Toon posts:

[Novell] IPX toch gebruiken maar niet op server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in een Novell based netwerk een IPX-segment op te zetten zonder dat er IPX/SPX op de server geladen is?

Ik weet dat het mogelijk is IPX/SPX over IP te tunnelen, maar kan Novell dit ook?

Reden: We krijgen binnenkort Autocad 2002 met het novell-licentiebeheer geintje (server houdt aantal in gebruik zijnde licenties bij). Volgens de leverancier werkt dit niet samen met IPX/SPX op 1 server. Een 2e Novell server plaatsen hiervoor is kostentechnisch niet echt geweldig.

Reden om toch IPX/SPX te willen draaien: HP network Scanjet 5

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 16:56 schreef hezik het volgende:
Is het mogelijk om in een Novell based netwerk een IPX-segment op te zetten zonder dat er IPX/SPX op de server geladen is?
Zolang je geen IPX via die server wilt routen is dat geen enkel probleem. Als je wel wilt routen.. moet je uiteraard IPX wel geladen hebben. :)
Ik weet dat het mogelijk is IPX/SPX over IP te tunnelen, maar kan Novell NetWare dit ook?
Ja. Alleen zie ik het nut in jouw geval niet zo in.. dan zul je toch op z'n minst twee NetWare servers moeten hebben (een tunnel heeft tenslotte twee uiteinden) en je zegt net dat je dat niet hebt.
Reden: We krijgen binnenkort Autocad 2002 met het novell-licentiebeheer geintje (server houdt aantal in gebruik zijnde licenties bij). Volgens de leverancier werkt dit niet samen met IPX/SPX op 1 server.
Een programma dat niet werkt als een bepaald protocol geladen is klinkt erg raar moet ik zeggen... maar goed, het zou natuurlijk kunnen, waarschijnlijker lijkt het me dat het niet met *alleen* IPX werkt, maw: TCP/IP moet geladen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zolang je geen IPX via die server wilt routen is dat geen enkel probleem. Als je wel wilt routen.. moet je uiteraard IPX wel geladen hebben.
Tsja, en dat wil ik nou juist niet.. :)
zul je toch op z'n minst twee NetWare servers moeten hebben (een tunnel heeft tenslotte twee uiteinden) en je zegt net dat je dat niet hebt.
Linux kan zo'n tunnel opzetten..
Een programma dat niet werkt als een bepaald protocol geladen is klinkt erg raar moet ik zeggen... maar goed, het zou natuurlijk kunnen, waarschijnlijker lijkt het me dat het niet met *alleen* IPX werkt, maw: TCP/IP moet geladen zijn.
Tsja, ik plaats persoonlijk ook mijn twijfels erbij maar volgens de leverancier werkt dat licentiebeheer niet als er IPX/SPX op de server geladen is.

Ik leg het ook verkeerd uit, misschien is dit een betere manier: is er een manier om IPX/SPX om te zetten in TCP/IP mbv. een linux router?

• Onno
  • Niet online
Je hebt dus [A: linux]--[B: NW]--[C: linux], en je wilt tussen A en C IPX tunnelen?

Verwijderd

Topicstarter
Meer:

HpNetwork Scanjet ->(IPX)-> linux router -> TCP -> Netware

Waarbij op de Netware server IPX/SPX niet geladen mag zijn en het voor de Scanjet moet lijken alsof hij via IPX/SPX verbonden is.

Lijkt me eigenlijk onmogelijk maar kan nooit kwaad te vragen dacht ik zo.

• Onno
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 09:31 schreef hezik het volgende:
Meer:

HpNetwork Scanjet ->(IPX)-> linux router -> TCP -> Netware
Ja, maar.. als je Linux IPX via TCP wilt laten tunnelen, heb je ook een uiteinde van de tunnel nodig waar 't weer in IPX omgezet wordt.. en dat kan niet NetWare zijn, omdat je geen IPX geladen wilt hebben. :)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
lijkt me beter om de techniek achter het mogelijk probleem te onderzoeken:
ID: TS64954 Applies to: AutoCAD® 2002 Published Date: 06/29/ 2001

Issue You want to know if AutoCAD® 2002 software is compatible with Novell® networks.
Solution
AutoCAD 2002 software can be run and deployed on a Novell network using FLEXlm® license management technology. However, the network license manager itself must be installed on a computer with Windows NT®  or Windows®  2000. Also, the license server and all client machines must use the TCP/IP protocol. Either Microsoft or Novell TCP/IP protocol stacks are acceptable, as is coexistence with IPX protocol, and either Microsoft or Netware is acceptable as the primary logon for workstations.
http://support.autodesk.com/enu/Homepage.asp

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Kort samengevat: mijn leverancier heeft wel de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Mooi :)
Pagina: 1