IBM hd maakt vaag geluid en geeft error

Pagina: 1
Acties:

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik had nooit problemen met mijn IBM 46.1 GB 7200/udma 100 hd, totdat ik er net een Asus GF3 Ti500 DLX bijzette.....

Ik startte Windows XP op, soms bleef mijn pc even hangen en ging ie weer verder, ik wou toch al alles opnieuw erop zetten dus deed ik een format (Alleen C:) en installeerde WinXP opnieuw.

Alles ging goed, geen problemen, maar ik kon op de 1 of andere manier mijn UnrealTournament/System map niet meer in, hij geeft dan een error over een unaccesible device, me pc hangt 20 seconden en ik kan weer verder gaan.
Alle anders maps en partities kan ik inkomen behalve die map, waar net alles instaat dat ik nodig heb om een UT film te maken en ik kan het verder wel gaan uitleggen maar ga er maar van uit dat het HEEL belangrijk is....

Als ik defragmenteer of scandisk doe gaat alles goed totdat ik ineens een vreemd krakend geluid hoor, geen pingpongbal zoals ik weleens van iemand gehoord heb, maar een vreemd krakend geluid, hij doet dat een paar minuten en gaat weer verder, zonder te zeggen dat er iets mis is.

Kan ik er van uitgaan dat me HD stuk gaat precies een jaar na de HCC dagen waarop ik hem gekocht heb of gebeurt dit wel vaker?

Plz help me hiermee voordat alles wat ik op school heb gemaakt weg is en een aantal andere belangrijke dingen....
En jah backups ben ik al aan het maken....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, kan het ook zijn dat je voeding het niet meer trekt.
Trek alle niet relevante kaarten d'r effe uit, en draai met deze opstelling een tijdje (paar uur ofzo).
Mocht je geen problemen meer hebben, weet je dus waar door het komt.
Nog steeds problemen, draai IMB's DFT effe.

And The Only One

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 01:23 schreef Diamon het volgende:
Euhmmmmm, kan het ook zijn dat je voeding het niet meer trekt.
Trek alle niet relevante kaarten d'r effe uit, en draai met deze opstelling een tijdje (paar uur ofzo).
Mocht je geen problemen meer hebben, weet je dus waar door het komt.
Nog steeds problemen, draai IMB's DFT effe.
Drive Fitness Test kan mijn hd niet vinden, je kan voor ATA kiezen, wat ik al een keer gedaan heb of voor ata/scsi en toen vond ie hem ook niet, de dvd speler en brander vond ie wel, het zit wel op zo'n ata100 kaartje dat in mijn Asus A7v zit, daar zal dat dus wel aan liggen....

Verder werkt Windows enzo allemaal goed, alleen met defragmenteren en die ene map gaat de hd vreemde niet kloppende geluiden maken :(

Zou de (300W) voeding een probleem zijn met:

amd 1ghz
640 ram
gf3 ti500 dlx
1xdvd, 1xbrander
1xhd
3xfan
1xsblive
2x3com 100mbit
1xmiro pctv kaart

Het lijkt me trouwens ook vaag dat ie het de hele tijd goed doet en ineens slecht omdat de voeding het niet meer trekt....

3d spellen en 3dmark2000/2001 draait allemaal perfect.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Maar wat als je je IBM aan de ata33 hangt van je mobo.
Kan DFT hem dan ook niet vinden :?.
Welk merk voeding heb je.

And The Only One

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 12:29 schreef Diamon het volgende:
Maar wat als je je IBM aan de ata33 hangt van je mobo.
Kan DFT hem dan ook niet vinden :?.
Welk merk voeding heb je.
Ik heb een AOpen kast, de HX08 met de voeding die daarin zat...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
de mijne is vandaag ook overleden :'(
tijdens het ICQen begon ie ineens vreselijk te kraken/schrapen...
na een (forced) restart bij het detecteren in de bios maakte hij weer dat kutgeluid...

Na de 2e forced restart werd ie nietmeer herkent :'(

NU doet hij het weer ff...als ik hem beweeg/op z'n zij leg, dan werkt ie nogwel een beetje (wel vaak vastlopers etc)

Maarja, 'k heb tenminste tijd gehad om te backuppen (grootste deel had ik al gebackupt overgins)

Maandag moet ie maar ff op de post naar IBM :)

http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma31.jsp

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[b]Op zaterdag 24 november 2001 20:23 schreef Cutebritney veel...
Had je precies dezelfde??

En, het kloterigste is, raad eens wanneer ik hem heb gekocht, precies een jaar geleden op de HCC dagen, oftewel na 12 maanden en 1 dag houdt ie er mee op (bijna dan).

Backups gemaakt, kostte me aardig wat cd's maarja, nu mag ie vredig sterven en mag ik maar een grotere binnenkrijgen :)

Pagina: 1