Toon posts:

PC "raceklaar" maken..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel met de volgende kwestie:

Mijn vader heeft een PC waar hij, naast het saaie werk, graag zo nu en dan eens een stuurtje aan knoopt om games als GP3 en CMR2 te spelen. Even de belangrijkste specs:

Celeron 300 (nog een échte, zonder L2 cache ;( )
128 MB
TNT 8MB

Is het nog de moeite waard om hier bv. een Geforce2 MX400 in te zetten en zo ja, hoe groot zou de prestatiewinst t.o.v. de TNT zijn?

Alle goede ideeen om een beetje meer gang in deze PC te krijgen zijn van harte welkom!

Verwijderd

zou het niet niet doen zou gewoon een nieuw mobo geheugen proc en videoplank kopen !!!!:P

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 16:17

Nohead

PSN ID: Nohead

whahaha je CPU is zeker de bottleneck,
overkill

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:20
Heb je al is een poging gedaan tot overklokken?
De Celeron 300 zonder L2 staat erom bekend zeer goed overklokbaar te zijn. Vaak wil ie nog wel op een 100 MHz bus lopen, mits goed gekoeld en 100 Mhz geheugen....

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb 'm vroeger zelf ruim een jaar lang zonder problemen op 450Mhz gedraaid. Scheelt inderdaad behoorlijk! Probleem is echter dat ie nu op een mobo zit wat enkel een 66Mhz bussnelheid ondersteund ;(

Stel dat we 'm i.c.m. een ander mobo inderdaad op 450 Mhz gaan klokken, zou een Geforce2 MX400 dan nog steeds overkill zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 23 november 2001 19:14 schreef MagicMouse het volgende:
Klopt, ik heb 'm vroeger zelf ruim een jaar lang zonder problemen op 450Mhz gedraaid. Scheelt inderdaad behoorlijk! Probleem is echter dat ie nu op een mobo zit wat enkel een 66Mhz bussnelheid ondersteund ;(

Stel dat we 'm i.c.m. een ander mobo inderdaad op 450 Mhz gaan klokken, zou een Geforce2 MX400 dan nog steeds overkill zijn?
Ik denk het wel.
Pagina: 1