Beetje gek maar wel ................. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
In de laatste zomerdagen die ERUUUUG warm waren ....:?

had ik een gekke bui...........

Men neme 1 slang van de droger. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/getipned/MVC-332X.JPG

Men neme 1 mobiele airco.......... :7

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/getipned/MVC-333X.JPG

Men wacht 1 minuutje ofzo.......... :P

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/getipned/MVC-338X.JPG

Beetje gek maar wel......... LEUK !!!!!!

Verwijderd

LOL! :)

Ik vind dat AMD dat standaard moet gaan leveren bij hun processoren! :9

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Heb je geen last gehad van condens?

Verder ziet dit er wel bruut uit, heb je dit nog zo staan?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
en liet je dan ook koude lucht direkt op de processor blazen?

Maar nu kan je het toch niet meer doen, omdat het al zo koud is. Dan is het tekoud in je kamer om je airco an te zetten.

Verwijderd

Let idd op met condens.. voor de rest strak gedaan, zonde van je airco dat wel..

Zit je zelf te zweten maar je compu is lekker koel..

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Nee, de kans op condens was erug groot ja, dus ik haalde 'm meteen vanaf op het moment dat me proctemp niet meer zakte.

De achterkant heeft een 80 fan die dmv een haakse bocht direkt op het koelblok blaast.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/getipned/MVC-350X.JPG

Verwijderd

ik dacht dat je beter geen airco kon gebruiken om je pc te koelen omdat "airco lucht" heel droog is en daardoor zeer statisch geladen is.... (en daar houdt je pc niet van....)

Verwijderd

Waarom komen mensen altijd aan met condens? Dat is zo'n ongelooflijke onzin! Je computer warmt de lucht op, dus kan er NOOIT condens optreden. Als er mensen zijn die het nog niet snappen; zoek ff naar een mollierdiagram en kijk ff hoe het werkt dan zie je dat er nooit condens op kan treden (hooguit op de buitenkant van je kast als je hem HEEL koud maakt). Als er mensen zijn die er niet uitkomen wil ik wel een keer een mollierdiagram posten + uitleg, hoeft die vraag in ieder geval nooit meer gesteld te worden :P

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Dat het eventueel statisch geladen is zou ik niet weten. Natuurkunde was niet me sterkste vak. :)

Verwijderd

Heel eenvoudig.. je gaat koude lucht in een computer blazen. Hierdoor word het hele zaakje koud aan de binnenkant. Nu ga je daar een warmtebron in zetten --> warme lucht over koude onderdelen = condens.

• Leipo
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 16:38 schreef HommelBommel het volgende:
Waarom komen mensen altijd aan met condens? Dat is zo'n ongelooflijke onzin! Je computer warmt de lucht op, dus kan er NOOIT condens optreden. Als er mensen zijn die het nog niet snappen; zoek ff naar een mollierdiagram en kijk ff hoe het werkt dan zie je dat er nooit condens op kan treden (hooguit op de buitenkant van je kast als je hem HEEL koud maakt). Als er mensen zijn die er niet uitkomen wil ik wel een keer een mollierdiagram posten + uitleg, hoeft die vraag in ieder geval nooit meer gesteld te worden :P
ja mag dat dan wel eens uitleggen :)
vooral dan hoe het komt dat sommige mensen wel last van condens gehad hebben.

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

de echte tweakert ken niet zonder kroonsteentjes >:)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 16:48 schreef AleXtc het volgende:
Dat het eventueel statisch geladen is zou ik niet weten. Natuurkunde was niet me sterkste vak. :)
ik heb 't ook laten vallen hoor :P maar 'k heb 't volgens mij hier een keer op GoT gelezen...

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op vrijdag 23 november 2001 16:55 schreef GbM het volgende:

[..]

ik heb 't ook laten vallen hoor :P maar 'k heb 't volgens mij hier een keer op GoT gelezen...
Kdenk ook niet echt dat het heel goed zal zijn

ps: lola rent?

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op vrijdag 23 november 2001 16:54 schreef Cozm0 het volgende:
de echte tweakert ken niet zonder kroonsteentjes >:)
kan niet zonder kroonsteentjes

:z

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 16:57 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Kdenk ook niet echt dat het heel goed zal zijn

ps: lola rent?
offtopic:
nee.... Lola rennt :P ;)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 16:59 schreef Bubbles het volgende:

[..]

DAT zei ik: TWEAKERT :P

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 16:59 schreef Bubbles het volgende:

[..]

Dat zeg ik, kroonsteentjes >:)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tlijkt alsof je met een digicam een foto hebt gemaakt van je beeldscherm... :? Misschien is een screenshotje met Print Screen makkelijker de volgende keer?? :)

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 17:01 schreef El_GringO het volgende:
Tlijkt alsof je met een digicam een foto hebt gemaakt van je beeldscherm... :? Misschien is een screenshotje met Print Screen makkelijker de volgende keer?? :)
da's om te laten zien dat ie 't niet gefotoshopped heeft... :) (mochten daar mensen over beginnen)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Alex :) ghehe :)

Airco ding bleef heel, want hij had een soort kap over die uitlaat van de airco gemaakt. Werkte wel oke toch Lex?

Hijs nu een heeeel geil koelblokje aan het maken, dus daar komen ook foto's enzo van, en ik heb me case gemod, dus daar moeten ook nog foto's van komen :) Net als me 99% genoisekillde server :P

Hehe, wat voor brakke server heb je die pics gezet? Ze zijn wel heeeel traag :P (Sonera zeker :P )

(Enne, met print screen krijg je mooiere screenies :), damn is al gezegd :P )

Wel errug koel, heb je toen eigenlijk nog geprobeerd verder te oc-en?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
As you wish, SIR :)

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/getipned/koelblok.jpg

Verwijderd

haha ja aars! ontzettend koel gedaan ! ik wil ook een diepvries instalatie in mun mooie pentium 2 hebben hij word veel te warms voor mijn doen namelijk 30 graden en dan is dat ding me toch gestresst!!

hoe bouw ik koel/vries combi in mun pc ? met ijsblokjes machine uiteraard ! :Y)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 23 november 2001 17:08 schreef AleXtc het volgende:
As you wish, SIR :)

[afbeelding]
Lol.. sonera.. je koelblokje is nu wit met een rood kruisje erin .. :) probeer anders ergens anders webspace te vinden, er zijn hier vast mensen die dat weten woor je dat vindt :)

Jeusus Lex, echt veel groter hebben ze ze niet :P
De modemmers zullen blij met je zijn :P

Verwijderd

ejj Leipo kan je eff die mollierdiagram maken? wil wel eens weten hoe dat nou precies werkt.! :7

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Op vrijdag 23 november 2001 16:50 schreef hezik het volgende:
Heel eenvoudig.. je gaat koude lucht in een computer blazen. Hierdoor word het hele zaakje koud aan de binnenkant. Nu ga je daar een warmtebron in zetten --> warme lucht over koude onderdelen = condens.
Het is juist zo, even een praktijk voorbeeld wat iedereen wel weet. De auto, op koude dag stap je in de auto en er vormt zich langzaam condens aangezien jij de lucht verwarmt en bevochtigd met je adem, waardoor deze meer water kan bevatten, wanneer deze afkoelt op het koude raam dan bestaat er een overschot aan water die dan condenseerd tegen het raam. (het koude deel dus) nu condensseert er geen water op jou zelf in diezelfde auto omdat jij de warmte bron bent.

In de computer is dat dus ook zo. Daar heb je als warmte bron je onderdelen en de koele lucht komt van buiten. De koele lucht bevat dus al minder water aangezien deze simpel weg gewoon niet op kan nemen. en kan dan zeker niet condenseren in je pc waar er warmere lucht is en warmere onderdelen zijn :P

+)

Maar struikelobjectje in je kamer :?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

Part

Helemaal niets.....

Op vrijdag 23 november 2001 16:38 schreef HommelBommel het volgende:
Klopt helemaal!!!
Er is alleen heel veel kans op condens als je de airco los haalt. De pc is dan nog koud en de omgevings lucht die meer vocht bevat als de lucht uit de airco kan voor condens zorgen. Airco kun je er dus beter op laten zitten.

Verwijderd

Ik weet niet :?
Maar een airco haalt toch de vochtuit de lucht :?
Daarom is de lucht ook zo droog in een auto met airco, toch?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 23 november 2001 17:21 schreef Part het volgende:

[..]

Klopt helemaal!!!
Er is alleen heel veel kans op condens als je de airco los haalt. De pc is dan nog koud en de omgevings lucht die meer vocht bevat als de lucht uit de airco kan voor condens zorgen. Airco kun je er dus beter op laten zitten.
Dat mensen dus met condens komen is dus GEEN onzin. Het gaat alleen om pelt's die je proc juist wel - xx 'C maken en zo dus het vocht uit de omgeving laten bevriezen. Dit dooit als je pech hebt dan onder full use en dan heb je gebakken peren - of beter gezegd - Athlons :)

In dit geval is er geen sprake van condens, maar bij een pelt. systeem dus wel :)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Tja, modemers....... die tijd zijn we toch onderhand wel voorbij als 'echte' tweakerts?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

Part

Helemaal niets.....

Op vrijdag 23 november 2001 17:27 schreef nigelator het volgende:

[..]

Dat mensen dus met condens komen is dus GEEN onzin. Het gaat alleen om pelt's die je proc juist wel - xx 'C maken en zo dus het vocht uit de omgeving laten bevriezen. Dit dooit als je pech hebt dan onder full use en dan heb je gebakken peren - of beter gezegd - Athlons :)

In dit geval is er geen sprake van condens, maar bij een pelt. systeem dus wel :)
Als je een onderdeel in je computer hebt die iets of veel kouder is als de omgevings temperatuur heb je kans op condens. Dit heeft echter niets te maken met wel of niet vriezen maar met de maximale hoeveelheid vocht die de lucht kan bevatten. Koude lucht kan namelijk minder vocht bevatten als warmere lucht. Als je lucht gaat koelen en je komt bij dat punt dat de luchtvochtigheid maximaal is dan zal het vocht ergens heen moeten en dat is condens.

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Heren, heren, het lijkt wel een spelletje wellus-nietus.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www1.tip.nl/~t025364/pics/Mollier.gif
ok dit is dus een Mollierdiagram. [url="http://http://www1.tip.nl/~t025364/reader/Mollier.htm"]Hier[/url] is een redelijk korte uitleg te vinden over het mollier diagram.
Op de linker as is de temperatuur uitgezet ende roze lijnen, zijn lijnen van gelijke R.V. (relatieve vochtigheid). Boven de 90% (in theorie pas op 100%) Krijg je condens, omdat de lucht het water simpelweg niet meer kan vasthouden.
Wat er dus gebeurt als je koude buitenlucht, laten we zeggen 10 oC en een R.V. van 80% (dat is een behoorlijk hoge R.V.), dan wordt die lucht dus opgewarmd (afhankelijk van je warmtestroom vanaf je CPU, je koeler(s) en het debiet (de luchtstroom) door je kast). Laten we zeggen dat de computer de lucht gemiddeld zo'n 10 oC opwarmt. Dan krijg je in het Mollierdiagram een rechte lijn omhoog. Als je op dat punt dan kijkt dan zie je dat de R.V. van 80% naar 40% R.V. is gegaan en er dus ONMOGELIJK condens op kan treden in je kast.
Aan de buitenkant van je kast gebeurt precies het omgekeerde. Laten we zeggen de lucht in je (computer) kamer is 20 oC met een R.V. van 60%. De oppervlaktetemperatuur van je kast (aan de buitenkant) is 15 oC (door de koude lucht aan de binnenkant). In het mollierdiagram doorloopt de lucht dan een verticale lijn naar beneden. In de eindsituatie heeft de lucht aan de buitenkant dan een R.V. van zo'n 85%, dus nog steeds geen condens (voor de freaks; aangezien er luchtstoming is in je kamer zal de lucht nooit de kans krijgen om deze temperatuur te berijken!).
Ik hoop dat ik nu voor eens en voor altijd duidelijk heb gemaakt dat het (zonder peltiers) onmogelijk is om door buitenlucht koeling / airco condens in je kast te krijgen.
Ik heb zelf een kast met buitenlucht koeling en zo gauw die &*^(^%$#%$# vriend van mij zijn digitale camera meebrengt (of ik er een van sinterklaas krijg :P) zal ik wel ff een topic openen over mijn buitenlucht mod >:)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 15:40

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 23 november 2001 16:50 schreef hezik het volgende:
Als je een goede airco is ook een ontvochtiger, daarom moet je ook een bakje voor het water klaarzetten ! Geen condens dus...

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Er zit Idd een bak in de airco die het water opvangt alleen die is voor de airco zelf, was er nog niet aan toegekomen om een lekbak voor me pc te maken :)

• Leipo
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 17:13 schreef FLeXO het volgende:
ejj Leipo kan je eff die mollierdiagram maken? wil wel eens weten hoe dat nou precies werkt.! :7
als ik het zou weten dan zou ik niet vragen aan hem of hij het mij ff wilde uitleggen :Y)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Thnx 4 het posten van die diag :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

brr dat ziet dr best wel koud uit 8-)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 18:00 schreef HommelBommel het volgende:

Ik heb zelf een kast met buitenlucht koeling en zo gauw die &*^(^%$#%$# vriend van mij zijn digitale camera meebrengt (of ik er een van sinterklaas krijg :P) zal ik wel ff een topic openen over mijn buitenlucht mod >:)
Ben zeer benieuwd, aangezien we niet Einstein zijn hoop ik dat we hier overeenstemming kunnen bereiken. Dan is dit discussiepunt ook weer uitgelegd.

Succes en ' we are looking forward to it'

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Hommel, duurt wel lang he?

Verwijderd

frisjes... :)

Verwijderd

Esthetisch is het geheel niet zo goed vind ik. Die slang door je kamer (over de tafel) en dan die airco zo midden in de kamer _met_ een groot stuk karton en op gebouwd.

Het zal ook wel niet de bedoeling zijn geweest om mooi te zijn? :)
Pagina: 1