[xp] geluidskaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
Ik heb het volgende probleem, bij een kennis van me
staat sinds kort windows xp geinstalleerd,maar daar wordt de geluidskaart dus niet herkend.
Maar ze hebben dus geen papieren,cd's of diskettes meer van de pc , dus ik weet ook niet wat voor geluidskaart het is.

weet iemand een manier om dit te achterhalen zodat ik hem wel aan de praat kan krijgen ?

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

vaak staat er op de geluidskaart zelf wel een merkje of een stikkertje. En mogelijk oopk op de chipset, is dit niet het geval dan zou ik stoppen met zoeken en voor een paar 10tjes een nieuwe kopen

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
ik heb nog even verder gezocht maar kon nog steeds niet vinden. Ook de winkel nog even gebeld en die wisten te vertellen dat ze toen 4 verschillende pc's gebouwd hadden en dus ook niet precies meer wisten welke het was. dus gaat die kennis nu een nieuwe kopen voor paar tientjes. want verder moeilijk blijven doen en doorzoeken heeft denk ik weinig zin

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Doe dat ding open, kijk even welke chip erop zit en zoek even op google. 95% van de gevallen zijn op die manier direkt opgelost.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Inderdaad, je hebt verschillende opties:

- is het een PCI kaart? dan kun vaak bij het booten (onder het samenvattingsscherm, voordat windows start) wel zien wat voor "Vendor ID" de kaart heeft. Als je daarmee ff zoekt, kun je uitvinden wie de fabrikant is.
Lijst met PCI ID's en bijbehorende fabrikanten:
http://www.suse.de/~rj/pci_slist.html
Search-pagina voor PCI VID's:
http://www.pcisig.com/membership/vid_search

- kijk op de kaart (printplaat of stickers) naar FCC nummers, serienummers, eventuele merken en voer die zooi eens in op www.google.com

- kijk welke chips gebruikt worden en zoek daarmee uit welke fabrikanten die chips allemaal gebruikt hebben

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Sorry, maar volgens mij is het probleem dat Win geen geluidskaart ziet. Of ben ik nu een gladiool. Mijn terratec werkte ook zonder de bijgeleverde cd-rom. Het lijkt me dat je ook kunt proberen de geluidskaart in een ander slot te hangen en dan te zien of hij een kaart ziet. Mocht het een driver probleem zijn kun je ook nog proberen met een aantal standaarddrivers van soortgelijke kaarten.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1