Hey jongens, vanmiddag heb ik op de HCC voor 309 gulden een Jupiter 7500 gekocht. Ik natuurlijk helemaal blij, het is geen geld.
Maar bij thuiskomst begonnen de problemen en eigenaardigheden.
Allereerst werkt de kaart zelf niet. Ik hoor 8 beepjes, wat aangeeft dat de videokaart niet goed is. Ik heb de kaart getest in 2 pc's, die het daarvoor gewoon deden. In allebei deed de Jupiter niks.
Toen ging ik eens op de Jupiter site kijken. Nu blijkt dat ze twee soorten 7500's maken: de VE (crap versie zeg maar) en de 7500 PRO versie.
klik hier voor de pro
en hier voor de VE.
Wat is er nou aan de hand? De VE versie heet 'Evil Knight.' De Pro versie heet 'Evil Master', zo staan ze op de site. Op mijn doos staat Evil Master. Op de site staan ook plaatjes van de kaarten; mijn kaart zoals op de site staat is een VE
Op de doos staat dus Evil Master, dat zou een Pro betekenen. 

De ATi 7500 dus van ATi zelf draait geloof ik op 290/250.
Ik snap er niks van. Wat moet ik doen? de kaart ruilen of geld terug vragen? Ik voel me best wel genept eigenlijk...
Alvast bedankt voor het lezen van deze lap
Maar bij thuiskomst begonnen de problemen en eigenaardigheden.
Allereerst werkt de kaart zelf niet. Ik hoor 8 beepjes, wat aangeeft dat de videokaart niet goed is. Ik heb de kaart getest in 2 pc's, die het daarvoor gewoon deden. In allebei deed de Jupiter niks.
Toen ging ik eens op de Jupiter site kijken. Nu blijkt dat ze twee soorten 7500's maken: de VE (crap versie zeg maar) en de 7500 PRO versie.
klik hier voor de pro
en hier voor de VE.
Wat is er nou aan de hand? De VE versie heet 'Evil Knight.' De Pro versie heet 'Evil Master', zo staan ze op de site. Op mijn doos staat Evil Master. Op de site staan ook plaatjes van de kaarten; mijn kaart zoals op de site staat is een VE
Dit zijn de VE specs. Memory @ 175 is toch laagRADEON 7500 VE comes powered by up to 64MB -4ns of SDR memory @175Mhz and chipset core@250Mhz to accelerate latest 2D and 3D graphics, productivity applications and games.
De ATi 7500 dus van ATi zelf draait geloof ik op 290/250.
Ik snap er niks van. Wat moet ik doen? de kaart ruilen of geld terug vragen? Ik voel me best wel genept eigenlijk...
Alvast bedankt voor het lezen van deze lap