Epox
Als ik het extra geld over heb voor de extra functies en het overclocken neem ik de MSI

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg geschikt bordje, die MSI, nog geen vastloper gehad in 3 maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je MSI neemt, zou ik voor de 266A gaan. De A chipset is beter en sneller. De KT133 had bijv problemen, en de KT133A is retestabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:00
Sorry voor de kick maar euh, op de MSI zit toch ook USB 2.0?
Daarom kies ik vermoedelijk de MSI boven de Epox. Alleen, ik weet dit niet zeker omdat ik op de site van MSI alleen de RU versie info kan terugvinden en ben ik dus niet zeker of er op de standaard uitvoering wel die nieuwe southbridge zit en DUS USB 2.0 ondersteuning.

Somebody enlighten me :)
Ik koop sinds 5 jaar me 2de AMD config en ik wil niet tegen onstabiele en trage rotzooi aanlopen dus er gaan vanaf gister enkele weken research in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

En je hebt fussy logic erop.. Overclocken in windows..
En je krijgt 8 USb poorten (4 usb 2.0 en 4 usb 1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar 1 ding zeggen MSI!!!!!!!!!!!!!
Echt zo fijn we hebben het nu in elke pc in huis echt zo fijn. Alles kan je er gewoon mee en noiit vast lopen nooit geziek mee, Zoals met aopen shit ding was dat.
Ik moet ook zeggen lag denk ik ook een de p3 die er op zat.
Maar ik kan je echt aanraden die msi echt relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:00
Ik neem aan dat er ook geen "known problems" zijn met dit mobo? ala creative/via??? aangezien ik een sblive heb en dagelijks aantal GB's verplaats tussen HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

MSI K7T266A Pro or rather: MSI K7T266 Pro2 met VIA KT266A sjipset.

In een woord: zuper! :Y)

In het begin was er wat gezeik met muizen en toetsenborden op de USB poorten, dus wel even de laatste flash downen voor je MSI. :P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Pagina: 1