Hoe bruggen op AthlonXP "openen" ?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
zoals de title al zegt: hoe open je bijv. de L1 bruggen op een gelockte AthlonXP CPU ?

Zonder de proc TOTAAL te vernaggelen :)

iemand een id?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Soldeer twee draadjes op een 9V batterij. Aan de uiteinden van de draadjes soldeer je naalden. Daarmee kun je de bruggen doorbranden (een aan elke kant, maar dat had je waarschijnlijk al wel door).

Let wel op dat je geen pinnen raakt, want 9V is wel dodelijk voor je proc.

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
http://www.overclockers.com/tips693/

vraag me af of dit de enige manier is. Zelf dacht ik eraan om die goude puntjes te verbinden met dat spul van de achterruit verwarming.

Das namelijk koper en dat plakt en dat dan als de brugetjes te gebruiken, maar of het werkt weet ik niet.

Ik moet wel zeggen, die L1 shit is wel super klein. Om daar te gaan kutten met crazyglu, wat is dat eigenlijk?

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Die 9V batterij methode lijkt me niet veilig. Is dat al eens ooit gedaan?

Verder kun je snijden. Scherm mes gebruiken, een heel scherp mes. En dan snijden, elke keer wat dieper, totdat je geen verbinding meer meet met de multimeter.

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

ga naar de HCC en laat t doen op de t.net stand!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Kom naar de HCC en ga ff langs bijn OC shop en Waterkoeling.nl, daar kunnen ze hem wel vel voor je unlocken , heb net ff gekeken en dat gaat erg rap, weet alleen niet wat het kost

• Xandrios
Op vrijdag 23 november 2001 14:41 schreef Hemogoblin het volgende:
Kom naar de HCC en ga ff langs bijn OC shop en Waterkoeling.nl, daar kunnen ze hem wel vel voor je unlocken , heb net ff gekeken en dat gaat erg rap, weet alleen niet wat het kost
40 piek :)

echter, het prbleem is dat ik een ECS K7S5A heb, waar je dus GEEN multiplier kan instellen...

Unlocken heeft dus totaal geen zin.

Ik moet hem juist LOCKEN, maar dan op een hogere multiplier :)

Maar om dit voor elkaar te krijgen, moet ik dus een andere code op de L1 t/m L7 zetten....
(en moeten sommige nu vaste verbindingen dus open)

Om het door te branden met een 9V batterij, het zal wel werken, maar er is altijd een kas dat de pinnetjes ook in verbinding staan met de Die ofzo = dode proc :'(

Met een HEEL SCHERP mesje zou ik idd kunnen proberen... maar 't is wel ERRUG klein/fijn :'(

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op vrijdag 23 november 2001 14:35 schreef DaBit het volgende:
Die 9V batterij methode lijkt me niet veilig. Is dat al eens ooit gedaan?
[..]
Weet ik niet, maar ik heb dit niet zelf bedacht. Wat is er eigenlijk niet veilig aan?

[edit]
ff de search gebruikt:
[topic=286884/1/25]
Gaat dus ook met 12V

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26
Op vrijdag 23 november 2001 14:40 schreef The_Operative het volgende:
ga naar de HCC en laat t doen op de t.net stand!
Dat is unlocken. Dit is locken :)

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Zal wel een lange rij staan dan daar bij die tenten die dat doen!

Iedergeval de snelheids winst die je dan kan maken was toch niet zo geweldig!?

Het is niet meer als de tunderbird dat je bijna meer dan 200mhz kan overclokken.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Xandrios
weet iemand hoeveel Ohm de verbinding max. mag zijn ?

alles onder 100 is goed :?

Verwijderd

Effe nog een vraagje, dit klinkt maybe wat vreemd. Ik heb zelf een xp 1500 op een msikt266 pro. Ik kan in de bios de cpy ocen, ik had he zonet als test stabiel op 1.4 draaien op 1.8 volt. Hij werd slechts 1.5 graad warmer ( 46.5 ofzo). hoe kan dit als ie gelocked is??????????????????

Verwijderd

Op het moment dat de brug doorgebrand is, staat er in principe 9V of 12V over 2 verbindingen in de proc. En je maakt mij niet wijs dat dat geen kwaad kan.

Verder zitten volgens mij de bruggen van de XP in de package, en niet er bovenop. Dat betekent een betere warmteafvoer (dus meer stroom nodig), en de metaaldamp kan nergens heen. Dat lijkt ook niet goed, dus.

CuteBritney:

Ik meet pulldown weerstanden van rond de 1kOhm. Dat zou betekenen dat alles onder de 400 Ohm zou moeten werken (uitgaande van CMOS schakelniveaus).

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Als je een 1k pull down naar aarde meet, dan betekent dat toch ook dat -op het moment dat de brug doorgebrand is- de 9V via die 1k naar aarde loopt, en vandaar via aarde via een of meerdere cmosjes naar de andere pin. Zou die 1k dan niet die spanning opvangen?
Pagina: 1