mobo voor dual TB 1200

Pagina: 1
Acties:

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een dual CPU mobo waar ik m'n oude Athlon TB 1200 ook nog op kan prikken (waarvoor ik dan een 2e CPU bij koop).

vraag 1: welk mobo moet ik hebben
vraag 2: is 2x 1200 wel verstandig? gaat dat werken onder Windows 2000/XP ?
vraag 3: kan ik m'n gewone DDR SDRAM houden, of moet ik nu opeens speciaal geheugen gaan kopen?
vraag 4: Kan ik ook 1 CPU d'r op prikken? (ivm chronisch geld gebrek)

thnx voor de moeite

(de search kan deze vragen waarschijnlijk ook beantwoorden, maar ik heb geen definitieve antwoorden kunnen vinden)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
ik zag net dat een AMD AthlonXP 1800+ op dit moment ongeveer 608,- kost.. mischien dan toch m'n 1200 weggooien (in m'n ouwe bak laten) en hier een multiproc mobo bij kopen om em ergens na de kerst te upgraden met een 2e CPU?

kan dit?

* cappie is een fucking n00wb wat MP mobo's en AMD's nieuwe CPU's betreft..

Verwijderd

vraag 1: welk mobo moet ik hebben Wacht op een 760MPX bordje van bv. Asus of MSI klik hier

vraag 2: is 2x 1200 wel verstandig? gaat dat werken onder Windows 2000/XP ? Zeer verstandig. Ja dat gaat werken onder Windows 2000 en XP professional

vraag 3: kan ik m'n gewone DDR SDRAM houden, of moet ik nu opeens speciaal geheugen gaan kopen? Met een 760MPX mobo hoef je geen registered geheugen te gebruiken.

vraag 4: Kan ik ook 1 CPU d'r op prikken? (ivm chronisch geld gebrek) Ja.

/me wil ook een dual Athlon systeempje in elkaar gaan zetten...

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 11:49 schreef cappie het volgende:
ik zag net dat een AMD AthlonXP 1800+ op dit moment ongeveer 608,- kost.. mischien dan toch m'n 1200 weggooien (in m'n ouwe bak laten) en hier een multiproc mobo bij kopen om em ergens na de kerst te upgraden met een 2e CPU?

kan dit?

* cappie is een fucking n00wb wat MP mobo's en AMD's nieuwe CPU's betreft..
Ja

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
thanks a lot lusch.com, je hebt me echt geholpen.. nu is het alleen nog maar een kwestie van bestellen/kopen :)

ik denk dat ik voorlopig voor de dual 1200 oplossing ga.. (da's op dit moment 't goedkoopst).. alle games zullen toch wel fatsoenlijk lopen, en lightwave helemaal :)

heeft 't nog voordeel bij games? gaan dingen echt sneller lopen, of moet je software dan speciaal zijn aangepast voor meerdere procs?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Weinig voordeel voor games. Quake ondersteunt SMP, maar wordt er niet echt sneller van op. Veel voordeel voor programma's, vooral grafische zooi :)

Voor een multiproc PC heb je een OS nodig die SMP ondersteunt. Dus Windows NT based OS (NT/2K/XP Prof), Linux, BeOS en BSD trekken er zeker wel profijt van.

Zelf heb ik Win2K (en sinds kort ook XP) draaien en ik moet zeggen dat het allemaal wel wat smeuiiger loopt met dat ene CPU extra. Switchen tussen applicaties gaat heel snel, ook al heb je er een stuk of 10, 20 draaien. Ook al ondersteunen de applicaties op zich geen SMP, maar Win2K als OS ondersteunt dat op zich wel, dus Win2K verdeelt de taken wel even zelf over de CPU's (per applicatie dus! Win2K verdeelt niet één applicatie, maar meerdere applicaties over 2 CPU's). Stel je bent aan het zippen en een CD'tje aan het bakken, terwijl er een stevig MP3'tje in de achtergrond speelt en je lekker het surfen bent, dan verloopt alles vloeiend en soepel :9

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je een dual nodig hebt dan weet je het, en jouw lijkt het gewoon leuk. Met veel zware applicaties open gaat het inderdaad wat soepeler, maar als je voornamelijk gamed, een beetje photoshopped en internet kun je beter jezelf een hoop geld besparen en de snelste single kopen.

specs

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 14:38 schreef gladiool het volgende:
Als je een dual nodig hebt dan weet je het, en jouw lijkt het gewoon leuk. Met veel zware applicaties open gaat het inderdaad wat soepeler, maar als je voornamelijk gamed, een beetje photoshopped en internet kun je beter jezelf een hoop geld besparen en de snelste single kopen.
Ik doe de laatste tijd heel veel met multi-threaded applications zoals Lightwave (renderen in 2 threads, dus automagisch verdeelt over de 2 CPU's) en photoshop/illustrator..

't is zowiezo fijn om wat meer IRQ's te hebben :P
nahja.. voor de IRQ's doe ik het niet.. wel voor het fijne vloeiende werken.. 8-)

Pagina: 1