Op vrijdag 23 november 2001 17:55 schreef Laagvliegerke het volgende:
Op Linux vlak ben ik eigenlijk nog een newbie. Ik heb de Debian-distributie (3 cd's) maar die is toch al een goeie anderhalf jaar oud (heb maar een 56k-verbinding en zie het niet zitten om een recentere te downloaden). Ik ga echter wel de linux-kernel 2.4.14 en XFree86 4.1.0 installeren.
Debian Potato is wel niet ontworpen voor 2.4 kernels, dus als je 2.4 op Potato wilt draaien, zul je een aantal packages moeten upgraden.
Op zondag 16 september 2001 00:02 schreef deadinspace het volgende:
Als je op potato 2.4 wilt draaien, is het erg aan te raden om andere packages te installen. Tussen de verschillende major-kernelversies (2.2->2.4 dus) zitten altijd verschillen, en programma's die erg nauw met de kernel samen werken (denk aan de modutils, ppp, libc) moeten vaak aangepast worden. Toen potato uitkwam bestond 2.4 nog niet, en dus zijn een paar progs van potato niet berekend op 2.4.
Als je toch 2.4 op potato wilt, is het sterk aan te raden om de volgende regel in je sources.list te zetten:
code:
1
| deb http://people.debian.org/~bunk/debian potato main |
Er waren ook XFree86 4 debs voor Potato, maar dan moet je even zoeken.
Misschien is het interessant om eens de onofficiele Woody (Debian 3.0) iso's te zoeken en dan bij een vriend te downen/branden ofzo... Potato is onderhand al meer dan 2 jaar oud, en dat is op de desktop... mja. Ik zou btw Linux 2.4.15 nemen, die is sinds vandaag uit.
Ik weet niet echter niet welke window manager het best geschikt zou zijn voor mij.
Hangt van je instelling, karakter, computerspecs en nog een hoop zut af...
Daarom zou ik nu graag weten welke Window Managers jullie gebruiken, vermeld daarbij wel waarom je die verkiest.
Enlightenment
Mja... hij bevalt me gewoon goed. Voor mij de juiste features, mooi theme, imho een praktische interface (alt + ergens in window linkermuisknop = slepen roelt) enzo.
Het is niet de snelste wm (met die eer mogen Blackbox en Windowmaker strijken denk ik) maar lichter dan KDE of GNOME (wiens features/bloat ik niet nodig heb - no flame intended).
Ohjah, en IceWM op mijn hppa bak... Meer om 'iets anders dan E' te hebben eigenlijk.
Screenshots mogen eventueel ook, maar gelieve die klein te houden (56k, remember?).
Ik host wat screenshots op
http://gemini.luon.net/screenshots . Het zijn niet echt kleintjes (gemiddeld 300k per stuk), maar ik heb ze ook niet voor deze gelegenheid gemaakt. Het kan geen kwaad erheen te surfen overigens; ze zijn thumbnailed.
Er staan screenshots van Windowmaker, Enlightenment, KDE en Blackbox.