Op mijn werk (stage) ben ik bezig om een systeem dat origineel was ingericht als testserver met Windows NT 4.0 Server & Exchange 5.5 Server te upgraden naar Windows 2000 Server met Exchange 2000 Server.
Nu is Windows reeds geupgrade naar 2000 Server.
Maar de Exchange Upgrade wil niet lukken.
Ik heb hierover al een eerdere topic gepost, maar dit heeft me nog steeds niets opgeleverd.
Het volgende:
1. Ik heb eerst de forestprep (i386\setup.exe /forestprep)gerund, ging perfect;
2. Daarna de domainprep gerund (i386\setup.exe /domainprep) ging ook perfect;
3. Daarna De ADC (Active Dir. Connector) geinstallerd;
4. Exchange Setup gerund (i386\setup.exe); dit ging eerst fout; Serial Number Inconsistency (verkeerde SP ??) -- maar goed dit is opgelost en setup runde verder perfect.
Als ik nu de exchange administrator opstart krijg ik de melding dat hij bezig is om de recipient container de hercalculeren. Dit duurt uuuuuren, in een database van 5 mailtjes!!! en 3 testgebruikers.
Ik heb de volgordes ook al eens omgedraaid, anders geprobeerd, e.d.
Maar na 8 keer proberen ben ik het toch wel erg zat aan 't worden.
Weet iemand wat ik hier fout doe?
Ik had nooit gedacht dat het zo vervelend zou worden om Exchange Directory om te zetten in AD.
Nu is Windows reeds geupgrade naar 2000 Server.
Maar de Exchange Upgrade wil niet lukken.
Ik heb hierover al een eerdere topic gepost, maar dit heeft me nog steeds niets opgeleverd.
Het volgende:
1. Ik heb eerst de forestprep (i386\setup.exe /forestprep)gerund, ging perfect;
2. Daarna de domainprep gerund (i386\setup.exe /domainprep) ging ook perfect;
3. Daarna De ADC (Active Dir. Connector) geinstallerd;
4. Exchange Setup gerund (i386\setup.exe); dit ging eerst fout; Serial Number Inconsistency (verkeerde SP ??) -- maar goed dit is opgelost en setup runde verder perfect.
Als ik nu de exchange administrator opstart krijg ik de melding dat hij bezig is om de recipient container de hercalculeren. Dit duurt uuuuuren, in een database van 5 mailtjes!!! en 3 testgebruikers.
Ik heb de volgordes ook al eens omgedraaid, anders geprobeerd, e.d.
Maar na 8 keer proberen ben ik het toch wel erg zat aan 't worden.
Weet iemand wat ik hier fout doe?
Ik had nooit gedacht dat het zo vervelend zou worden om Exchange Directory om te zetten in AD.