Toon posts:

hercules gf3ti500 - win98 crasht na 20 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Snik. Ik heb net op de HCC een Hercules 3d prohet geforce3 ti500 gehaald (bij funprice) en het kreng weigert elke vorm van medewerking.
Het hele syteem gaat namelijk onherroepelijk hangen.

Tijdens de boot gaat alles goed. Hee, een nieuw videoding, denkt windows, en presenteert de vraag: ik wil een driver. Ik heb vier detonators geprobeerd, en de videodriver die op de CD van hercules staat. Allemaal doen ze hetzelfde: de pc klapt na 20 seconden (ongeveer) reddeloos de grond in. Muis dood, ramplank dood, alles muerte. Ik heb morgen een lanparty, en het zou toch wel jammer zijn als ik moest unrealen op mn gf2mx terwijl ik een geforce 3 heb.

Weet iemand een oplossing voor mijn hangende doos? Bij voorkeur geen idee-en á la "terug brengen" want Groningen is ECHT heel ver weg vanaf hier, en ik werk 65 uur in de week...

:'(

Verwijderd

Kan je de temp zien van die kaart? Maybe is t een hitte probleempje :?. Zet je kast eens open en hou er eens een ventilator o.i.d. op. Ik weet t anders ook niet ;(.

[Edit] Probeer ook eens je vidkaart op AGP2X te zetten, en met andere bios instellingen te spelen. Vaak wilt dat ook nog wel eens helpen.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

In Enschede is ook een funprice.

Verwijderd

Topicstarter
als ie na een kouwe boot crasht na 20 seconden is ie wel HEEEEEL erg warm hoor :) ik zie het fannetje spinnen... en mn kast is natuurlijk allang open :D

maar goed, bedankt dat je t in elk geval gelezen hebt :)

// bartjuh...
enschede is ook een piep einde weg maar scheelt me al snel een uur heen en een uur terug... rijden naar enschede is nu plan E, windows reinstallen plan D. (A en B reeds gefaald, jullie lezen plan C...)videokaart ritueel slachten is nu plan F. dankoe.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:21
Op vrijdag 23 november 2001 17:09 schreef KnetterGek het volgende:
als ie na een kouwe boot crasht na 20 seconden is ie wel HEEEEEL erg warm hoor :) ik zie het fannetje spinnen... en mn kast is natuurlijk allang open :D

maar goed, bedankt dat je t in elk geval gelezen hebt :)

// bartjuh...
enschede is ook een piep einde weg maar scheelt me al snel een uur heen en een uur terug... rijden naar enschede is nu plan E, windows reinstallen plan D. (A en B reeds gefaald, jullie lezen plan C...)videokaart ritueel slachten is nu plan F. dankoe.
Als plan F in actie komt, wil ik et wel doen voor je, maar kan niet garanderen dat ie ook werkelijk geslacht wordt :9

Verwijderd

Topicstarter
zo kom je nooit aan mijn http space maatje. fix liever mn plan C :)

Verwijderd

AGP 2X zetten , fastwrites uit , zien dat je een 300Watt voeding hebt ....

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan, al gedaan, al gedaan

tot nu toe geboekte succesjes: oude kaart er weer in (kan nu normaal webpages lezen, hoera) en alles wat ruikt naar videodrivers eraf gemikt, asus drivers zijn nu ook volgens het ctrl panel weg en windows denkt dat t een default PCI VGA adapter is.

als ie t nou nog niet doet na omprikking dan reinstall ik windows... :(

Verwijderd

Topicstarter
hmm
Ik heb in het system stukje van het ctrl panel alles weggegooid waarzonder het ding nog booten kan. (zo van, ALLES, tot en met de muis) Na een minuut of tien floppen swappen: klap, dood na reboot. Mn bloeddruk lag al hoger dan de dokter een tof plan vind, en omlaag ging het er allemaal niet van. Nou heb ik de map IIYAMA (waar rara de beeldscherm drivers woonden) eens gerenamed naar poepding en voila, ik kijk nu op mijn gf3 in 1280x1024 @ 85 Hz en 32 bit kleur...

Er van uitgaande dat t ding niet weer lomp gaat doen bij een reboot heb ik een werkend systeem. Geloof ik. De gf2 gaat wel mee naar de lanparty just in case. Mensen bedankt voor de beetjes hulp :)

... oh, ho eens. nou komt windows met een magische 2e com1, een com2, en een nieuwe printerpoort.

wat je zoal niet tegenkomt op zo'n agp bus |:(

nou, de test der testen: hij gaat uit, mn kabels gaan erin, en hij gaat aan. als ik niet meer post, dan ben ik plan D aan het uitvoeren. of F. >:)

// plan D dus :( nou ja, het werkt weer.
Pagina: 1