onstabiel systeem na upgrade

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-08 04:18
Nadat ik mijn systeem heb geupgraded met een Athlon 1.4 en een MSI K7Tpro266 moederbord en ddr geheugen werkt het zeer slecht.

Als ik een dvd wil afspelen loopt het hele systeem vast. (stekker uit stopcontact is dan de enige mogelijkheid)
M'n harde schijf doet raar, als m'n videokaart (Matrox G450) met de tv verbonden is is de divx film op tv streperig terwijl het beeld op de monitor dan perfect is, en als ik de map "deze computer" open duurt het lang voordat ik de inhoud van de map te zien krijg.
Verder krijg ik vaak zomaar een blauw "fatale uitzondering" scherm. m'n Hollywood+ MPEGkaart werkt helemaal niet meer.

Ik heb onderhand overal de nieuwste drivers van/voor.
En gebruik W98SE.

Wie kan mij helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ziet er naar uit dat het geheugen brak is, of dat hij te warm wordt.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Erg simpele vraag, maar je hebt toch wel een complete format e.d. gedaan na het installeren van het nieuwe mobo ?
Anders is dit soort ellende goed te verwachten *D

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Werk je toevallig met Windows Mediaplayer 7? Heb ook al problemen gehad hiermee in combinatie met DVD speler. Vanaf dat de MP7 erop stond kon ik geen enkele DVD/CD lezen. Probleem daar is volgens mij de mogelijkheid om cd-r's te schrijven met MP7 en op deze manier de DVD verkeerd herkent wordt. Weet niet of je hier iets aan hebt.

• miles
Hmmm, te heet kan 'ie niet worden want de kast staat nog altijd open. Het proggie wat ik heb geeft 49 graden aan. Dat moet dus kunnen.
Ik heb idd een complete format gedaan en gebruik nogsteeds WMP 6.4

Dmv led-jes wordt aangegeven of er problemen met het mobo of geheugen ofzo zijn. Die ledjes geven helemaal geen problemen aan....

Verwijderd

Heb je je via 4in1 drivers wel geinstalleerd? Als je veel uiteenlopende problemen hebt, dan kan het daar wel eens mee te maken hebben.

• miles
Ook daarvan heb ik de laatste geinstalleerd. (zucht......)

Verwijderd

DMA enabled?

• miles
Zowel in als uitgeschakeld geprobeerd

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op vrijdag 23 november 2001 11:44 schreef Kuijpmans het volgende:
Erg simpele vraag, maar je hebt toch wel een complete format e.d. gedaan na het installeren van het nieuwe mobo ?
Anders is dit soort ellende goed te verwachten *D
hier heb je nog steeds geen antwoordt opgegeven miles..

Verwijderd

Een dergelijke ingrijpende hardware upgrade kan windows (volgens mij welke dan ook, al zou ik het van XP niet weten) niet tegen.
De oplossing is dan ook c-partitie formateren en windows opnieuw installeren.
De wegen van Bill Gates zijn ondoorgrondelijk!!

• miles
Ja, ik heb een complete format gedaan en alm'n harde schijven opnieuw gepartitioneerd.
Pagina: 1