Hoe herken in Corsair geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn lang verwachte Corsair pc2400 geheugen binnen gekregen, wat mij opviel was dat er enkel een sticker met corsair op staat??
Het de chip is bedrukt met MT?? :?
Met Sandra zie ik enkel DDR staan. Ik heb wel gelezen dat het PC2400 niet herkend word door Sandra, maar er staat nergens iets van Corsair bij!!!??

Wie kan mij hiermee helpen (word er onrustig van)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=194742/1/50]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 14:27 schreef Exirion het volgende:
[topic=194742/1/50]
Dit heb ik gelezen, maar bij mij staat niet eens CORSAIR vermeld??

Enig idee hoe ik dit geheugen wel kan herkennen?? Iedereen kan er stickers op plakken, voor mijn gevoel klopt er iets niet.
Ook bij het opstarten zie ik niets staan van pc2400 alleen maar DDR...ik weet niet wat ik moet, op de site van corsair zie ik ook geen foto of zoeiets staan.
Wel een spec, maar niets van Mt wat op mijn (Corsair) geheugen we staat.

Wie o wie kan mij gerust stellen?? (of niet)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Afbeeldingslocatie: http://images.micron.com/images/products/meetsorbeats2.gif

mt=micron chippies dus je zit goed.

dat je niks van pc2400 ziet tijds het opstarten klopt, want het is ook gewoon pc2100 geheugen, alleen dat hebben ze getest en als het op 150mhz wil lopen noemen ze het dus pc2400.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 14:57 schreef salvador4 het volgende:
[afbeelding]

mt=micron chippies dus je zit goed.

dat je niks van pc2400 ziet tijds het opstarten klopt, want het is ook gewoon pc2100 geheugen, alleen dat hebben ze getest en als het op 150mhz wil lopen noemen ze het dus pc2400.
Tjeemig, bedankt.

Wat wil nu het toeval, mijn geheugen chippies die ik al had, en waarvan ik dacht dat het een beetje "B" merk geheugen was, is qua uiterlijk PRECIES het zelfde als de CORSAIR chippies, ook MT??
Dus dacht ik echt dat ze me bedonderd hadden.

Samengevat-heb ik nu F458,- uitgegeven aan (bijna) hetzelfde dan wat ik al had, maar dan een beetje sneller..

(dom dom) of toch niet>>150Mhz haal ik niet hoor.
Misschien mijn mobo bios instellingen aanpassen? Ik heb het vanaf gisteren binnen (A7V266-e) Heb nog veel uit te zoeken??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 23 november 2001 16:45 schreef Extra300s het volgende:
Samengevat-heb ik nu F458,- uitgegeven aan (bijna) hetzelfde dan wat ik al had, maar dan een beetje sneller..
Het is algemeen bekend (helaas te weinig onder tweakers) dat je voor een paar extra MHz'jes belachelijk veel extra betaalt bij de zogenaamde topmerken. Corsair maakt goed spul hoor, maar er hangt een beetje een hype om merken als Kingston, Mushkin, Crucial en Corsair heen terwijl ze vaak niet of nauwelijks beter zijn van de wat minder bekende merken. Daar komt nog bij dat heel veel van die merken vaak chips van andere merken inkopen. Ze selecteren ze meestal wel, maar toch.

Kortom, als je waar voor je geld wilt dan kun je beter een 'gewoon' A-merk kiezen. Scheelt een heleboel geld, en meestal bijna niks in performance. En als het iets scheelt, dan weegt het (wat mij betreft) niet op tegen de extra kosten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 17:12 schreef Exirion het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend (helaas te weinig onder tweakers) dat je voor een paar extra MHz'jes belachelijk veel extra betaalt bij de zogenaamde topmerken. Corsair maakt goed spul hoor, maar er hangt een beetje een hype om merken als Kingston, Mushkin, Crucial en Corsair heen terwijl ze vaak niet of nauwelijks beter zijn van de wat minder bekende merken. Daar komt nog bij dat heel veel van die merken vaak chips van andere merken inkopen. Ze selecteren ze meestal wel, maar toch.

Kortom, als je waar voor je geld wilt dan kun je beter een 'gewoon' A-merk kiezen. Scheelt een heleboel geld, en meestal bijna niks in performance. En als het iets scheelt, dan weegt het (wat mij betreft) niet op tegen de extra kosten.
dat zie ik toch echt anders >:)

voor Crucial betaal je nauwelijks meer dan voor no-name \ minder merk geheugen. Met Crucial heb je brand on brand en nooit brand on 3rd. Dat in combinatie met de Micron shippies, zit je met Crucial echt wel goed hoor. En dat voor zo'n spot-prijs!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 23 november 2001 20:57 schreef Limited het volgende:

[..]

dat zie ik toch echt anders >:)

voor Corsair betaal je nauwelijks meer dan voor no-name \ minder merk geheugen. Met corsair heb je brand on brand en nooit brand on 3rd. Dat in combinatie met de Micron shippies, zit je met Crucial echt wel goed hoor. En dat voor zo'n spot-prijs!
Je hebt een typo gemaakt. Moet CRUCIAL zijn wat je bedoeld en niet CORSAIR.
CORSAIR is namelijk wel heel wat duurder als 'no-name' geheugen.
CRUCIAL daarintegen kost niet meer als 'no-name' geheugen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 21:12 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Je hebt een typo gemaakt. Moet CRUCIAL zijn wat je bedoeld en niet CORSAIR.
CORSAIR is namelijk wel heel wat duurder als 'no-name' geheugen.
CRUCIAL daarintegen kost niet meer als 'no-name' geheugen.
je hebt gelijk |:( |:(

vergeef me, ik ben echt kapot, hele dag op de beurs rondgelopen, zal ff editten

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:37

botoo

💀 too old to die young

Het staat er idd alleen met een suf stickertje op, maar als je bij een bonafide bedrijf koopt mag je er van uit gaan dat het wel de juiste reep is.
Op de sticker staat een serienummer dat ze bij de importeur kunnnen herleiden tot wat het is :) dus als je twijfelt...

Dit is iig een pic van een Corsair PC133 reep
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/Corsair1%20Aubade.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
[quote]Op zaterdag 24 november 2001 00:49 schreef botoo het volgende:
Het staat er idd alleen met een suf stickertje op, maar als je bij een bonafide bedrijf koopt mag je er van uit gaan dat het wel de juiste reep is.
Op de sticker staat een serienummer dat ze bij de importeur kunnnen herleiden tot wat het is :) dus als je twijfelt...

ThnX!!! Hier kan ik tenminste iets mee :)
Duidelijke foto, en een goede uitleg!!

Mijn geheugen ziet er hetzelfde uit, alleen met een "XMS2400" stickertje.
Ik zal kijken naar het serienummer, maar ik weet nu zeker dat ik het goeie te pakken heb!

ExTrA 300s is opgelucht :o

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Als je ook de C'T van november had gelezen kun je ook zien dat ze niet te spreken waren over PC150 makers, de meeste voldoen er namelijk niet aan. Bij 1 bekend merk (boekie weg, kan niet kijken) was het zelfs zo erg dat die PC150 niet eens als PC133@Cas2 door zou mogen gaan :(

Infineon CAS2 en nog een paar (oa een hier onbekend merk iot Duitsland) presteerde wel goed. Kingston is ook niet veel bijzonders, behalve dat het merk is, omdat je steeds andere chips kan krijgen. Magoed, er stond ook dat geheugen kopen een kansspel is, zeker als je OEM koopt. Veel van die rommel is idd rommel, maar veel is ook zeer goed te noemen (M.Tec, MT (OEM) FYI, NEC, Samsung e.d allemaal best knap geheugen...).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:37

botoo

💀 too old to die young

XMS staat voor 'handpicked' dacht ik, wat zoveel betekend als extra hoge kwaliteit.
...Als je ook de C'T van november had gelezen kun je ook zien dat ze niet te spreken waren over PC150 makers, de meeste voldoen er namelijk niet aan...
Corsair is helaas in die test niet meegeneomen. Mijn persoonlijke ervaring met Corsair is heel goed (beter nog dan Mushkin).
Dus het is wat al te voorbarig om Corsair gelijk te stellen met de slechte PC150 modules.

btw 'echte' PC150 modules bestaan niet, er is n.l. geen PC150 normering. De term PC150 word gebruikt om aan te geven dat de modules boven spec kunnen lopen (idd minimaal tot 150 :))

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 24 november 2001 11:01 schreef botoo het volgende:
XMS staat voor 'handpicked' dacht ik, wat zoveel betekend als extra hoge kwaliteit.
[..]

Corsair is helaas in die test niet meegeneomen. Mijn persoonlijke ervaring met Corsair is heel goed (beter nog dan Mushkin).
Dus het is wat al te voorbarig om Corsair gelijk te stellen met de slechte PC150 modules.

btw 'echte' PC150 modules bestaan niet, er is n.l. geen PC150 normering. De term PC150 word gebruikt om aan te geven dat de modules boven spec kunnen lopen (idd minimaal tot 150 :))
Jah, Mushkin was het gloof ik, die werd slecht getest.
PC150 is ondertussen wel een onofficiele standaard. Als je dat erop zet, moet ie wel 150mhz cas3 kunenn draaien vindt ik.. maar of ze dat zelf ook vinden :P

Ik zeg ook niet dat deze modules slecht zijn, maar ik wijs er alleen op dat er veel rommel onder een andere naam verkocht wordt. Goed opletten dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1