Mobo krom?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Lo Mensen,

ik weet nie hoe het met jullie zit maar ik werk voor de technische dienst van een computerbedrijf hiero in Lelystad, en wat mij dus opvalt is elke keer als wij pc's in elkaar zetten, en dan bedoel ik verschillende mobo's en kasten, dus ondergronden en materiaal. Telkens als je goed kijkt zie je dat bij de socket het mainboard verbuigt. En er zit dan nog geen cooler op. Mobo's zijn o.a van MSI, ASUS, ECS etc.. en cases van Aopen en dergelijke. Is dit altijd zo? Bezuinigen ze op de kosten van de mobo's qua kwaliteit van de printplaat of wat? Wie heeft dezelfde ervaringen?

..::System Specs::..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Onder invloed van de omgeving kan een printplaat gaan verbuigen (da's opzich helemaal niks bijzonders), en op de plek waar alle PCI slots zitten daar wordt een bord betrekkelijk recht gehouden.

Bij de CPU socket is het echter maar een relatief klein stukje dat aan 1 kant(!) van de print recht gehouden wordt. De socket werkt dus een beetje als scharnierpunt, en de printplaat kan dan om de socket heen gaan buigen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein