Toon posts:

P 1700@???? op MSI Mobo!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een P4 1700@1900 stabiel maar gaat echt niet verder dat 1975. Heb een MSI-pro2-i850. kan dat daaraan liggen ? Moet ik niet een abbit of asus mobo hebben? Ik lees bij overclockers.com nl dezelfde proc. met snelheden tot 2.3Ghz op zo`n mobo(met standaard koeling!), kan toch niet, msi is toch zeker niet slecht he? Heb rambus geheugen, kut geforce mx400 64mbsdram :') dvd, fikker, lan kaartje, kast zeer goed met lucht gekoeld. Boven 1975 ddoet ie een beetje raar weet je, hangt enzo. Wie helpt mij op meer snelheid??

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit topic heb je nu al 2 of 3 maal geplaats.
Kan er niets aan doen, maar is dit noodzakelijk ?

Koop je beter geheugen en betere cooling. Werkt dat ook niet dat heb je gewoon pech gehad en een minder goede overclockbare processor.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Als ie zo hoog moet is er maar 1 oplossing...

Water... Niks lucht, niet op die snelheden

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Echt waar bij OV... staan er met originele koelers veel hogere snelheden. Zou waterkoeling helpen? (kerstkado) dan zou die zo toch ook moeten doen, in begin met experimenteren kwam ik 1X op 2040:) daarna nooit meer computer llopt vast bij laden van windows, ik heb samsung rimm, moet toch wel goed genoeg zijn??

Verwijderd

Topicstarter
PS sorry hoor ben nl ook maar een rookie van 21, had mijn proc graag boven 2gig. dit is zeker niet noodzakelijk maar wel super cool toch?

Verwijderd

En ik ben "experienced" en 20.. zegt nix

leeftijd heeft er nix mee te maken - je bent NEW here - that's all m8

Bump your toes at least once - you will learn

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

kom op zeg
je betaalt voor 1700, hij doet al 1975 en je loopt nog te zeuren dattie sneller moet.
Je kan nou eenmaal niet voor een duppie op de eerste rang zitten ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Toch denk ik dat als je per se (al was het maar voor de "gaafbaarheidsfactor") die proc op 2 ghz wil hebben je hem met waterkoeling nog wel een tandje hoger krijgt. Een heleboel case fans en een peperdure luchtkoeler op de proc is misschien ook genoeg om hem stabiel op 2 ghz te zetten, maar procs verslijten ook sneller als je ze te warm houd (al zijn ze stabiel) dus waterkoeling lijkt me bij zo overclocken nooit helemaal overbodig....

Let trouwens op dat je proc+dure koeling niet meer gaat kosten dan een snellere proc+normale koeling!

Verwijderd

Veel kans dat je fsb al te hoog staat voor je grafische kaart... De oc mobo's hebben dit opgelost door andere deviders mogelijk te maken, maar msi heeft daar nog niet van gehoord... AGP draait op 66mhz (als'k mij niet vergis) en pci op 33mhz, doet je nu die fsb omhoog, dan gaat die snelheid van die agp en pci mee als je geen devider op je mobo hebt...

Ohja, NOOIT iemand geloven als ze bezig zitten over hun OC resultaten, want velen zeveren... Er is een verschil tussen posten (ff opstarten en al blokkeren vanals windoos geladen wordt) of tussen stabiel draaien, alle benches feilloos doorstaan enzo...

Verwijderd

Topicstarter
1975 zonder problemen wordt ook niet te warm ofzo, normaal hou ik het bij 1900, denk dat dit wel te doen is voor mijn scheur machine(race spelcomputer). Trouwens mijn geforce is ook overclocked maar heeft daar niks mme te maken he. Is dit probllem met agp en pci niet met een bios update te veranderen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Hey thamar volgens mij kon jij wel eens gelijk hebben (ik weet het zeker) dat klote moederbord. computer heb ik via een pcprive project, kon daar natuurlijk niet kiezen in mobo :(:(

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sja over hitte... Mijn celeron 433 werd @ 540 ook niet meer dan 40 graden volgens mij. Toch kan ik er niet goed meer video mee capturen sinds die overclock (vraag me nog steeds af of de proc een beetje dood is of de tvkaart @ 41.5 mhz pci gestorven is)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Op zaterdag 24 november 2001 13:56 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Sja over hitte... Mijn celeron 433 werd @ 540 ook niet meer dan 40 graden volgens mij. Toch kan ik er niet goed meer video mee capturen sinds die overclock (vraag me nog steeds af of de proc een beetje dood is of de tvkaart @ 41.5 mhz pci gestorven is)
tja, 40 graden is voor een celeron al vrij veel om te oc'en hoor :).

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Op zaterdag 24 november 2001 14:44 schreef epsilon het volgende:

[..]

tja, 40 graden is voor een celeron al vrij veel om te oc'en hoor :).
cellie 433=PPGA, die werden iets warmer dan die wat nieuwere FCPGA's, duz die temp is zeer goed voor die cpu :)

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

Topicstarter
tank you all!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
hallo pik

Verwijderd

Topicstarter
laat gaan

Verwijderd

Topicstarter
moeilijk he dat inloggen :o:o

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 24 november 2001 20:10 schreef sterk999 het volgende:
tank you all!!!!!
Op zaterdag 24 november 2001 20:31 schreef sterk999 het volgende:
hallo pik
Op zaterdag 24 november 2001 20:34 schreef sterk999 het volgende:
laat gaan
Op zaterdag 24 november 2001 20:34 schreef sterk999 het volgende:
moeilijk he dat inloggen :o:o
:?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1