Toon posts:

My First Burner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat dit eigenlijk een voorkeursvraag is, maar ik heb er de ballen verstand van. ik heb wel een gehoord over burnproof, en zo, maar morgen ga ik naar de HCC,nu zie ik bij pricewatch een ongelooflijk lange lijst met branders, en ik zie mezelf alweer met zo'n slecht ding thuiskomen

wie kan mij nou een goede CD-brander aanraden, hij moet uiterlijk 600 piek zijn., en goed betrouwbaar zijn.
(prijs vind ik trouwens wel onbelangrijker als de betrouwbaarheid, al staat ie als 2e ;))
alvast bedankt!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Plextor 24/10/40A

De beste ide schrijver op dit moment

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op vrijdag 23 november 2001 11:58 schreef -hfl-xenon het volgende:
Plextor 24/10/40A

De beste ide schrijver op dit moment
Ik heb deze net 2 dagen, de retail versie. Kostte 440 gulden bij Informatique, maar hij is alweer voor minder te krijgen. Bevalt me tot nu toe (@ 7 cdtjes nog maar) erg goed :)

Siditamentis astuentis pactum.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

markvt

Peppi Cola

ik heb een sony crx140E (8speed) ik zou geen andere 8 speed willen al meer dan 1000stukkies backup gemaakt :)
en mijn volgende zal een plex 24X zijn.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb zelf al enkele jaren een Plextor brander maar die is nog uit de tijd dat Burnproof nog niet bestond :) maar ben er erg tevreden over.

Uit tests blijkt dat ook Lite-on goede branders maakt en die zijn vaak net wat goedkoper dan Plextor.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 21:57
neem een sony, dan heb je een "my first Sony" :P

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de snelle reacties mensen!

ik denk dat het maar een "My First Plextor" word

>:)

Verwijderd

ik dacht ook. ik koop een plextor, maar die was me te duur in verhouding met de Lite-on. Nu heb ik een Lite0-on 16102B (16x10x40). Volgens de reviews niet zo goed als de plextor, maar ik heb er geen probs mee. :)

zie.. http://www.liteonit.com.tw/english-product.htm#CD-RW

<edit> link toegvoegd </edit>

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
zeer goede keuze :)

Verwijderd

Ben erg tevreden met mijn Lite-On 12-10-32 voor 209,-

Al zeker 250 cd's zonder uitval. (data en muziek)

Burnproof en geen problemen. Plextor moet kwalitatief beter zijn, maar voorlopig heb je er een mooie grafische kaart naast voor deze prijs!!

• Scorchor
  • Laatst online: 22-11-2025
Plextor 24X10X40 !
die roeleert momenteel ik heb em ook en hij kost geloof ik nog maar 400 - 450.
Maar we zien morgen wel he tijn :)

:)

Verwijderd

Plextor 24x10x40 sinds 4 maanden.. stapels cds gebrand en niks mislukt :D

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb nog een oude Plextor 412Rc SCSI...4 speed branden, 12 speed lezen.
Tuurlijk is er wel eens wat fout gegaan bij het branden, maar dit was vaak mijn eigen schuld en dan nog zijn er maar een stuk of 10 van de 1000 mislukt.
Mijn volgende brander wordt zeer zeker weer een Plextor en hoogst waarschijnlijk ook weer SCSI (Als iemand er nog een over heeft...)

Niet?
[Specs]

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

lite-on 24*10*40
die is de helft van 600!

___________________________*

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Liteon heeft hetzelfde loopwerk als plextor....
En liteon vind ik net zo goed branden als de 24 x speed van plexot :+

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Topicstarter
hallee!

het is de plextor geworden

en ik heb al een hoop gebrand, en het is al heel wat als ik van 5 cd's er niet 3 van heb hoeven weggooien maar gewoon geeneen. :Y)

alles gelukt, heel de zooi al getest,. cd-->cd, data-cd
mp3--> audio cd,. en alles zonder fouten

ztanks voor de info !

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53
Op maandag 26 november 2001 13:16 schreef Enfermidade het volgende:
hallee!

het is de plextor geworden

en ik heb al een hoop gebrand, en het is al heel wat als ik van 5 cd's er niet 3 van heb hoeven weggooien maar gewoon geeneen. :Y)

alles gelukt, heel de zooi al getest,. cd-->cd, data-cd
mp3--> audio cd,. en alles zonder fouten

ztanks voor de info !
Veel brandplezier ermee dan! :)

Ikzelf heb trouwens Lite-on 24x10x40. Bevalt ook perfect. Nog geen ceedeetje mee mislukt en ondertussen alweer behoorlijk wat gebrand. Aanradertje! :P

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 12:27 schreef GKLQuake het volgende:
neem een sony, dan heb je een "my first Sony" :P
Die heb IK; My first Sony

Een 2* 8* :9~ dus zonder RW maar brand nog steeds niet snel maar wel goed na 2000 cdtjes ofzo.

Verwijderd

ALLES van Plextor en Lite-on is goed. mijn 8x4x32x heeft nog geen een cd genuked, zonder burnproof zelfs. *D
EDIT:
Sorry, zie dat de keuze al gemaakt is :)

Verwijderd

Ok. de keuze is gamaakt, maar waarom?? Ik zie namelijk geen duidelijke argumenten waarom plextor en bv waarom niet lite-on...

Misschien kan de topicstarter even aangeven waarom hij/zij (er zijn vast ook vrouwelijke tweakertjes toch?) toch de plextor heeft gekozen?

Verwijderd

heb zelf op de hcc een plextor gekocht 24x 10x 40x.
heb tot nu tot nog geen problemen gekregen.Wat ik weet is dat de plextor qwa inhoud niet van kunststof is gemaakt ,maar van metaal,metalen tandwieltjes ect.ik weet niet hoe dat zit met de lite on.

Verwijderd

plextor is kwaliteit in loopwerk en ondersteuning. maar daar betaal je ook voor. bovendien is de on-site service van plexie top!

lite-on is daarentegen erg goedkoop. als je niet te veel wilt uitgeven zou ik als ik jou was de lite-on kopen.

ikzelf heb een plextor 12/10/32S, dit mede door het feit doordat scsi writers zeldzaam zijn. bevalt me goed. heb al verschillende plextors gehad en wil nu niets anders meer :)

Verwijderd

ehhh hoeveel plextors heb je dan al gehad?
als je al veel plextors heb gehad,lijkt me dat tegenvallen of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Scarface, dat wil ik wel toelichten, toen ik hoorde dat er bij Plextor (hebbik overigens nie uit dit topic maar van een collega) 2 jaar on-site garantie word gegeven op de brander, dus, als ie kapot gaat ken ik hem gewoon terugsturen naar de fabrikant, en krijg ik een nieuwe

da was eigenlijk wel een beetje mn doorslag, aangezxien ik van alle kanten hoorde dat lite-on en plextor eigenljk zowat hetzelfde waren

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 12:16 schreef Plex_Force het volgende:
ehhh hoeveel plextors heb je dan al gehad?
als je al veel plextors heb gehad,lijkt me dat tegenvallen of niet?
heb de 8x, de 12x zonder burnproof en nu de 12x met burnproof.

alleen 8x ging een keer kapot: binnen 3 dagen had ik een nieuwe en hoefde mijn huis niet eens uit.

heb al meerdere gehad omdat ik voor een kleine meerprijs een nieuwere kon krijgen. slim investeren heet dat ;)
maar deze doe ik voorlopig niet weg, er komt toch geen nieuwere scsi van plextor ;(

Verwijderd

Als je er 600 piek aan uit wilt geven dan is een Plex echt de beste keus ja.

Ik heb destijds toen de 12x 700+ kosttte 'm voor 560 gehaald. ben er nog steeds erg blij mee.

Verwijderd

Topicstarter
395 op hcc vor een plextor

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 11:59 schreef Plex_Force het volgende:
heb zelf op de hcc een plextor gekocht 24x 10x 40x.
heb tot nu tot nog geen problemen gekregen.Wat ik weet is dat de plextor qwa inhoud niet van kunststof is gemaakt ,maar van metaal,metalen tandwieltjes ect.ik weet niet hoe dat zit met de lite on.
Het loopwerk van een Lite-on is hetzelfde als van een Plextor |:(
Metalen tandwieltjes :? zal het kreng lekker zwaar van worden.. volgens mij is de binnenboel gewoon van kunststof.. :z

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 17:45 schreef Enfermidade het volgende:
Nou, Scarface, dat wil ik wel toelichten, toen ik hoorde dat er bij Plextor (hebbik overigens nie uit dit topic maar van een collega) 2 jaar on-site garantie word gegeven op de brander, dus, als ie kapot gaat ken ik hem gewoon terugsturen naar de fabrikant, en krijg ik een nieuwe

da was eigenlijk wel een beetje mn doorslag, aangezxien ik van alle kanten hoorde dat lite-on en plextor eigenljk zowat hetzelfde waren
ok. duidelijk. Je gaat dus voor de service :) Geen slechte keus dan. Ik ben voor de lite-on gegaan, maar dat was vanwege de prijs. Ik gok het er maar op dat ik de service niet nodig zal hebben... :)

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Philips 2600 SCSI versie. Staaaapels mee gefikt en naar volle tevredenheid.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb m'n 412RC SCSI eindelijk de deur uit gedaan, heb nu een 12x10x32 SCSI van Plextor.
Ik blijf erbij, Plexwriters zijn de beste branders die er te vinden zijn, zeker op SCSI gebied.
Branden gaat altijd goed, ook zonder burnproof.

Niet?
[Specs]

• Xandrios
  • Laatst online: 22-04 18:59
Op dinsdag 27 november 2001 19:18 schreef DRG het volgende:

[..]

Het loopwerk van een Lite-on is hetzelfde als van een Plextor |:(
Metalen tandwieltjes :? zal het kreng lekker zwaar van worden.. volgens mij is de binnenboel gewoon van kunststof.. :z
was vroeger idd zo...maar momenteel nietmeer hoor geloof ik !
Pagina: 1