speakers gewonnen

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32
Huisgenoot van me heeft 2 Eltax Nexus digital Speakers gewonnen, de bastard :( ;)

maar ja hij heeft al twee fijne eltaxen, Liberty 5+, staan, dus zijn ze een beetje overbodig. Kan hij ze toch aansluiten op zijn versterker en zo quadrofonisch luisteren (Yamaha AX396, of heeft dat veel nadelen, of klinkt t dan niet meer?

Of kan ie ze beter aan mij geven? >:)

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik 'm adviseren ze aan jou te geven... >:)

• Initial G
Op vrijdag 23 november 2001 13:46 schreef lusch.com het volgende:
Als ik jouw was zou ik 'm adviseren ze aan jou te geven... >:)
ga ik ze lekker inspelen (lees opblazen) :P

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De specs zien er niet al te toppie uit. Klein woofertje, lage gevoeligheid... Kan misschien in praktijk meevallen...

• Initial G
Op vrijdag 23 november 2001 14:15 schreef TimMer het volgende:
De specs zien er niet al te toppie uit. Klein woofertje, lage gevoeligheid... Kan misschien in praktijk meevallen...
die eltax die hij al heeft zijn toch wel lekker hoor, die sound wil je dus idd niet verneuken...

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Hmm.. als ie 'n beetje normaal doet kan ie ze prima op dezelfde versterker kwijt denk ik. (hoewel je dan wel 2 verschillende karakters door elkaar mixt) Omdat ze 4-8 ohm zijn, verwacht ik dat de versterker er op aso volumes de protectie in zal gooien.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Of zal doorbranden, mocht je amp geen protectie hebben.

Kleine woofers en lage gevoeligheid zegt dus _he-le-maal_ niets over de geluidskwaliteit; wel over het maximaal haalbare volume...

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op vrijdag 23 november 2001 17:38 schreef ^JaapvR^ het volgende:

Kleine woofers en lage gevoeligheid zegt dus _he-le-maal_ niets over de geluidskwaliteit; wel over het maximaal haalbare volume...
Deze versterker heeft protectie.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 17:38 schreef ^JaapvR^ het volgende:

Ja okee, snap ik. Maar de bassen zullen toch beduidend minder zijn met zo'n kleine woofer?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 12:28 schreef TimMer het volgende:

[..]

Ja okee, snap ik. Maar de bassen zullen toch beduidend minder zijn met zo'n kleine woofer?
Moet jij maar eens naar mijn Vintage 710's komen luisteren, dan zul je snel van mening veranderen denk ik. :) Alleen in vrij grote ruimte's (grote woonkamers e.d.) merk je wel dat bassen wat tekort schieten, maar onder normale omstandigheden heb je eerder het gevoel dat er teveel laag aanwezig is. :)

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op maandag 26 november 2001 12:28 schreef TimMer het volgende:

[..]

ik heb een klein beetje grotere woofers en die gaan heel laag

• Initial G
Hij heeft ze nu al en ze klinken best wel goed. Wel anders dan die die had, maar lekker krachtig heel helder.

maar als ie ze tegelijk aansluit met zijn liberties dan gaan de liberty's iets ruisen en klinken slecht. Dat tegelijk aansluiten lijkt me toch niet zo'n goed idee, maar het zou toch moeten kunnen?

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op maandag 26 november 2001 12:40 schreef thefirstikke het volgende:
Moet jij maar eens naar mijn Vintage 710's komen luisteren, dan zul je snel van mening veranderen denk ik. :)
...
maar onder normale omstandigheden heb je eerder het gevoel dat er teveel laag aanwezig is. :)
Hihi, da's nou Magnat! >:) Kickass!
Pagina: 1