KT7 + 1.2-> thunderbird

Pagina: 1
Acties:

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Vraagje, ik heb een Kt7. Ik weet dat hier een 1400 Mhz processor inkan, als ie maar locked is. MAar mijn vraag, kunnen er ook FSB266 processors in, of alleen FSB200? Aangezien de FSB266 beter verkrijgbaar is, gaat ie dan in m'n KT7 gewoon op FSB200 draaien?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op zich zou het kunnen werken (mits je een unlocked model hebt...) maar je moet wel de Multiplier handmatig instellen, en AMD garandeerd niet dat het werkt, dus als het niet werkt zit je met een Athlon met FSB133 in je maag...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Theswitch
Dan ga ik op de HCC maar goed zoeken naar een AMD Thunderbird 1400 FSB200.. Zal nog lastig worden..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
1400 met 200MHz FSB gaat werken, die met 266MHz FSB alleen met overclocking..

Je zit dan namelijk vast aan de 13x multiplier als max. Dus als je dan de FSB nog op kunt voeren, kun je ongeveer de 1400 halen..

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 12:14 schreef Twynn het volgende:
1400 met 200MHz FSB gaat werken, die met 266MHz FSB alleen met overclocking..

Je zit dan namelijk vast aan de 13x multiplier als max. Dus als je dan de FSB nog op kunt voeren, kun je ongeveer de 1400 halen..
Jawel,
maar reken er maar niet op dat je 1400 onvoorwaardelijk stabiel zult krijgen. Ik zit hier zelf met een TB1333/266 op een KT7A. Het maximaal te halen is ca. 1350 op 100% stabiel. Als je namelijk de FSB hoger brengt dan 104/105 wil de KT133 chipset niet helemaal stabiel blijven.

Ook belangrijk is de BIOS versie, ik heb gemerkt dat eigenlijk alleen de 64 versie BIOS van Abit goed wil werken. Mazzls en HCC'ze :D

//edit

PS met stabiel krijgen bedoel ik een andere CPU dan een 1400/200 overklokken naar 1400 op dat bord dus.. ;)

• Twynn
Op vrijdag 23 november 2001 12:20 schreef Hooi het volgende:
Jawel,
maar reken er maar niet op dat je 1400 onvoorwaardelijk stabiel zult krijgen. Ik zit hier zelf met een TB1333/266 op een KT7A. Het maximaal te halen is ca. 1350 op 100% stabiel. Als je namelijk de FSB hoger brengt dan 104/105 wil de KT133 chipset niet helemaal stabiel blijven.
Hey Hooi..

Ga je nu wat dingen door elkaar gooien ofzo? Je draait op een KT7A, maar je hebt het over 104/105 FSB!?
(of bedoel je op je KT7? ;))

Overigens lijkt het me nog steeds dat die 104/105 nog steeds heel erg afhangt van het exemplaar dat je hebt.. Sommigen halen meer, andere komen niet eens tot 103 ofzo..

(BTW.. Draai je nu uiteindelijk ook op je KT7A?!)

• Theswitch
Ik heb 't hier over de KT7 normaal dus. Multiplier gaat niet verder als 12 in de bios, er is een optie ->12 , waarbij hij de multiplier van de CPU pakt. Daarom moet de CPU gelockt zijn.

Ik heb net een stuk of wat webwinkels gezocht, de enige FSB200 cpu's die iedereen heeft zijn durons.. en die heb ik al :-)

Verwijderd

:+ Ik heb het ook over een KT7, een KT7-RAID om precies te zijn.

Tiepfautje :D

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 12:44 schreef Theswitch het volgende:
Ik heb 't hier over de KT7 normaal dus. Multiplier gaat niet verder als 12 in de bios, er is een optie ->12 , waarbij hij de multiplier van de CPU pakt. Daarom moet de CPU gelockt zijn.

Ik heb net een stuk of wat webwinkels gezocht, de enige FSB200 cpu's die iedereen heeft zijn durons.. en die heb ik al :-)
Die hoger dan 12 (Soms staat er 12,5 in oudere BIOSsen, da's maar een tekst labeltje) is de 13x multiplier. Een TB1400/200 is inderdaad gelockt, en kiest zelf de 5x multi, die de CPU als 14x vertaalt. Een niet gelockte CPU loopt er niet mee, helaas, en krijg je dus ook nooit op 14x100.

Als je dus die hoogste multi pakt, krijg je altijd een 13x multi in werkelijkheid. Welke BIOS versie heb je er nu inzitten? Ik raad echt die 64 versie aan !!

• Theswitch
Op vrijdag 23 november 2001 13:06 schreef Hooi het volgende:

[..]

Die hoger dan 12 (Soms staat er 12,5 in oudere BIOSsen, da's maar een tekst labeltje) is de 13x multiplier. Een TB1400/200 is inderdaad gelockt, en kiest zelf de 5x multi, die de CPU als 14x vertaalt. Een niet gelockte CPU loopt er niet mee, helaas, en krijg je dus ook nooit op 14x100.

Als je dus die hoogste multi pakt, krijg je altijd een 13x multi in werkelijkheid. Welke BIOS versie heb je er nu inzitten? Ik raad echt die 64 versie aan !!
Ik draai al de 64 versie inderdaad, lijkt ook wel wat stabieler te zijn.

Maar een TB1400/266, gelockt, gaat dus niet heb ik begrepen uit dit verhaal.

• Twynn
Op vrijdag 23 november 2001 13:22 schreef Theswitch het volgende:
Maar een TB1400/266, gelockt, gaat dus niet heb ik begrepen uit dit verhaal.
Nah, de 1400/266 is meestal unlocked. Maar inderdaad, dat gaat dus niet goed werken..

BTW.. Hooi, heb jij enige verklaring waarom die 1400/200 niet meer werkt als je hem unlocked? Want daarmee verander je de default multiplier toch niet? Je maakt hem alleen instelbaar..

offtopic:
(en wat is er met je KT7A gebeurt?! Die had je toch al een poosje klaarliggen?)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 13:56 schreef Twynn het volgende:

[..]
BTW.. Hooi, heb jij enige verklaring waarom die 1400/200 niet meer werkt als je hem unlocked? Want daarmee verander je de default multiplier toch niet? Je maakt hem alleen instelbaar..
Een klein beetje maar. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de 5x multi wel gekozen maar niet gebruikt wordt. Een van de 'geruchten' over de 1.3 revisie is dat ook wat electronica is aangepast om dat probleem op te lossen.

Vreemd natuurlijk dat ze er rekening mee houden dat iemand dan een FSB200 CPU op dat bord zou zetten. :D

Maar er zijn ook geruchten dat er een gelockte en een ongelockte versie van de 1400/200 zou bestaan. Mwuah..
Vermoedelijk ontstaat er dus een conflict met de electronica als er 5x wordt ingesteld maar 14x wordt gekozen, misschien gaat er dan iets faliekant fout met de timing instellingen van de CPU/chipset. Uitgaande van dat idee, gaat dat alleen goed als het 'automatisch' gebeurt. Of zo.. ;)
offtopic:
(en wat is er met je KT7A gebeurt?! Die had je toch al een poosje klaarliggen?)
Hehehehe, dat bord ligt ook nog steeds offtopic :) Het ligt braaf te wachten, tot ik er eindelijk tijd voor heb. Na Sinterklaas ga ik met m'n vriendin op reis over het grote water, tot in de eerste week van januari. Pas daarna heb ik er tijd voor. Die hele PC moet dan gebackupped worden, helemaal gesloopt, verbouwd, Voeding aanpassen (Enermax 5 volt mods en aanpassing) etc....

En daarna de tweede machine met dit bord en een Duron 600@900 upgraden. K'heb nog wat te doen dus. :)

Er kwam ook wat tussen, vroeger was ik op 11 september jarig.... :(

• Theswitch
Ik heb de hele HCC afgestruined, bij ieder stentje wat maar iets met processors deed: Hebben jullie een 1.4 AMD TB 200 FSB? (aan duitsers etc soms erg lastig uitleggen). MAar niemand had 't.
Bij Jin computers vertelden ze me dat ze t wel gehad hadden een tijdje terug, maar dat dat "vage import door chinezen" was, en dat die TB nog niet officieel hier uit is, de 1200 is 't snelste wat hier officieel los te koop is.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 10:45 schreef Theswitch het volgende:
Ik heb de hele HCC afgestruined, bij ieder stentje wat maar iets met processors deed: Hebben jullie een 1.4 AMD TB 200 FSB? (aan duitsers etc soms erg lastig uitleggen). MAar niemand had 't.
Bij Jin computers vertelden ze me dat ze t wel gehad hadden een tijdje terug, maar dat dat "vage import door chinezen" was, en dat die TB nog niet officieel hier uit is, de 1200 is 't snelste wat hier officieel los te koop is.
Hij was er wel een tijdje. Maar aangezien zelfs Gistron hem nu niet meer in het assortiment heeft, denk ik dat je gelijk krijgt, en de TB1400/200 niet meer leverbaar is... :'(

(Gistron was bij mijn weten de enige die alle types in 200 en 266 FSB leverde ooit.)

Misschien dat binnenkort de Morgan 1400 FSB 200 komt .. ??

• Theswitch
Op maandag 26 november 2001 11:43 schreef Hooi het volgende:

[..]

Misschien dat binnenkort de Morgan 1400 FSB 200 komt .. ??
De Morgen core draait toch niet op een KT7 ??

Verwijderd

Geen idee eigenlijk. Bij geruchte doet die het wel, maar zonder SSE, en zou hij in 200 Mhz versie beschikbaar zijn, dacht ik, of zo, in die richting.

Maar ik zou er niet op vertrouwen, want de economische malaise zal betekenen dat fabrikanten sneller stoppen met de minder rendabele produkten, en al helemaal geen nieuwe fabricage zullen starten er voor.
Pagina: 1