Ik zag dat die Safeway switch nog maar 125,- ofzo kost, en ik ga morgen naar de HCC, dus als het een beetje een goede is neem ik m ff mee, kan ik tenminste mijn 100mbit kaartje ten volle benutten!
is die 8 poorts?
als dat zo is, is hij wel HEEL erg goedkoop !
als dat zo is, is hij wel HEEL erg goedkoop !
Merken als Safeway hebben nog wel eens de gewoonte om een switching HUB ook een switch te noemen. Het lijkt mij namenlijk heel stug dat ze een echte switch hebben voor 125 piek...
Ik zou voordat je hem koopt maar even heel goed kijken of het echt een switch is.
Ik zou voordat je hem koopt maar even heel goed kijken of het echt een switch is.
Vast wel, maar echt advanced zal dat ding niet zijn
ANS -> NT
ANS -> NT
Spul werkt. 't zijn echte switches, heb d'r hier een 16-poorts voor 300 piek, werkt prima.
Uiteindelijk kun je wel een lagere performance verwachten dan een merk-switch. Of dat ook daadwerkelijk zo is.. geen id.
Uiteindelijk kun je wel een lagere performance verwachten dan een merk-switch. Of dat ook daadwerkelijk zo is.. geen id.
Nou dan ga ik het gewoon uitproberen. Maandag horen jullie hetOp vrijdag 23 november 2001 17:56 schreef serkoon het volgende:
Spul werkt. 't zijn echte switches, heb d'r hier een 16-poorts voor 300 piek, werkt prima.
Verwijderd
Ik heb ook een hubje. Staat op dat het een Switching Hub is.
Maar wat kan zo'n ding dan dat een gewone hub niet kan?
5+1 Edimax 10/100 dingetje.
Maar wat is nou een het verschil tussen switching hub en een switch?Op zaterdag 24 november 2001 06:59 schreef HlpDsK het volgende:
antwoord: 100mbit routen
Bij een switch is de bandbreedte dedicated, bij een hub shared...Op zaterdag 24 november 2001 06:59 schreef HlpDsK het volgende:
een switch routeerd niet hoor, dat doet een router.Op zaterdag 24 november 2001 07:03 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Maar wat is nou een het verschil tussen switching hub en een switch?
antwoord: 100mbit routen(huidige HUB is 10mbit)
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Inderdaad, zeg ff mensen! Ik zit nu op de HCC, DOS-gg. Ik heb alleen nog nergens die Safeway gezienOp zaterdag 24 november 2001 11:38 schreef HlpDsK het volgende:
Maar wat is dan een switching hub
Iemand anders m al gezien?
switching hub is een hub met 100 en een 10mbit gedeelte..
. hij bestaat dus uit 2 hubs (een 10 en een 100) waartussen een switchje zit zodat de 10mbit users ook met de 100 kunnen babbelen en vica versa.
verschil met een 10/100 mbit hub is dat een 10/100 op 100 werkt, maar zodra je er een 10mbit user op inplugt gaan alle poorten op 10 en heb je dus een stuk minder snelheid.
. hij bestaat dus uit 2 hubs (een 10 en een 100) waartussen een switchje zit zodat de 10mbit users ook met de 100 kunnen babbelen en vica versa.
verschil met een 10/100 mbit hub is dat een 10/100 op 100 werkt, maar zodra je er een 10mbit user op inplugt gaan alle poorten op 10 en heb je dus een stuk minder snelheid.
En met een switch is dat dus niet zo? (en die Safeway is echt een switch (zie C!T 12/01)
Een Hub deelt de bandwith (hetzij 10/100Mbit) met alle users die op de HUB zijn aangesloten.
Een switch garandeerd voor iedere user de maximaal haalbare snelheid (hetzij 10/100Mbit).
Een switch garandeerd voor iedere user de maximaal haalbare snelheid (hetzij 10/100Mbit).
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
jawel switchen kunnen ook switchen tussen 10 en 100mbit het enige verschil is dat als er 1 10mbit kaartje in je netwerk hangt niet meteen alle pc's op 10mbit gaan draaien (gebeurd wel met een switching hub)Op zondag 25 november 2001 23:05 schreef banaan-X het volgende:
En met een switch is dat dus niet zo? (en die Safeway is echt een switch (zie C!T 12/01)
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Verwijderd
In reply op topic; Ja hijs prima, ligt bij ons in studentenhuis in de gang aan t servertje om internet te delen. Geen klachten over!
Verwijderd
Ahaaaa 
Dus mijn hubje laat iedereen met 100 Mbit babbelen ook al zit er een 10 Mbit usert tussen.
Dus mijn hubje laat iedereen met 100 Mbit babbelen ook al zit er een 10 Mbit usert tussen.
Verwijderd
Net niet, een switch heeft een bepaalde backplane. Deze backplane bepaalt de maximum overdracht die een switch aankan. Een switch zoals die van Safeway voor maar 125,- heeft waarschijnlijk een kleine backplane waardoor er bij maximaal gebruik, alle poorten op 100Mbit, de snelheid zal terug lopen.Een switch garandeerd voor iedere user de maximaal haalbare snelheid (hetzij 10/100Mbit).
Pagina: 1