Toon posts:

MSI K7T266 Pro2 Gekocht, maar....

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een moederplankie gekocht,
(aleen moet ik nog w8en op geld voor een DDR-Ram en Athlon XP proc)
maar op de achter kant van mijn doosie, staat zo iets over USB2, Dat zit ik er neem ik aan niet bijgeleverd, want er staat (OPTIONAL), dus is het dan iets wat ik dan er bij kan kopen :?
en die Raid Functie is dat een controler die ik er dan nog bij moet kopen aangezien ik geen Ru, bordje heb gekocht?

Thx....

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nu ja mogelijk zit er al een connector op het bord maar heb je geen frontje/bracket/kabeltje... en mogelijk zijn er borden die het wel hebben (soort Special Edition) en die van jou niet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Er is al USB aansluiting op je mobo.

Ik dacht totaal 4.

Lucky Goldstar

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
De MSI K7T266 Pro2 RU heeft USB 2.0 en RAID
De MSI K7T266 Pro2 niet...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:50
een RU bordje heeft dus RAID en USB2 onboard. Die jij hebt gekocht dus NIET.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

De pro-2 RU uitvoering heeft raid & USB 2.0, de jouwe vrijwel zeker niet.

• Ramon
  • Laatst online: 07:50
whehe LOL :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 15:13 schreef 007-2 het volgende:
De pro-2 RU uitvoering heeft raid & USB 2.0, de jouwe vrijwel zeker niet.
Waarom staat er dan op de achter kant van mn doos USB 2.0 :?
Of bedoelen ze daar mee dat ik een of andere controller er bij kan kopen?

• Canard
Op vrijdag 23 november 2001 15:16 schreef pr0t0type het volgende:

[..]

Waarom staat er dan op de achter kant van mn doos USB 2.0 :?
Of bedoelen ze daar mee dat ik een of andere controller er bij moet zetten?
marketingtruc! ;)

Verwijderd

Ik heb de doos niet gezien en kan niet anwworden, maar je had het al over optie.
Ik ga ook een kt266A bordje scoren en heb net een aantal ++ & -- op een rij gezet.
De een heeft 1394 aan boord, (Kan ik echter niet meer vinden), de ander SPID in/uit, echte 6-channel stereo met extra connectors, keycard, LAN, USB 2.0 Raid enz.
Zo vond ik het verschil tussen pro-2 en UR

Verwijderd

Ik heb zelf de MSI K7T 266 pro 2 -RU dus mét usb 2.0 en raid Jouw bordje heeft géén usb 2.0 zoals al eerder gezegd is dit idd een marketingtruukje.. Jammer joh...

Verwijderd

Topicstarter
Maar een van van mijn USB Aansluiting is anders, een met een dikkere achter kant en lampjes er in?

Verwijderd

Ze maken gewoon 1 doos per type moederbord. Als er 3 versies van een mobo zijn (bv een met raid, een met USB2.0 en een met beide) dan maken ze gewoon 1 doos waarop staat:

- moederbord
- USB2.0 (optional)
- RAID (optional)

Verwijderd

Dat ding met die lampjes is het D-led, een controle tool om te kijken of alles op een juiste manier werkt (als dit zo is branden ze allemaal groen)! Staat overigens ook gewoon in het boekje van je mobo. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Owww!
Daar is dus die D-led, in mn ouwe MsiK7TPro zaten ze aan mn moederbord vast!

Trouwens ik kan mn nieuwe moederbord niet gebruiken aangezien ik nog geen DDR-Ram heb :(

• Canard
Op vrijdag 23 november 2001 15:36 schreef pr0t0type het volgende:
Maar een van van mijn USB Aansluiting is anders, een met een dikkere achter kant en lampjes er in?
RTFM! ;)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op vrijdag 23 november 2001 15:25 schreef 007-2 het volgende:
Ik heb de doos niet gezien en kan niet anwworden, maar je had het al over optie.
Ik ga ook een kt266A bordje scoren en heb net een aantal ++ & -- op een rij gezet.
De een heeft 1394 aan boord, (Kan ik echter niet meer vinden), de ander SPID in/uit, echte 6-channel stereo met extra connectors, keycard, LAN, USB 2.0 Raid enz.
Zo vond ik het verschil tussen pro-2 en UR
Ik heb dit bord sinds gister en in het boekje staan 4 verschillende versies van dit bord. De Normale is de MSI K7T266 Pro 2, de een met usb 2.0 is MSI K7T266 Pro 2-U, de een met raid is vanzelfsprekend dan de MSI K7T266 Pro 2-R en als laatste waar alles opzit de MSI K7T266 Pro 2-RU. Maar over dat LAN enzow stond er nix in en 6 channel support volgens mij ben je in de war |:(

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk net ff naar mn bordje, en ik zie, dat er idd geen raid connector op zit, maar nu ff weer over die USB2, hoe zit dat? zit dat in de chips? (nee niet Lays). of is dat weer een aparte kabel? wie kan me het ff uit leggen? ik weet wel dat het 40x sneller is, maar ik bedoel op hoe het op het moederbord zelf inelkaar zit?

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend zelf een dergelijk moederbord geinstalleerd.
Je moet inderdaad letten op de laatste letters in de type aanduiding van het moederbord.
R=Raid
U=USB2.0

Ik heb begrepen dat dit moederbord in 4 smaken komt, namelijk
* (geen)
* R
* U
* RU

Je kunt het ook eenvoudig op het moederbord zien. Als er 'slechts' 2 usb aansluitingen (voor extra bracket) zitten onder op het moederbord dan heb je de beschikking over 6 USB1.1 gaten. Als je 3 aansluitingen hebt dan heb je er dus USB 2 bij. Staat overigens keurig in de handleiding. (Ja ja, ik heb hem voor de verandering eens gelezen.)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. dikke verneukerij weer :(
Waarom zetten ze dan ook op die doos SUPPORTS USB 2.0 |:(

Verwijderd

Heeft niets met verneukerij te maken hoor:
staat zo iets over USB2, Dat zit ik er neem ik aan niet bijgeleverd, want er staat (OPTIONAL),
Welk gedeelte van het woord optional snap je niet? :)

Verwijderd

In tegenstelling tot wat de manual suggereert zijn r slechts 2 versies; de gewone en de RU. Jij hebt dus RAID noch USB 2.0. Op de doos staan r kruisjes achter RAID en USB 2.0 wanneer deze ook op t bord zitten. Geen marketingtruuk dus maar n besparing op t drukwerk.

Jammer voor je. Maar die met RAID en USB was dus die duure!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 16:31 schreef hezik het volgende:
Heeft niets met verneukerij te maken hoor:
[..]

Welk gedeelte van het woord optional snap je niet? :)
Zo ver ik weet houd Optional in, dat je het er nog bij kan kopen, net als een walkman op batterij, waar je een lader erbij kan kopen wat eigelijk bij die walkman hoort, aleen is het nog niet bij het produckt toegevoegt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 16:33 schreef deGrad het volgende:
In tegenstelling tot wat de manual suggereert zijn r slechts 2 versies; de gewone en de RU. Jij hebt dus RAID noch USB 2.0. Op de doos staan r kruisjes achter RAID en USB 2.0 wanneer deze ook op t bord zitten. Geen marketingtruuk dus maar n besparing op t drukwerk.

Jammer voor je. Maar die met RAID en USB was dus die duure!
Ik wist wel dat die troep er niet bij zat, alleen vond ik het zo raar waarom het op de doos stond.

• Cap
  • Niet online

Cap

Op vrijdag 23 november 2001 16:38 schreef pr0t0type het volgende:

[..]

Ik wist wel dat die troep er niet bij zat, alleen vond ik het zo raar waarom het op de doos stond.
er zit gewoon GEEN US2 op!`

Verwijderd

ik heb dat bord ook, daar staat op de doos:
supports USB 2.0 (niet aangekruist)
supports IDE -RAID (niet aangekruist)
supports D-Bracket WEL aangekruist

lijkt me duidelijk dat er een kruisje bij had gestaan als ie usb2.0 was geweest... maar goed je hebt nu ook nog geen kloot aan usb2.0 duswaarom zou je het willen hebben denk ik dan maar met mijn simpele geest. RAID hoef ik ook niet met 2 schijfen van 20 + 40 gig :Z

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ook ik heb de MSI K7T 266 Pro2 gisteren aangeschaft...Wel degelijk USB2 mensen...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:15
Dan heb jij de K7T-Pro266(r)U gekocht. Gefeliciteerd, je hebt nu een USB 2 controller waar absoluut nog geen apparaten voor verkrijgbaar zijn.... :)

• rdluca
  • Niet online
Op de voorkant van de doos staat welke jij hebt. Onder het MSI-logo linksboven. Daaronder staan drie opties:
Supports USB2.0
Supports IDE RAID
Supports D-Bracket

Voor een van deze drie opties zit een sticker met een vinkje. Die versie heb jij dus.

• rdluca
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 13:07 schreef rdluca het volgende:
Op de voorkant van de doos staat welke jij hebt. Onder het MSI-logo linksboven. Daaronder staan drie opties:
Supports USB2.0
Supports IDE RAID
Supports D-Bracket

Voor een van deze drie opties zit een sticker met een vinkje. Die versie heb jij dus.
IS de laatste optie aangevinkt, dan heb je de K7T266 Pro2. met niets dus, alleen een USB-bracket met de vier bekende lichtjes.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gaiz, sorry dat ik dit ouwe topic ff een knal verkoop, maar twas of dit of een nieuwe openen, en aangezien deze al goed in de richting van mijn vraag komt...
Mijn ouwe Pro2 (zonder USB2) was gaar, en ik heb van mijn leverancier (Regenboog, |:( |:( ) als vervangend bordje een Pro2 R met USB2 gekregen. Nadeel is alleen dat die grapjurken er de USB2 controller/bracket niet hebben bijgeleverd... :(
Weet iemand of die ergens los te krijgen is? Ik heb al een mailtje naar MSI gegooid, maar de enige reactie die je daar krijgt, is dat ze het zo druk hebben met mail beantwoorden... Thanx alvast!! _/-\o_

Nomen nescio

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Even zoeken op google en zie:
USB Dual bracket

[ Voor 6% gewijzigd door Longbeard op 03-05-2003 11:30 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Thnx, maar zover was ik al. Van alles te vinden, alleen geen USB2-bracket. :'(
Ik wacht wel af of MSI de tijd en moeite wil nemen om m'n mailtje te beantwoorden...

Nomen nescio

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

[Geen spam, gevonden via google]
Bracket USB 2 poort 2 connector SB1400

• Meneer aard
  • Laatst online: 07:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Brabo-Joossie schreef op 04 mei 2003 @ 13:05:
[...]

Thnx, maar zover was ik al. Van alles te vinden, alleen geen USB2-bracket. :'(
Ik wacht wel af of MSI de tijd en moeite wil nemen om m'n mailtje te beantwoorden...
je hebt helemaal geen usb 2.0 ondersteuning!

Laat het me uitleggen:

Er zijn 4 varianten van uitgebracht:

k7t 266 pro2 ---> met niks op (geen d-bracket)
k7t 266 pro2 U ---> Met 4x USB 2.0 bracket wordt degelijk mee geleverd
k7t 266 pro2 R ----> Raid controller geen USB 2.0 (ook d-bracket)
k7t 266 pro2 RU ----> Raid controller + USB 2.0 (ook d-bracket en leds op mobo)

Ik heb de RU en daar was de d-bracket bij, USB 2.0 en aparte kabels voor raid.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Brabo-Joossie schreef op 01 May 2003 @ 21:22:
Gaiz, sorry dat ik dit ouwe topic ff een knal verkoop, maar twas of dit of een nieuwe openen, en aangezien deze al goed in de richting van mijn vraag komt...
Dan nog, dit is niet gewenst. Niet iedereen leest het hele topic door en gaat dan reageren op oude postings :/

Ik laat dit topic open, maar bij de volgende keer kun je beter een nieuw topic openen met de vermelding dat je even het eea had uitgezocht en onder andere dit topic tegenkwam (post linkje) en dat dit het probleem niet oploste .. bla .. etc .. ;)

Edit: ik heb dan ook 3 loze reacties getrashed B)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 04-05-2003 14:07 ]

Pagina: 1