Adressen voor truss stellages

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik wil van "truss" een U vormige boog maken om my TV heen op de front/mid speakers (en wat theater spots) aan op te hangen.
Bij http://www.licht-geluid.nl/default.asp kom ik uit op circa f 1800 voor een U van 2 meter hoog en 2 meter breed (van 25 cm triangle truss).
Mijn vraag kent iemand andere (goedkopere) adressen in NL (liefst in de Randstad)?

NB. Truss is dus van die buis stellages die gebruikt worden om theater verlichting, apparatuur ed. aan te bevestigen. Meestal alluminium buiswerk in allerlei afmetingen en soorten. Zeer modulair, dus je kunt er van alles mee maken.
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sldlighting.com/images/catalog/products_large/200280.jpg

ik heb dit maar hier gepost omdat ik verwacht dat er hier de meeste mensen uit de muziek en theater wereld rondkijken.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Verstandig is om mischien deco truss te gebruiken dit is meestal goedkoper als normale truss en ook een stukkleiner.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Theater en trussen hebben juist niet zoveel met elkaar te maken eigenlijk. Ze worden wel eens af en toe gebruikt, maar het zijn vooral trekken. Tot zover deze nutteloze bijdrage :P.

• Duck-Twacy
Op vrijdag 23 november 2001 15:52 schreef Jag het volgende:
Theater en trussen hebben juist niet zoveel met elkaar te maken eigenlijk. Ze worden wel eens af en toe gebruikt, maar het zijn vooral trekken. Tot zover deze nutteloze bijdrage :P.
Ik werk natuurlijk niet in een theater (of muziekpodium oid), maar zie je vaak dat soort stellages niet aan het plafond hangen met allerlei lampen eraan en zo.
Wat "trekken" is/zijn weet ik natuurlijk niet :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op vrijdag 23 november 2001 16:11 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Ik werk natuurlijk niet in een theater (of muziekpodium oid), maar zie je vaak dat soort stellages niet aan het plafond hangen met allerlei lampen eraan en zo.
Wat "trekken" is/zijn weet ik natuurlijk niet :?
Trekken zijn eigenlijk niet veel meer dan lange zwarte buizen aan steels, waar zo'n 300 kg aan mag hangen. Aan een trek hangt een contragewicht aan een touw, en met dat touw kan je de trek omhoog en omlaag trekken. En tegenwoordig zit er een motor aan of allebei (bij ons bijvoorbeeld). En als je er dan 60 achter elkaar doet heb je een trekkenwand. Dat is ook waar je die hoge toneeltorens voor nodig hebt (20+ meter), om het decor en de afstopping in kwijt te kunnen (uit zicht).
Trussen hangen aan motortakels, dat is echt heel anders. Als trussen in theater gebruikt worden (en dat gebeurt wel redelijk vaak) dan hangen die meestal in trekken (en we hebben ook een paar trussen voor zware dingen als de horizonbatterij en tegenlicht).

Verwijderd

Loop bij een oude schouwburg achter het toneel tijdens een voorstelling en ga alle zware metalen gewichten verzamelen.. >:)

Volgens mij is het voor dit soort projectjes goedkoper (en leuker) om gewoon buizen + een lasapparaat aan te schaffen.

Het hoeft toch niet aan standaarden te voldoen (thuisgebruik) en 'echte' trussen zijn naar verhouding reteduur.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
deco truss zou een oplossing kunnen zijn jha
want gewone truss is best wel duur,

wil je meer info moet je maar even emailen

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Duck-Twacy
Op vrijdag 23 november 2001 17:02 schreef hezik het volgende:
Loop bij een oude schouwburg achter het toneel tijdens een voorstelling en ga alle zware metalen gewichten verzamelen.. >:)

Volgens mij is het voor dit soort projectjes goedkoper (en leuker) om gewoon buizen + een lasapparaat aan te schaffen.

Het hoeft toch niet aan standaarden te voldoen (thuisgebruik) en 'echte' trussen zijn naar verhouding reteduur.
Koel, heb altijd al willen leren lassen (kan ik eindelijk mijn kantoorbaantje opzeggen en echt mannenwerk gaan doen).

Btw aluminium buizenwerk (truss of other) zal wel minder zwaar zijn. Maar ik heb ook wel 1s normaal (verzinkt) staal gezien.

Pagina: 1