Een firewall-vraag. Ik wil voor een gebruikersgroep in mijn netwerk MSN blokkeren. Nu heb ik al gelezen dat MSN poort 1863 gebruikt, en dat wil ik instellen op mijn firewall.
Ik moet eerst de service definiëren, daarna kan ik 'm pas toevoegen onder 'deny' in mijn firewall.
Het is jammergenoeg niet zo simpel dat ik de naam + het poortnummer in kan vullen en dat de service dan gedefinieerd is. Ik moet wat meer invullen:
1.
Source Port Low [kan max. 5 cijfers invullen]
Source Port High [kan max. 5 cijfers invullen]
Destination Port Low [kan max. 5 cijfers invullen]
Destination Port High [kan max. 5 cijfers invullen]
Transport ( )TCP ( )UDP ( )Other [kan max. 3 cijfers invullen]
Bovenstaand blokje staat er 8 keer, in een mooie grafische interface. De cijfertjes erboven lopen dus van 1 t/m 8.
Bij Source Port Low t/m Dest. Port High kan ik telkens maximaal 5 cijfers invullen, en bij Transport moet ik kiezen (het zijn radio-buttons) tussen TCP, UDP en Other. Ik kan dan telkens max. 3 cijfers invullen, ongeacht of ik TCP, UDP of Other selecteer.
Aangezien ik achter Transport max. 3 cijfers kan invullen, lijkt me dat ik daar niet het poort nummer 1863 kan invullen. Als ik bij Low en High telkens 1863 invul, wordt de poort ook niet geblokkeerd. Zelfde als ik 1862 en 1864 doe.
Heeft iemand enig idee wat ik waar precies moet invullen?
Ik moet eerst de service definiëren, daarna kan ik 'm pas toevoegen onder 'deny' in mijn firewall.
Het is jammergenoeg niet zo simpel dat ik de naam + het poortnummer in kan vullen en dat de service dan gedefinieerd is. Ik moet wat meer invullen:
1.
Source Port Low [kan max. 5 cijfers invullen]
Source Port High [kan max. 5 cijfers invullen]
Destination Port Low [kan max. 5 cijfers invullen]
Destination Port High [kan max. 5 cijfers invullen]
Transport ( )TCP ( )UDP ( )Other [kan max. 3 cijfers invullen]
Bovenstaand blokje staat er 8 keer, in een mooie grafische interface. De cijfertjes erboven lopen dus van 1 t/m 8.
Bij Source Port Low t/m Dest. Port High kan ik telkens maximaal 5 cijfers invullen, en bij Transport moet ik kiezen (het zijn radio-buttons) tussen TCP, UDP en Other. Ik kan dan telkens max. 3 cijfers invullen, ongeacht of ik TCP, UDP of Other selecteer.
Aangezien ik achter Transport max. 3 cijfers kan invullen, lijkt me dat ik daar niet het poort nummer 1863 kan invullen. Als ik bij Low en High telkens 1863 invul, wordt de poort ook niet geblokkeerd. Zelfde als ik 1862 en 1864 doe.
Heeft iemand enig idee wat ik waar precies moet invullen?
Bloed, zweet & koffie