Thermal paste vs. standard thermal interface

Pagina: 1
Acties:

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Ik heb net een koeler opgestuurd gekregen, maar helaas zit de tube Silver grease die erbij hoorde te zitten er niet bij. Wel zit er zo'n standaard roze thermal interface onderop de cooler. Nu vraag ik me af hoeveel verschil dat maakt in temperatuur voor een Athlon1400 of XP1600. Ik heb diverse tests van thermal paste gezien, maar ik heb nergens het standaard roze dingetje kunnen identificeren. Weet iemand meer?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Redelijk veel ;)

Maareuh, pak wel deftige silver. Sommige silverlookalikes geleiden minder goed dan gewone zinkoxide (het witte spul dus ;))

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Mjah, ik ga er enigszins vanuit dat het spul dat Spire bij z'n koelers stopt wel deugt. Ook daarvan heb ik echter geen testbevestiging kunnen vinden.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 23 november 2001 12:23 schreef Fused het volgende:
Mjah, ik ga er enigszins vanuit dat het spul dat Spire bij z'n koelers stopt wel deugt. Ook daarvan heb ik echter geen testbevestiging kunnen vinden.
Tja, als je niet echt extreem wilt overclocken is het niet zo'n probleem.. (maar koelpasta is inderdaad wel beter dan zo'n kaugom-achtige rommel!)

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Twynn schreef:
Tja, als je niet echt extreem wilt overclocken is het niet zo'n probleem.. (maar koelpasta is inderdaad wel beter dan zo'n kaugom-achtige rommel!)
Ik wil in eerste instantie helemaal niet overklokken (ohjee, wat doe ik hier dan? :o). Allereerst moet ik even zeker weten dat de kauwgom rommel er niet voor gaat zorgen dat ik een proc naar z'n grootje help.

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
ik heb net een nieuwe spire gekocht en volgens mij (ik weet het niet zeker)
staat er in de beschrijving daarvan dat je die 'kauwgom' gewoon kan gebruiken tot ongeveer 700 Mhz. Ga je hoger dan raden ze aan het bijgevoegde spullie te gebruiken
helaas heb jij dat niet.
Maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, waarom ga je dan niet gewoon van dat silver grease halen bij je locale comp boer.
Dat zal volgens mij altijd goedkoper zijn als dat je een nieuwe proc moet kopen :-)

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Tot 700 mhz maar? Hmmm... dan moet ik toch echt aan wat goede Silver grease zien te komen; ik heb in ieder geval Spire zelf en de leverancier van de koeler gemaild met de vraag of ze me zo'n tube na konden sturen; met een beetje geluk krijg ik 1 van de twee en anders moet ik maar ergens Arctic Silver kopen. Is inderdaad goedkoper dan een nieuwe proc :)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op vrijdag 23 november 2001 12:36 schreef xillius het volgende:
...dat je die 'kauwgom' gewoon kan gebruiken tot ongeveer 700 Mhz. Ga je hoger dan raden ze aan het bijgevoegde spullie te gebruiken...
Stiereschijt. Op m'n copper orb zat ook van dat gele spul en dat werkte goed met m'n athlon 900@1050
Kwam zelfs niet boven de 45 graden...

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Best, maar ik moet er een Athlon 1200 mee gaan koelen... denk je dat dat ook lukt (god mag weten hoe lang het duurt voordat Spire of Queenssystems me de tube nastuurt (ik ben wel altijd vasthoudend in dat soort dingen ;)))?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Mochten beiden niet reageren voor mijn processor binnen is: denken jullie dat de cooler (AMD recommended t/m AthlonXP 1800+) met de gewone thermal interface (roze kauwgom siliconen lap) een Thunderbird 1333 kan koelen?

Ik kan nergens in de buurt (Delft) een winkel vinden waar ze thermal paste verkopen...

Pagina: 1