Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Op een pc met windows kan .avi worden afgespeeld in de mediaplayer van windows. (mits die geinstalleerd is natuurlijk, maar dat mag je toch wel aan nemen
)
hoe dat met mpeg zit weet ik niet. Zal ook wel zo zijn
hoe dat met mpeg zit weet ik niet. Zal ook wel zo zijn
neem gewoon de gebruikte codec mee.....op zo'n cdr zit genoeg ruimte dus gewoon die codec erbij gooien voor de zekerheid....zit je nooit fout.
Da's niet waar. Volgens mij is juist mpeg wel standaart ondersteund avi kan ook nog een divx gecodeerd stuk bevatten. da's niet standaart
probleem is dat die film , hoewel maar enkele minuten, al meet dan 1 Gb in beslag neemt. Ik wil m gecomprimeerd hebben. Maar ik kan er niet van uit gaan, denk ik, dat iedereen mpg of div-x kan draaien.
bovendien: welke player kan ik gebruiken, mediaplayer zal iedereen wel hebben, maar kan die alle formaten aan?
bovendien: welke player kan ik gebruiken, mediaplayer zal iedereen wel hebben, maar kan die alle formaten aan?
MPEG is de standaard. DivX begint wel steeds populairder te worden, maar je kunt er nog niet van uitgaan dat iedereen de DivX codec heeft geïnstalleerd. Je kunt natuurlijk wel een link plaatsen naar de website van DivX.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Maar trekken niet alleen de iets zwaardere pc's div-x compressie? Of hebben die net zo veel problemen met mpg?
Mpeg 1 werkt vanaf een 386 met hardware mpeg decoder.
Div-x werkt vanaf PII 233, mits de videostream niet te zwaar is.
Div-x werkt vanaf PII 233, mits de videostream niet te zwaar is.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Ik zou zelf kiezen voor .mpeg aangezien alle programma's dit ondersteunen je kan ook voor mpeg4 kiezen en dan m$ variant oftwel .asf aangezien dit ook standaard door mediaplayer wordt ondersteund. Maar je moet b.v geen mpeg2 codec gebruiken aangezien die niet standaard worden ondersteunt.
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Verwijderd
voor 10 minuten film moet je toch niet veel te hoeven comprimeren of wel soms? Dat moet op een CD passen. Met goede kwaliteit.Op vrijdag 23 november 2001 12:35 schreef djexplo het volgende:
Ik zou zelf kiezen voor .mpeg aangezien alle programma's dit ondersteunen je kan ook voor mpeg4 kiezen en dan m$ variant oftwel .asf aangezien dit ook standaard door mediaplayer wordt ondersteund. Maar je moet b.v geen mpeg2 codec gebruiken aangezien die niet standaard worden ondersteunt.
Verwijderd
Ik zou mpeg 1 pakken, gewoon een .mpg-je van maken dus. Dit kan heel makkelijk met een programmaatje dat tMPGenc. Dit programmaatje, en HEEEEL veel informatie over video encoderen staan op www.doom9.org
Heel goeie site is dat.
Heel goeie site is dat.
Dank jullie,...ik ben met deze informatie gelukkig weer een eind verder gekomen!
Grote nadeel van MPG1 is dat het standaard 352x288 is, wat niet zo'n heel hoge kwaliteit is. Divx kan de volledige resolutie van het bronmateriaal blijven (DV=720x576 oid?), is dan echter wel zwaar (p3-500 min). Wat je kan doen (toch ruimte zat) is drie formaten+ een divx codec:
1 MPG, 352x288, simpel, vanaf pentium1 met mediaplayer
2 DIVX, 512x384, middel, vanaf p2-233 met codec
3 DIVX, 720x576, zwaar, vanaf p3-500 met codec
da's dus:
1 100 MB (10MB /min)
2 80 MB (8MB /min)
3 140 MB (14MB/min
totaal 320 MB, divx codec (1MB), past dus makkelijk.
1 MPG, 352x288, simpel, vanaf pentium1 met mediaplayer
2 DIVX, 512x384, middel, vanaf p2-233 met codec
3 DIVX, 720x576, zwaar, vanaf p3-500 met codec
da's dus:
1 100 MB (10MB /min)
2 80 MB (8MB /min)
3 140 MB (14MB/min
totaal 320 MB, divx codec (1MB), past dus makkelijk.
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Pagina: 1