Toon posts:

file install via kix lukt niet zonder popup (help)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via het login script een security update van IE5.01 uit te voeren maar dan zonder melding.

het volgende staat in het script
;Internet Explorer 5.01 security update
$IE5_update = ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Version Vector","IE")
? "versie van IE is" $IE5_update

if $IE5_update < 5.0200
? "Er word een internet security update uitgevoerd"
sleep 2
shell \\server name\public\q290108.exe /Q
endif

Zoals je ziet kijk hij eerst naar de versie van IE of de update wel nodig is vervolgens het ik /Q neergezet om de update te laten lopen vonder pompt.

Hij komt helaas toch met een popup en vraagt of ik de update wil installeren YES /NO . Ik heb ook al /y geprobeert.

ik draai win 2000 en het is kix2000.
Weet iemand een oplossing want ik loop tegen een |:(

Verwijderd

tik er eens -s of /Q:A achter.

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, kom er niet uit ik word gek als ik q290108.exe /? doe krijg ik wel de optie tot /Q dus zonder promt maar hij doet het alleen niet. Grrrrr
Nog meer suggesties????

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Misschien dit erachter: /qr+
Ik heb hier nog ergens een scriptje wat op de achtergrond wordt uitgevoerd maar ik weet niet meer waar het ligt effe zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt ook niet. Als je dat voor me zou kunnen vinden zou geweldig zijn. Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Zet bovenaan in je script:

SETCONSOLE ("HIDE")

Je verbergt daarmee de volledige DOS-box.

edit:

Sorry, dat vroeg je niet

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Ik heb effe in de help van windows gezocht, want ik kon dat p*kke scriptje weer niet vinden zoals gewoonlijk :).
Dit moet je erachter zetten als je geen user input wil en geen dialogboxes wil: /qn-
Ik zal nog effe verder zoeken, want er was nog een parameter :).

Verwijderd

Topicstarter
HHmmmm nee lukt ook niet, hij komt nog steeds met een popup dat kreng, het is een officele update van microsoft IE ik denk dat hij gewoon niet onderdrukt kan worden. Het is wel gek want hij heeft de /Q optie wel bij zijn help. :( wat een snert ding. Bedankt voor de moeite ik probeer zelf ook nog wel ff wat te zoeken maar ga er niet veel tijd meer aan besteden want dat is zonde.
Pagina: 1