pc vind maar 256 mb ram?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
hoi allemaal

net terug van de hcc met 256 mb ram :)

ik heb een wat oudere celeron 400 met een abit moederbordje, er zat eerst 3 * 64mb pc100 ram in, ik heb er eentje uit weggehaald en er de nieuwe 256 mb pc133 reepje ingestopt, nu moet de totale hoeveelheid geheugen dus 384 MB zijn, maar mijn pc vind alleen die 256 mb reepje :'(

Weet iemand hoe dit komt en/of het mischien ligt aan de combinatie pc100/pc133? Voor zover ik heb begrepen zou dit gewoon moeten werken omdat de mobo gewoon alle ram op 100 mhz draait (of heb ik het mis?)

alvast bedankt

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je al gekeken hoeveel mb dat bordje maximaal aan kan?

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
nope maar ik weet dat dat iig > 512 mb is (waarschijnlijk 1 gig), en owja het maximale per bank war geloof ik idd 256 mb

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Wat voor bord is het?
Er zijn twee mogelijkheden: a) het bord ziet de nieuwe DIMM (256MB) en de overige twee (2x64MB) niet, b) het bord ziet beide 64MB DIMM's en slechts de helft van de 256MB DIMM (totaal 256MB). Ik zou niet inzien waarom hij die twee 64MB'ers zomaar in eens niet meer ziet, dus zal de 256MB DIMM maar voor de helft worden herkend. Oorzaak is misschien een single-sided DIMM op een LX of BX?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Ik heb een abit BH6 moederbord, ik geloof dat er een intel BX chipset inzit, voor de rest heb ik geen id waar je het over hebt :P

Het ram-bankje wat ik heb gekocht heeft aan beide kanten chipjes zitten, zal wel iets te maken hebben met dat single-sided gedoe? :P

Mocht het niet mogelijk zijn om deze twee samen te gebruiken en mocht maar de helft van mij 256 module worden gebruikt, is het dan slimmer om die 2*64 eruit te gooien of gewoon te laten zitten?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
BX indeed. Probeer het eens alleen met die 256MB DIMM. Als je dan slechts 128MB ziet heb je een verkeerde DIMM (single-sided) te pakken. Dat er aan beide kanten acht chips zitten wil niet zeggen dat 'ie double-sided is. Beste oplosing is in dat geval ruilen. En je hoeft er in principe niks uit te halen; hoe meer DIMM's = ram = beter ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1