Toon posts:

Athlon rookt

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op de HCC een EPoX 8KHA+ en een Athlon 1700+ gekocht. Ging vol spanning aan het klussen maar kreeg het niet voor elkaar om de boel werkend te krijgen. m'n LED gaf steeds FF aan. Op een gegeven moment alles opnieuw in MB gestopt. (geen cooler).
Nu gaf mijn ledje nieuwe, spannende waardes aan. Ik begon al te juigen :).
Maar toen begon mijn Athlonnetje te roken en ik te :'( .
Ik vrees dat ik morgen terug moet om een nieuwe te halen maar is er iemand die enig idee heeft hoe dit kan zodat ik zondag niet nog een keer weg moet om de derde te halen.
Alle hulp is welkom!!!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
GVD |:(

waarom doe je er geen koeler op
heb je dat op school geleerd ofzo

INVENTARIS

Verwijderd

(geen cooler)
d0h!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 08:35
Misschien je cooler verkeerd aangesloten. Ik zou het niet weten sorry

offtopic:
maar wat heb je er voor betaald (mobo en CPU) en bij welke stand/winkel heb je het gekocht?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ik zou sowieso de stekker eruit trekken zolang er geen koeler op zit. Sorry dat ik het zeg, maar het is gewoon lomp.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
lomp dom tja

user abuse
dat gaat je weer geld koste >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk voordat ik steeds opnieuw cooler erop en eraf moet halen wil ik eerst ff kijken of m'n systeempje opstart.
Het kan toch niet zo zijn dat hij naar in totaal minder dan 1 minuut sap te hebben gehad al gaat branden??
De keer dat hij begon te roken stond mij max 10 seconden aan :'(

Verwijderd

Wat ben je toch ook een ontzettende nOOb!!!!! :,( ;)

Wat kan ik er anders op zeggen?? ;)

Gecondoleerd iig :')

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Yep dat is normaal voor een Athlon. Hij fikt binnen 20 seconden door als er geen actieve koeler op staat te blazen... had je moeten checken van tevoren ... dom.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 11:27
Ik geloof dat dat zonder cooler al genoeg is voor een AMD :(

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 10:59
[Onduidelijk]
Met cooler aangezet of zonder!
[/Onduidelijk]

Indien met: Waarschijnlijk zat hij verkeerd om

Indien zonder: Uhmm.... |:(

(Zet een athlon aan zonder cooler en binnen 4 seconden issie exit! :Z (Slaap verder)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 23 november 2001 18:32 schreef Erbie het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat hij naar in totaal minder dan 1 minuut sap te hebben gehad al gaat branden??
Da's niet zo gek hoor.. Als jij meer dan 50W op zo'n kleine oppervlakte ontwikkeld, moet die goed afgevoerd worden. Zolang jij er geen koeler op hebt zitten, kan die warmte gewoon nergens naartoe. Dan zal het ding inderdaad heel er snel heel warm worden, en gewoon doorbranden.

Dus de volgende keer toch maar met een koeler werken..

(Overigens vrees ik voor je dat dit geen garantiekwestie is, dus dat het een heel duur grapje is!)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik denk voordat ik steeds opnieuw cooler erop en eraf moet halen wil ik eerst ff kijken of m'n systeempje opstart.
heh, na 0,8 seconde zonder enig koeloppervlak is alles in de processor al verbrand !

NOOIT zonder koelblok!! Dit is al 1000000 keer op tweakers net en got verteld.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Na 10 seconden zonder koeler is ie wel dood ja |:(

Alle proemn in n drek

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Lekker wazig figuur ben jij. |:( Zonder koeler houdt ie het nog geen 10 sec. vol. En nee, als hij begon te roken is er geen hoop meer.
Op vrijdag 23 november 2001 18:28 schreef Erbie het volgende:
Ik heb net op de HCC een EPoX 8KHA+ en een Athlon 1700+ gekocht. Ging vol spanning aan het klussen maar kreeg het niet voor elkaar om de boel werkend te krijgen. m'n LED gaf steeds FF aan. Op een gegeven moment alles opnieuw in MB gestopt. (geen cooler).
Nu gaf mijn ledje nieuwe, spannende waardes aan. Ik begon al te juigen :).
Maar toen begon mijn Athlonnetje te roken en ik te :'( .
Ik vrees dat ik morgen terug moet om een nieuwe te halen maar is er iemand die enig idee heeft hoe dit kan zodat ik zondag niet nog een keer weg moet om de derde te halen.
Alle hulp is welkom!!!

• Praetorian
Op vrijdag 23 november 2001 18:35 schreef Praetorian2k het volgende:
[Onduidelijk]
Met cooler aangezet of zonder!
[/Onduidelijk]

Indien met: Waarschijnlijk zat hij verkeerd om

Indien zonder: Uhmm.... |:(

(Zet een athlon aan zonder cooler en binnen 4 seconden issie exit! :Z (Slaap verder)
Ik begrijp sommige mensen echt niet... :?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26

Convoy

g44p

morgen weer naar de HCC dus :+ :+ :+

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

Pogostokje

* twiet *

Hm, ALTIJD koelen die krengen. Je hebt anders maar 3 seconde de tijd om te testen, schat ik. Garantie kan je rustig vergeten hoor, of je moet heel goed kunnen lullen. Want in feite heb jij hem gewoon vermoord en dat valt niet onder garantie. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Sorry hoor, maar dit is echt ongelooflijk DOM |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Daan
  • Laatst online: 22:02
Wow dat is wel erg eh.. "onhandig" :P
Zeker een P3 gewend?

Verwijderd

Topicstarter
Oke got the point.
Ik weet zo ongeveer wel dat ik een koe ben maar waar het me om gaat is dat ik weet dat die koeler DE reden was voor mijn binnenbrandje.
Ik vind twee dagen HCC meer dan genoeg!
Voor de rest dus niemand tips voor het (opnieuw) in elkaar zetten van mijn spulletjes?
Zit er een kans in dat m'n MOBO het ook te warm heeft gekregen en naar de eeuwige jachtvelden in gegaan??

• Praetorian
"Meestal" is het mobo nog ok

Als het middenin het socket een beetje 'zwart' is, dan kan je het wel vergeten :r

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik zou even bij die winkel teruggaan en proberen er een nieuwe voor te krijgen. Je weet maar nooit.

Lucky Goldstar

• Daan
  • Laatst online: 22:02
Nou dat zou ik maar ff checken of je mobo nog wel ok is.
De socket kan behoorlijk versmolten zijn.. :o

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 18:44 schreef Erbie het volgende:

Zit er een kans in dat m'n MOBO het ook te warm heeft gekregen en naar de eeuwige jachtvelden in gegaan??
Die kans bestaat inderdaad :(

laatst nog een filmpje van Toms Hardware gezien waarin te zien was wat er gebeurd als een Athlon(XP) zonder kooler lieten draait. :)

Proc EN Mobo waren allebei gaar :(

Verwijderd

Arme Erbie. Iedereen valt wel over je heen. Wat een droomdebuut op tweakersnet! Je hebt misschien wel geluk dat je niets gekoeld hebt. Je processor is een snelle dood gestorven en heeft wellicht je Epox niet in het verderf gestort. Het hangt allemaal af van je snelle reactie. Houd ons op de hoogte van je avonturen. Zo zien we het graag! Veel succes morgen!

• Bergen
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt dat filmpje zeker niet gezien waarbij ze een stuk of wat processoren testen zonder koeler om te kijken of ze blijven leven?

http://www.streamgate.de/filer_test/tomshardware/THG_CPU_Cooling.zip

't is een divxje

• Jumpiefox
  • Laatst online: 17-08 09:33

Jumpiefox

Hoi ?

lol geen koeler erop gezet zelfs ik weet dat er een cooler op moet anders gaat je amd-tje :z en wordt ie nooit meer wakker :P

The first casualty in war is always the truth...

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 16:17

Nohead

PSN ID: Nohead

CPU killah, whehehehehe. tja laten we er maar op houden dat het een beginners foutje is he? lesje wel geleerd.

now get ur self together and get ur self a new CPUutje

• marteltor
  • Laatst online: 00:22
ik vrees dat je mobo ook naar een nieuw leven is :( ;(

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
D0H stomme sukkel een AMD Athlon kan max. een paar seconden zonder cooler en dan brandt hij door zoals je merkte! :Z je ofzow?

..::System Specs::..

Verwijderd

Sukkel |:( CPU zonder koeler is vragen om moeilijkheden

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Tja...
Toch kan ik me de fout opzich wel voorstellen. Niet iedereen is op de hoogte van de warmte productie van zo'n processor....
Als je snel de boel even wil testen, dan is het verlijdelijk om die koeler achterwegen te laten.
Veel MOBO's doen het trouwens niet zonder koeler (of in ieder geval zonder dat de fan is aangesloten). Vaak werkt het al niet zonder dat een systeem fan is aangesloten.

Verwijderd

Roken is slecht voor je (athlon) :) ...

Als je een cpu wilt die ook zonder cooler kan functioneren, moet je op zoek gaan naar een VIA Cyrix III proc... Die schijnen het wel te kunnen... in ieder geval langer dan die AMD >:)

En denk ook niet dat t garantie is, k*t voor je, maarja |:(

Verwijderd

Hmm.. Waarom zou je een koeler hebben gekocht? :D

Gecondoleert trouwens..

• Mentalist
  • Laatst online: 23-08 13:06

Mentalist

[avdD]

Dat heb je ook wel met amd, hoort erbij (voordat dit een thread met 1000 replys wordt LEES). Amd procs zijn sneller en goedkoper dan Intel procs, maar er zitten gewoon dit soort dingetjes bij.. Zet een P4 zonder cooler aan het werk en hij werkt doodleuk door, zij het langzaam (ik had het THG filmpje al gezien ja :9). Amd's zijn ook wel de warmere procs (voor zover ik weet dan). Maar als je je als tweaker mocht het nodig zijn wel een 2de proc kunt veroorloven is een amd wel aantrekkelijk, vanwege de snelheid dus. Als je liever een zo'n betrouwbaar mogelijke machine wilt bouwen en je hebt geen geld om een nieuwe proc te kopen ALS het fout gaat neem dan een Intel...

* Mentalist heeft ook Intel, ik zou me geen verkoolde proc kunnen veroorloven :+

Trouwens misschien moet je dit eens even downloaden : http://ads.viaarena.com/c3/thermals.zip

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:03
Wat voor onzin kraam jij nu weer uit man.
Je bent gewoon achterlijk als je EN je koelblok EN je fan eraf haalt en hem dan aanzet. Dat weet iedere kluns.
Wat heeft dit nou te maken met dat Intel beter is dan AMD?

• Exirion
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze topic heeft verder weinig zin, dus om een boel flames verder te voorkomen...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.