Sinds enkele maanden zit er een Lite-on 16/10/40-writer in m'n systeempje. Deze schrijft z'n cd's zonder noemenswaardige problemen maar als ik 'm wil gebruiken om een gewone cd (audio of data) te lezen doet ie raar: eens de lade met cd terug in de speler begint die een hels lawaai te maken. Het lijkt of de cd zwaar uit balans is (trillend, 'schorrend' geluid). Het gevolg is dan ook dat hij de cd's slechts met veel moeite kan lezen (daarom gebruik ik dan ook m'n Pioneer DVD als ik er moet lezen). In het slechtste geval loopt m'n computer vast.
Ik had graag geweten of en hoe ik er iets kan aan veranderen. Het lijkt hier wel of het een mechanisch defect is. Het rare is dat ie wel zonder probleem een cd'tje kan fikken aan 16x. Wat zou ik doen? Zelf nog wat uitproberen (maar zie niet in wat ik er aan kan doen) of het ding terusturen en een nieuwe vragen?
Ik had graag geweten of en hoe ik er iets kan aan veranderen. Het lijkt hier wel of het een mechanisch defect is. Het rare is dat ie wel zonder probleem een cd'tje kan fikken aan 16x. Wat zou ik doen? Zelf nog wat uitproberen (maar zie niet in wat ik er aan kan doen) of het ding terusturen en een nieuwe vragen?