Toon posts:

Clients via RRAS-Server laten uitbellen (WIN2000)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het probleem waarmee ik zit is het volgende. Ik heb een hoop clients (Windows 2000) en een apparte server (Windows 2000 Server) waar een analoog modemke aanhangt. De bedoeling is dat al die clients de mogelijkheid krijgen een connectie te maken via die modem met bijvoorbeeld een bank (phone banking).

Ik heb lang zitten zoeken en ben iets tegengekomen van Small Bussiness Server voor Windows 2000. Hier zou iets zoals modem sharing inzitten (bedoeling is om ook een modem-pool aan te maken). Ik heb echter de versie voor NT, krijg toch de melding dat het niet gaat in huidige versie.

Daarna ben ik gaan zoeken in Routing and Remote access, en vanalles geprobeerd. Ik heb vanalles geprobeerd, ik heb een keer VPN verbinding gekregen, maar nooit mogelijkheid om gebruik te maken van die modem.

Is er iemand die mij hierin verder kan helpen? In het netwerk staat nen Active Directory, DNS, DHCP, ... alles erop en eraan. Het is me alleen de vraag hoe ik dit gefixt krijg? Via client een shortcut op desktop waarmee ze modem kunnen gebruiken van RAS server (of andere methode).

Bedankt,
Thoke

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
met demand-dial routing kan je een modem laten bellen. een inbelverbinding en een statische route definieren. eventueel met een paar keer pingen de lijn open gooien. Voor de client gedraagt het zich gewoon als een netwerkverbinding.
Op deze manier laat ik een win2k server met Exchange2k een ISDN lijn gebruiken voor bSMTP.
Belangrijk is nu te weten wat die banksoftware doet. gedraagt het zich als een gewone netwerkverbinding?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Hoi,

Als ik je goed begrijp zoek je de mogelijkheid om het modem via het netwerk te laten benaderen alsof het modem aan de PC zelf zit?
Met RRAS kun je alleen netwerkverbindingen opzetten, bijvoorbeeld een internetverbinding. Als je het modem aan de server wil gebruiken alsof het aan de netwerk-PC zit, zou je eens hier moeten kijken: www.tactical-sw.com
Maken goede modemsharing software.

Bye,
Vincent.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Da ziet er veelbeloven uit *D
Ik zal er eens een trial van afhalen en proberen op den server.

Thoke