Toon posts:

[ASP] netwerk bestanden laten downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het mogelijk is, dus vraag ik het hier even.
Dit is de situatie wat netwerk betreft:
Afbeeldingslocatie: http://gagarin.fontys.nl/test/got/netwerk.gif

Ik heb een bestand op mijn bak wat ik wil hosten. Ik kan een ASP bestand op de webserver zetten. Kan ik ervoor zorgen dat iemand door dat ASP bestand aan te spreken een bestand op mijn computer kan downloaden? Je zou dan dus een URL moeten krijgen als http://server/bla.asp?bestand=bestand.zip ofzo, want een directe link werk dus gegarandeerd niet. (Zo veel verstand van ASP heb ik nog wel :))

Verwijderd

Je Webserver staat in contact met het Internet en ook op jouw locale netwerkje (?) dus kan je vanaf je webserver best een link maken naar 'Mijn bak'. Vanaf de server verwijs je dus ofwel hard-coded naar dat bestand of je maakt een virtuele link aan in IIS naar een directory op 'Mijn bak'....

Zou moeten werken.

PS
Je vuurmuur heeft niet al te veel zin als er via jouw webserver wel naar binnen kan worden gehackt, lijkt mij!

Verwijderd

Topicstarter
ehh.. ja... nog even vergeten te vermelden, ik kan niet direct bij die bak komen. Ik kan er wel bestanden op zetten, maar niet instellingen veranderen.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 13:16 schreef GHOst. het volgende:
ehh.. ja... nog even vergeten te vermelden, ik kan niet direct bij die bak komen. Ik kan er wel bestanden op zetten, maar niet instellingen veranderen.
???

Als je met die bak 'Mijn bak' bedoeld, dan hoef je toch helemaal geen instellingen te veranderen? En als die bak de webserver is, dan zit er dus ook een soort-van vuurmuur tussen jouw bak en de webserver.

Je situatie wordt al vreemder... verklaar...

Verwijderd

Topicstarter
ok. ik verklaar verder.
Mijn bak is de computer waarop ik werk, en waar het bestand staat.
web server is de computer waar het ASP bestand op moet komen te staan. Ik kan deze computer alleen benaderen via het netwerk, en ik kan er dus geen instellingen op veranderen.
Door de vuurmuur is het niet mogelijk om mijn bak (waar het bestand dus op staat) aan te spreken van het Internet. Door middel van dat ASP script wil ik dat dus wel kunnen.

Zelf heb ik de volgende code gevonden, maar deze werkt niet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
path = "//<IP-adres>/test"
Set filesystem = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set folder = filesystem.getFolder(server.mappath(path))

Set filecollection = folder.Files
For Each file in filecollection
     response.write file.name & "<br>"
Next

set filesystem=nothing
set folder=nothing
set filecollection=nothing

Foutmelding:
Server.MapPath() error 'ASP 0174 : 80004005'

Invalid Path Character(s)

/filedown.asp, line 6

An invalid '/' or '\' was found in the Path parameter for the MapPath method.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Volgens mij heb ik gelezen dat je met het filesystemobject alleen op de "gewone" manier files kan openen, niet via \\ dus. Mapping maken dus.
Maar ik begrijp dat je dat niet op de iis bak zelf kan doen?
Zou je eens kunnen kijken naar dameware , remote control progje, maar als je als admin kan connecten met de machine (als dat dus sowieso al kan als de vuurmuur 'm niet blockt) kan ie 'm direct installeren vanaf afstand dus, dus hoef je niet bij de machien te komen.

Exact expert nodig?

• Basszje
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 23 november 2001 14:34 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Volgens mij heb ik gelezen dat je met het filesystemobject alleen op de "gewone" manier files kan openen, niet via \\ dus. Mapping maken dus.
Maar ik begrijp dat je dat niet op de iis bak zelf kan doen?
Zou je eens kunnen kijken naar dameware , remote control progje, maar als je als admin kan connecten met de machine (als dat dus sowieso al kan als de vuurmuur 'm niet blockt) kan ie 'm direct installeren vanaf afstand dus, dus hoef je niet bij de machien te komen.
Dat is trouwens niet waar, je kan ook gewoon \\computer paden ofvragen.

Alleen moet ( indiend win 2k oid ) de Inet_usr van de opvragende wel lees rechten hebben op computer.

En via een binary read en write kan je die info gewoon terug naar de client schrijven .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Crazy D
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 23 november 2001 14:58 schreef BaSSzje het volgende:
Dat is trouwens niet waar, je kan ook gewoon \\computer paden ofvragen.
Verkeerd onthouden dus ;)
Alleen moet ( indiend win 2k oid ) de Inet_usr van de opvragende wel lees rechten hebben op computer.
Uhhh oh ja, da's dan idd wel handig :)

Exact expert nodig?

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 09:22
Er bestaan "managers" waarmee je direct bestanden uit de root van de website kunt beheren (managen) zoek deze en gebruik hem voor leerdoeleinden. Met een beetje code rippen kom je er wel. Ik geloof dat op elke site waar men applicaties ter download aanbied wel een dergelijk systeem gelist staat.
Pagina: 1