RAID mobo Voor AMD XP 1500+

Pagina: 1
Acties:

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 10:02
Iemand nog tips voor een geschikt board voor een Amd XP proc, er moet een raid controller opzitten.
Zat zelf te denken aan:

MSI K7T266 Pro2 RU
Asus A7V266E
Abit KR7A -Raid
Epox 8KHA+ (raid??)

Bedankt,

Mika

Verwijderd

Ik zou zeggen, UTFS!

Verwijderd

Ik heb zelf voor de Epox gekozen. Ik mag hem vanavond gaan ophalen. Ik was aan het twijfelen tussen dit en een van Gigabyte.

Verwijderd

Dit is echt al veels te vaak gevraagd hoor... gebruik de vriendelijke SEARCH eens. Vind je heel veel "Welk mobo voor AMD XP 1500+, 1600+, 1700+, 1800+ en 1900+"-topics :)

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic maar waarom de Raid uitvoeringen van die borden?

Het is alleen maar Raid 0 of 1 dus alleen mirroring dus geen Raid 5 die performance levert.

Ik dacht dat tweakers vooral voor performance gaan. :?

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:06
Ik ga mooi een asus a7v266e halen morgen op de hcc :9
in combi met een XP 1700+ en 512 mbtjes

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 13:49 schreef rxseven het volgende:

Het is alleen maar Raid 0 of 1 dus alleen mirroring dus geen Raid 5 die performance levert.

Raid0 is geen mirroring hoor. raid0 is striping levert ook performance winst op. alleen je hebt geen parity, dus als er 1 schijf uitvliegt, ben je alles kwijt (backuppen dus!!)

Verwijderd

huh alleen mirroring? En RAID-0 dan? Gaat toch echt wel een stukkie harder zonder belachelijk hoge meerprijs.

btw. de Epox 8KHA+ heeft geen RAID onboard (ik dacht de Asus A7V266-E trouwens ook niet). Kost je in dat geval 100 piek meer voor los RAID-kaartje 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 14:04 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

huh alleen mirroring? En RAID-0 dan? Gaat toch echt wel een stukkie harder zonder belachelijk hoge meerprijs.

btw. de Epox 8KHA+ heeft geen RAID onboard (ik dacht de Asus A7V266-E trouwens ook niet). Kost je in dat geval 100 piek meer voor los RAID-kaartje 8-)
Over de Epox: op de site wan epox wordt gesproken over de 8KHA en de 8KHA+. Wat het verschil tussen die twee is wordt niet helemaal duidelijk gemaakt door de info op de website. Hier staat dat de 8KHA niet de KT266A chip, maar de ouwere KT266 chip heeft. Hier staat onderaan dat de 8KHA wel de KT266A chip heeft! Zeer verwarrend.

Het is zo dat de 8KHA+ de KT266A chip heeft en de 8KHA de KT266 chip. Voor de rest zijn ze gelijk. Dat wou ik even kwijt... ;)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Op vrijdag 23 november 2001 13:40 schreef Mika het volgende:
Iemand nog tips voor een geschikt board voor een Amd XP proc, er moet een raid controller opzitten.
Zat zelf te denken aan:

MSI K7T266 Pro2 RU
Asus A7V266E
Abit KR7A -Raid
Epox 8KHA+ (raid??)

Bedankt,

Mika
wat ik graag zou willen weten is: welk van deze mobo's gebruiken geen jumpers meer dus een soort van Softmenu van Abit

Taal fouten inbegrepen ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel even aangepast

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

De Abit KR-7 RAID heeft RAID 0/1/en 0+1

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

MSI KT266A met RAID! Dies GEIL!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
weet iemand of het volgende bord:SY-K7V DRAGON Plus een soft bios heeft. Heeft iemand dit bordje al? En dan nog een vraagje weet iemand of je bij dit bordje de multipier kunt instellen wanneer je proc is geunlockt

Taal fouten inbegrepen ;)

Pagina: 1