Toon posts:

Dreamweaver link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met photoshop een achtergrond gemaakt, En die heb ik in dreamweaver als achtergrond gezet en nu wil ik het zo hebben dat mijn links prcies op de plaats blijven staat waar ze op de achtergrond moeten staan. Het zijn gewone text links.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 23 november 2001 15:39 schreef Geasto het volgende:
Ik heb met photoshop een achtergrond gemaakt, En die heb ik in dreamweaver als achtergrond gezet en nu wil ik het zo hebben dat mijn links prcies op de plaats blijven staat waar ze op de achtergrond moeten staan. Het zijn gewone text links.
Dan zet je ze toch gewoon op die plek :?
* Pelle snapt het probleem niet

Leg eens even uit wat je nou precies wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een achtergrond gemaakt, en daar heb ik in dreamweaver text voor gezet, maar wanneer ik hem dan open in IE, dan staat die text helemaal nie op de plek waar ik hem wil hebben en de text is groter geworden :'(

Greetzzz

Geasto

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

layers gebruiken

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 17:13 schreef Timpie2000 het volgende:
layers gebruiken
HELP! Nee, vooral niet doen!
Ik begrijp ook niet zo goed het probleem, maar als je de site nu eens in tables maakt? Misschien helpt dat wel, en anders moet je even proberen om de marges op 0 te zetten, dat kan via:

Modify > Page Properties > En dan bij Left margin, Top margin, Margin width en Margin height 0 invullen...

• Tim

Tim

:?

Je wil iets op een bepaalde plek positioneren, en dan ga je tables gebruiken?
Neej, lo-gi-ca..

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 19:06 schreef Timpie2000 het volgende:

Neej, lo-gi-ca..
in-der-daad :P

Layers en CSS dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Owhkee nu heb ik layers gebruikt, maar nu wil ik dat de tekst die er in komt altijd op dezelfde grote blijft staan.
Zodat iedereen de site op dezelfde manier ziet.

Greetzzz

Geasto

• Tim

Tim

in dreamweaver zit een knopje waar je een layer kan maken (in dat balkje rechts, beetje onderaan/midden)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 19:10 schreef Geasto het volgende:
Hmmm, wat wordt het nu wel Layers of geen layers, en wanneer ik layers gebruik hoe moet ik dan te werk gaan.

Greetzzz

Geasto
zo:
code:
1
<div style="position: absolute; left: 50px; top: 30px;"><a href="linkje.html">Linkje</a></div>

en je naam hoef je niet steeds onder je post te zetten, die staat links naast je post al ;)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 19:06 schreef Timpie2000 het volgende:

Neej, lo-gi-ca..
Layers worden niet door elke browser juist weergegeven, en met tables kun je toch best wel iets juist positioneren denk ik.

Misschien dat je de site even kunt posten?

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zaterdag 24 november 2001 11:12 schreef erikotten het volgende:

[..]

Layers worden niet door elke browser juist weergegeven, en met tables kun je toch best wel iets juist positioneren denk ik.

Misschien dat je de site even kunt posten?
Hangt van de site af. Als je een redelijk straightforward ontwerp hebt, kun je best tables gebruiken. Dan werkt het ook bijna altijd goed in verschillende browsers. Ik ben zelf niet zo'n fan van layers, maar ik kan het nut er van wel begrijpen, vooral als je iets wilt positioneren wat bijna niet te doen is met tables.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

[..]

idd (tenminste in de zin van "wat is er mis met tabellen" en niet in de zin van "layers zuigen") :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, in Netscape2.0 en Mosaic gaat het fout. Maar die gebruikt niemand meer, en als je dus alleen iets wilt positioneren dan kun je daar gerust layers voor gebruiken.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 14:38 schreef Pelle het volgende:

[..]

Inderdaad, in Netscape2.0 en Mosaic gaat het fout. Maar die gebruikt niemand meer, en als je dus alleen iets wilt positioneren dan kun je daar gerust layers voor gebruiken.
Tis maar wat je belangrijk vindt. Als je iets speciaals wil doen met je website, dan moet je vaak technieken gebruiken die niet iedereen kan zien, het gaat dus om je doelgroep.

Maar volgens mij kun je Geasto's probleem ook prima met tables oplossen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus nu met layers gedaan, thnx guys, maar nu wil ik het zo hebben dat mijn letters in alle browsers dezelfde grote zijn, dus dat ze niet veranderen in grotere letters wanneer je dit instelt in je browser

Verwijderd

grote van de letters in css definieren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Owhkee hier kunnen jullie het probleem zien:

http://members1.chello.nl/~j.wijnsma3

Verwijderd

kijk ff 1 reply hoger en daar staat het antwoord,
word dus zoiets:
code:
1
.text { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px;
Pagina: 1