Toon posts:

ip adressen scannen: illigaal ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of het scannen van ip adressen (of hele ranges van ip's) illigaal/strafbaar is, zonder dat je er 'slechte' dingen mee gaat doen, dus zonder bijbedoelingen, maar gewoon curiosity naar de results.

alvast bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Nee tuurlijk niet (denk ik)
en anders laat ze opFOK!ken......

laaat ze criminelen oppakking ipv arme tweakers het l;even zuur maken.....

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Het is naar mijn weten niet direct strafbaar, maar wel voldoende voor een internetprovider om je account af te sluiten (ik spreek uit ervaring)

Daarbij, wat wil je er voor legale uitleg aan geven ?

Like this yall...

Verwijderd

Volgens mij is het scannen niet strafbaar, pas als je inbreekt in het systeem ben je strafbaar.

Maar van mij mogen ze het scannen strafbaar maken, wordt kotsziek van die trieste gasten die niets anders lopen te doen dan mijn systeem scannen op lekken :r

Verwijderd

weet niet of het illegaal is, maar weet wel dat bijna alle providers een waarschuwing geven of een ban bij een waarschuwing van ip-scannen vanaf jouw ip!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie reacties. Ik weet genoeg

mvgr. Stefan

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

IK zoek al een paar maande naar pubs >:) nog geen lastige mails gekregen van chello.
Mischien komt dat ook omdat ik nooit mijn chello e-mail gebruik :+

Verwijderd

Totdat je er ineens niet meer bij kan omdat je bent afgesloten :{

Verwijderd

je internet word afgesloten als je in de range van je eigen provider gaat scannen maar dan ben je ook echt fout bezig.

Verwijderd

Hij wordt ook afgesloten als je meelbommen stuurt via je meel server, weet er alles van zonder waarschuwing!!!(bij myweb).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb een keer met TMF Web wat porstscans zitten doen, de volgende dag mail van Freesurf (TMFweb/Myweb)

ik hun wijsgemaakt dat iemand via een Trojan met mijn IP zat te scannen, dus ze lieten het toen maar bij een waarschuwing (anders was ik mooi m'n mailbox kwijt :()

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 24 november 2001 00:14 schreef TheNijntje het volgende:
mvgr. Stefan
dat groeten onderaan een post wordt niet op prijs gesteld door Oom Adje

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Poortscannen staat op gelijk niveau met het aan een deur morrelen om te kijken of 'ie open is. Dat is op zich niet strafbaar, maar het is wel een indicatie van wat je van plan bent...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1