Toon posts:

Drivers herkennen Club3d Radeon 7500 niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Club3d radeon 7500 en probeer de 3276 XP drivers te installeren. Echter zodra ik dat probeer meld het programma dat ik een verkeerde videokaart heb voor die drivers.
Ik heb die drivers van de officiele ATI site gehaald nadat ik had aangegeven dat ik XP en een 7500 had.

Iemand een idee?

BTW AtiInfo.exe geeft aan dat ik een RV200 type ASIC heb??

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33
Misschien is hier wat te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ondersteuning van Club3d is niet al te best.

Welke drivers gebruiken de andere lui met de 7500?

Verwijderd

Ik gebruik zelf de drivers uit de cd in de doos. Iets anders heb ik nog niet kunnen vinden...
De drivers van de site van Club3d zelf doen het niet... |:( Behoorlijk suf als je het mij vraagt.
Daarnaast heb ik ook het idee alsof de refreshrate niet goed is. Het beeld lijkt iig niet zo scherp als bij mijn ouwe Voodoo3000 :( , iets waar ik deze Radeon 7500 nu net WEL voor gekocht had...
Iemand nog meer last van deze kwaaltjes?

Verwijderd

Club3D is gewoon een goor bochtmerk , en laten we het daarbij houden . Een maar van me heeft daar een Radeon VE van , en in sommige games mankeer je textures enzo ...

Verwijderd

Ik heb een mail van Club3d gekregen dat ze maandag nieuwe drivers op hun site zullen zetten. Ik kreeg de mail terug trouwens al na 5 min :) .

(Wel voor de Radeon7500 natuurlijk, of ze ook voor de andere kaartjes zijn weet ik niet)

Verwijderd

Topicstarter
Thnax voor de info. Had ze zelf ook al gemailed, maar ik kreeg geen reactie, helaas.

Verwijderd

of je moet die driver handmatig instellen !

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 18:38
op www.rage3d.com in de forums wordt gesproken over getweakde drivers van Omega, die zouden wel werken:
http://www.omegacorner.cjb.net/

Ik krijg van de week mijn 7500 en zal ze dan proberen.Is er iemand anders die ze eerder probeert,post dan je ervaringen

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

(jarig!)
Ik heb ook zo'n club3d 7500 radeon, maar weet iemand hoe je in Direct3d de VSync uitzet? het staat in de display properties wel uit, maar in UT/Rune haal ik niet meer frames/sec dan mijn refresh rate... dus staat het wel degelijk aan... m'n registry daar kon ik zo gauw ook niks in vinden :(

I love watercooling

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

(jarig!)
Laat maar mensen, dat omegacorner is supergeilklasse! Gewoon die drivers neerhalen en handmatig driver updaten *D

Suc6 :)

I love watercooling

Verwijderd

Ik heb die refreshrate nu gekregen zoals ze moeten zijn dankzij omega. 2d ziet er nu weer erg goed uit :9 .

Drivers voor de Club3d zijn er alleen niet te vinden op omega... En Club3d heeft ook nog niets nieuws op haar page gezet :( .

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

TdV

Ik kan de drivers ook niet installeren, de omega drivers ook niet dus. Alleen de driver die erbij zat doet het dus na veel moeite, alle anderen zeggen dat de driver niet bij de kaart hoort!?

edit:
de 2e keer is het wel gelukt
:?

Verwijderd

Net weer een mail van Club3d gekregen:

"Tonight we will load those drivers on our web site. Please check in the morning so you can download it."

Nou maar afwachten wat die drivers gaan doen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 14:42 schreef X-hero het volgende:
Net weer een mail van Club3d gekregen:

"Tonight we will load those drivers on our web site. Please check in the morning so you can download it."

Nou maar afwachten wat die drivers gaan doen 8-)
Thanks voor de info. Heb vandaag al meerdere malen op die site gekeken, maar zag alleen de oude drivers staan.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn weten zijn die drivers er nog steeds niet.
Heb je nog wat gehoord x-hero?

Verwijderd

Ik heb ook nog niets gezien. Beetje suf als je het mij vraagt; eerst vier keer replyen dat de drivers per mail komen, dan nog eens drie mails mbt het uploaden van de drivers afgelopen nacht en dan nu niets :?

En ik maar denken dat ze ze nu dan wel zouden vrijgeven |:(

Welke drivers gebruik jij HPE? Ik heb nog steeds de beste performance met 6.13.3276. Deze zaten ook gewoon op de CD.

Ik heb ATi, Omega en de 22-11 drivers van Club3d geprobeerd. 3215 3DMarks in XP. De rest allemaal zo rond de 2980-3100

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook die 3276 drivers, echter niet van de cd, maar gezipde versie van een andere site dan ATI. Deze heb ik vervolgens handmatig geinstalleerd, dus niet via een setup.

Ik haal in 3dmark2000 7420 punten (Omega drivers) en in 3dmark2001 4671 (3264 drivers van Club3d).

Compare urls:
http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2148139
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2061550

Mag ook wel want mijn processor is iets sneller dan de jouwe (Athlon XP 1600+ @ 1410mhz).

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:23

Scighera

swim-bike-run

Zijn de omega drivers nou echt beter :?

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 16:17 schreef Scighera het volgende:
Zijn de omega drivers nou echt beter :?
Nou nee niet bij mij...wel in DirectX 7 hoor.
Alleen deden OpenGL (Quake/RTCW) spellen het niet meer.

Verwijderd

Ik had van de week een Club3D kaart gekocht met deze chipset. Alleen was deze zonder de DV-uitgang, en deze kaart staat niet vermeld op de homepage van Club3D.

Deze kaart die ik had was maar half zo hoog als die op de homepage van Club3d, en de geheugenchips zaten aan de achterkant.

Na het plaatsen van kaart en het installeren van de driver ging het mis. Bij het opstarten kwam de eerste opstartscherm van XP nog in beeld, maar het blauwe Welkom scherm verscheen niet meer, hij liep totaal vast.

Nieuwste drivers bij Club3D en Ati gehaald, maar probleem bleef. Toen de Omegadrivers geprobeerd, en ja hoor beeld !

Maar errug slecht, verversingsfrequentie was niet in te stellen, monitor kon niet gewijzigd worden, helemaal niks!
Opnieuw XP geinstalleerd, maar na installatie van de drivers hetzelfde probleem.

Heb de kaart megenomen naar iemand anders om daar uit te proberen, maar precies hetzelfde.

Ik heb de kaart weer terug gebracht, maar vind het wel vreemd. Iemand anders al eens zo'n kaart gehad, en deze wel werkend (onder XP) gekregen. Andere OS'en heb ik niet geprobeerd.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:27

Freak187

geen

Gizmocat, ik heb precies dezelfde kaart! Ook met het geheugen op de achterkant, ik draai hier Windows '98 en hij doet het perfect. Ik gebruik de drivers die er bijgeleverd waren. Ik heb geprobeert om ze te downen bij club-3d.nl maar als ik ze probeer te installeren geeft ie een message, dat mijn kaart niet ondersteunt wordt bla bla.
Dat is niet zo netjes, maar de drivers die ik nu heb doen het nog goed.

Trouwens de Radeon VE is echt bagger, nog slechter dan een Geforce 2 mx 200. Heb ik zelf ervaring mee :'(

Kia Niro-EV 2024

Pagina: 1