Toon posts:

het grote Windows XP auto-rebootprobleem topic

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
moioooo iedereen.
Ik weet dat deze vraag al vaag is langsgekomen maar toch wil ik deze topic ff zetten.
.......
De eerste x: ik zit gewoon te typen in word, in 1 x restart de pc zich. Ik denk: naja, gewoon per ongeluk verkeerde knop ingedrukt ofzow.
.......
De tweede x: ik zit een boekie te lezen en pc staat aan en in 1x restart de pc zich. Ik denk: wat krijgen we nu....
.......
De derde x: ik zit een beetje te surfen (internet :P) en dat ding gaat weer rebooten. Ik denk meteen aan het volgende uiteraard: BILL GATES, VIEZE EIKEL.
maar volgens mij kan ik dit zelf wel verhelpen...

Wie heeft er ideetjes... :'(

Bij windows 98, windows 98 se, windows me, windows 2000 professional ed, deed ie dit niet.

Heb daarna geen nieuwe hardware aangeschaft.

Mijn systeemconfiguratie:
250 Watt ATX voeding
een Aopen motherbord (weeknie precies welke)
Pentium III 450 mhz
1x 128 Sdram (100 mhz),1x 64 Sdram (133 mhz)
Soundblaster live (value d8 ik)
DVD-rom 32x cd en 4x dvd
HP rewriter 4x 8100 series
diskettestation
Diamond Viper v550 16 Sdram

Ik heb de standaard drivers van Windows XP geinstalleerd

Alvast bedankt

Luukssss

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ff uitschakelen dat ie automatisch reboot

rechtermuisknop op my computer -----
properties -----
avanced tab -----
startup and recovery -----
automatic restart uitvinken

that's all

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeer het ff
alvast bedankt he?
als je wilt kun je me ook wel ff toevoegen bij msn:
l_schulten15@hotmail.com

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad, maar bij zei hij dat hij was terug komen uit een serius problem.

En dan stond er uiteraard. Send or Dont Send.
Dus dont send gekozen. Toen kreeg ik hem weer en toen ging die vanzelf rebooten en dat bleef hij doen.

Ik winxp overnieuw installeren toen was het voorbij, maar ja wie zal het zeggen dat het niet nog een keer zal gebeuren. :'(

• Smultie
  • Niet online
laat me ff weten of dat het was (zal wel, want wat anders kan bijna niet...)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het uitgevinkt.
Ik weet niet of het werkt want hij reboot heel onverwachts!!!
Maar het lijkt mij een gouden tip

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het ook soms, is heel irritant! Zit ik net projct IGI te spelen en spontaan reboot ie! Harde schijf gaat uit, start opnieuw op en bij de post gaat de hd weer aan. Echt heel vaag

• Dax
  • Laatst online: 30-11 00:10

Dax

Winxp opnieuw instaleren..............

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 11:37 schreef -dutch_15- het volgende:
Winxp opnieuw instaleren..............
nope, gewoon automatisch rebooten uitvinken!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben het met SMulTiE eens.
die Dutch-15 snapt er volgens mij nix van.
met zo'n tip kan ik toch nix :?

Verwijderd

Ik hoop dat het werkt, maar als je die uitschakelt krijg je dan niet de hele tijd een foutmelding????

Dat zou dan lekker irri wezen

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
He niksweerd.
Ik heb nog geen foutmelding gekregen maar het gebeurt onverwachts dus........
als ik een hele week geen auto reboot heb is ALLAH GROOT
>:)

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 11:44 schreef niksweerd het volgende:
Ik hoop dat het werkt, maar als je die uitschakelt krijg je dan niet de hele tijd een foutmelding????

Dat zou dan lekker irri wezen

Jeroen
je krijgt dan i.p.v een reboot een waarschuwing ja, maar aan de hand daarvan kun je het probleem oplossen....ook wel handig, die reboot is er eigenlijk alleen voor servers, zodat ze zo weinig mogelijk downtime hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschuwing is handiger dan Auto-reboot want
gisteren ben ik door auto-reboot al mijn bestanden kwijt geraakt.
met een waarschuwing kan je hem (hopelijk) nog opslaan

• Dax

Dax

Op vrijdag 23 november 2001 11:42 schreef SMulTiE het volgende:

[..]

nope, gewoon automatisch rebooten uitvinken!
Ik bedoel als dat nog niet werkt (8>

Verwijderd

Oke dan

Ik ben benieuwd!!!

mzzl

• Dax

Dax

Op vrijdag 23 november 2001 11:46 schreef luukssss het volgende:
als ik een hele week geen auto reboot heb is ALLAH GROOT
>:)
Ik geloof niet dat alla hier iets mee te maken heeft >:)

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:08
Als je auto-reboot uitvinkt, reboot hij niet meer. Wat winXP doet, is bij een systemcrash auto-reboot. Nu zal je systeem dus crashen, zonder te rebooten. Handig is het echter wel, nu krijg je waarschijnlijk een "blauw scherm", op dat scherm staat de reden van de crash. Als je de reden weet, kun je het met een beetje geluk ook oplossen :P

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

Autoreboot uitschakelen is altijd erg gemakkelijk..lees bovenstaande berichten. Wel is het opletten meestal komt bij een blue screen driver not less or equal te staan. Dit houd bij XP meestal in dat een driver het probleem veroorzaakt. Ik zelf heb het gehad met een alcatel usb modem... fijn ding bleef problemen :( veroorzaken dat ik maar terug gegaan ben naar y2k :)om te wachten op drivers die wel werken op XP.

Verwijderd

Topicstarter
hoi luitjes...
ik heb dus auto-reboot uitgevinkt.
nu heb ik dus dat blauwe scherm gekregen:

For any windows updates you might need.

Run the driver verifier against any new (or suspect drivers) blablabla..........

Technical information: ***STOP: 0x000000c5 (0x01000000, ox00000002, ox00000001, 0x80537213)

Biginning dump of physical memory.
Physical memory dump complete.

Contact blabla.... :( wie weet wat ik moet doen??? :'(

• Bockelaar
  • Laatst online: 20:08
bovenin staat de reden: vaak (inderdaad) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ( <-- vaak een driverprobleem inderdaad), maar ook wel eens LOCKED_MEMEORY_PAGES of NV4_.DISP (of zoiets) enzovoort. Als je dit fout opzoekt op microsoft.com kom je al een eindje in de richting van de oorzaak.
Succes!

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wat staat er bij blabla, daar staat waarschijnlijk iets over een driver, die moet je updaten.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 12:04

fulgore

goud

Dat je pc onverwachts reboot duidt erop dat XP een serieus conflict tegenkomt met hardware/software/driver.
Je kan automatische reboot dan wel uitvinken maar dan belandt ie of in een blue screen of je pc slaat vast en zul je dus handmatig moeten rebooten.
Het uitvinken van automatische reboot is dus alleen handig als je vaak een onverwachte reboot hebt want dan kun je zien(als je een blue screen krijgt) wat het conflict geeft en dus actie ondernemen.

Het send/don't send verhaal krijg je (ook als je automatische reboot hebt aangevinkt) wanneer er een minder serieus conflict is waarna het systeem dus niet vastloopt/reboot.

Ik kan het weten want ik heb automatische reboot aanstaan (is de default) en ik krijg regelmatig bijv. bij het afspelen van sommige Divx films via de de tool Sasami player dat de player eruit klapt en er een melding send/don't send verschijnt. De machine reboot NIET !

Conclusie: Wanneer je machine spontaan reboot duidt erop dat je een serieuzer probleem hebt. Daar kan het uitvinken van de automatische reboot geen verandering in brengen.

edit: en terwijl ik dit dus zat te typen heb ik mijn gelijk al gekregen. ;)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Topicstarter
bij blablabla staat dat er er waarschijnlijk een driver niet goed is en dat ik deze moet vervangen en hoe ik die moet vervangen (in veilige modus) maar hij zegt niet om welke driver of apparaat het gaat

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 17:06
Ik zou drwatson draaien, als je computer crasht heb je heel wat meer informatie over de driver die crashed of wat er nog meer in het geheugen stond. 8-)
Wat ook wel wil helpen is in win xp is vaste virtuele memmory size maken. ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor hij reboote weer uitzichzelf
maar ik had hem toch net uitgezet???
staat dr watson in windows zelf al?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb ik ook gehad, idd werkt het om automatisch reboot uit te schakelen.

Maaaaaarrrrrrr

Bij mij hingen diverse programma's als ik aan t multitasken was zich op. Dus 1 programma alleen niks aan de hand. Meerdere programma's KRAK.

Er is dus wel een probleem in de computer, dit is dus niet echt een oplossing.

Ik heb mijn hardware getest en een dimm bleek defect te zijn. Na vervangen van het geval waren de problemen verdenen.

Succes met het zoeken naar het probleem !!!

Nothing to see here

Verwijderd

Topicstarter
ja dankje
Ik heb de nieuwste NvidiA drivers geinstalleerd maar geeft nog steeds hetzelfde probleem

:'(

• fulgore
  • Laatst online: 30-11 12:04

fulgore

goud

Tis dus waarschijnlijk niet je videokaart die problemen veroorzaakt. Misschien een Dimm ? Verwissel ze eens van bankje.

Misschien staat er iets in de eventviewer wat er vooraf is gegaan van de reboot. (waarschijnlijk niet maar je weet maar nooit)

settings, control panel, performance and maintenance, Administrative Tools, Event Viewer.

Good luck you WILL need IT. B-)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• sll
  • Laatst online: 21:26

sll

Op vrijdag 23 november 2001 12:28 schreef luukssss het volgende:
hoi luitjes...

Run the driver verifier against any new (or suspect drivers) blablabla..........

Technical information: ***STOP: 0x000000c5 (0x01000000, ox00000002, ox00000001, 0x80537213)

Het is in zulke gevallen handig om gebruik te maken van de Microsoft Knowledge Base: http://search.support.microsoft.com/kb/

Tik daar de foutmelding in: 0x000000c5 en je krijgt een lijst met relevante artikelen. Het eerste artikel lijkt relevant: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q291/8/10.ASP

Volgens dit artikel is het een soort driver-fout. Links naar artikelen waarmee je de desbetreffende driver kunt opsporen (o.a. de Driver Verifier) staan ook op die pagina.

Succes ermee.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Op vrijdag 23 november 2001 12:23 schreef mutsje het volgende:
Ik zelf heb het gehad met een alcatel usb modem... fijn ding bleef problemen :( veroorzaken dat ik maar terug gegaan ben naar y2k :)om te wachten op drivers die wel werken op XP.
Ik heb die alcatel USB ook. Drivers voor XP zijn al een tijdje verkrijgbaar. Ik heb er geen problemen mee.

http://www.alcatel.com/consumer/dsl/supuser.htm

Verwijderd

Topicstarter
he thnx ik ga het es proberen

Verwijderd

Topicstarter
de fouten van de laatste reboot:
date = 23-11-2001
time = 13:02:38
type = Error
source = ipnathlp

The Network Address Translator (NAT) was unable to request an operation of the kernel-mode translation module. This may indicate misconfiguration, insufficient resources, or an internal error. The data is the error code.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

en deze:
date = 23-11-2001
time = 13:02:35
type = error
source = system error

Error code 000000c5, parameter1 01000000, parameter2 00000002, parameter3 00000001, parameter4 80537213.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

deze hier boven was volgens mij het blauwe scherm.
kan iemand hierwat uit wijs worden? ik namelijk niet!!!
(wat ben ik ook een dombo:+ )

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb ook die spontane reboots gehad.
Met het uitzetten van autoreboot kreeg ik idd een blauw scherm, maar dat had in elk geval niets met drivers te maken.
Toen ben ik maar eens elke optie in mijn bios gaan proberen en na lang zoeken bleek dat 1 van de 2 dimms het niet lang uithoudt op 133Mhz!
Mijn pc draait nu weer stabiel met geheugen op 100Mhz
(dat kostte me trouwens aardig wat punten in 3dmark2001!)
En Luuks ik zie dat jij ook een 133Mhz en een 100Mhz dimm in je pc hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat klopt.
maar het vage is, ik heb nu problemen gehad met die andere besturingssystemen :?

• Bad_Karma
Die foutmeldingen die je hierboven opgaf, die komen vanuit de event viewer toch?
Misschien dat er in het blauwe scherm net wat meer informatie staat? Een bestandsnaam waarop ie fout gaat?

Verwijderd

Topicstarter
nee er stond echt geen verdere belangrijke informatie.
kan het uitmaken of ik 'm op 32bits heb staan of 16bits???
:?

• Bad_Karma
Op vrijdag 23 november 2001 14:12 schreef luukssss het volgende:
nee er stond echt geen verdere belangrijke informatie.
kan het uitmaken of ik 'm op 32bits heb staan of 16bits???
:?
wat bedoel je precies?

Verwijderd

Topicstarter
de colorquality bedoel ik:
rechtermuisknop op het bureaublad ->
properties ->
settings ->
en dan kun je kiezen tussen 16 en 32 bits (ik dan)

Ik had ergens gelezen dat een 16mb videokaart op 16bits moet staan en een 32mb videokaart op 32 bits :? klopt dit :?

• Bad_Karma
Op vrijdag 23 november 2001 14:36 schreef luukssss het volgende:
de colorquality bedoel ik:
rechtermuisknop op het bureaublad ->
properties ->
settings ->
en dan kun je kiezen tussen 16 en 32 bits (ik dan)

Ik had ergens gelezen dat een 16mb videokaart op 16bits moet staan en een 32mb videokaart op 32 bits :? klopt dit :?
Nou een videokaart met "maar" 16mb aan geheugen erop zal het wel wat zwaar krijgen met 32 bits kleuren, maar daar zal je pc niet op crashen.

Heb je de nieuwste bios voor je moederbord al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ehhhhh......... met het bios heb ik eigelijk nog nooit wat gedaan... (vind ik een beetje link, snappie?)

• Bad_Karma
:D
Zoveel kan er niet misgaan hoor, en het heeft echt zin.
Even een Win98 bootflop maken en de bios update files naartoe copieren. Dat is alles.
Als je hulp nodig hebt roep je maar

Verwijderd

Topicstarter
ehhmmm... mag ik hulp of staat er ergens een website in het nederlands???
ik ben op dit gebied echt een newbie
en hoevel % kans is er dat hierdoor geen foutmeldingen meer komen?
ps voeg me ff toe want steeds replien is een beetje irritant:
l_schulten15@hotmail.com :9

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 12:28 schreef luukssss het volgende:
hoi luitjes...

Uninstall de laatse drivers die je hebt geinstalleerd in de veiligmodus. En doe dat net zo lang tot hij het niet meer doet.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd!!! jammer
de windows eXPerience drivers zijn meteen ook de nieuwste drivers dus kan ook geen update ergens halen :(

Verwijderd

Dan toch maar overnieuw insatalleren!!!!
Anders kom je er toch nie vanaf. ;)

Verwijderd

Automatische reboots, hmmmm...

Ik draai nu 3 weken Xp nog geen auto reboots gehad.
Wel fouten uiteraard, word gestoord van de tijdsduur dat taakbeheer eindelijk is komt na ctrl+alt+del.
Bovendien heb ik wel crashes zonder dat ie reboot, moet dan toch echt op reset drukken

Wat mij het meeste opvalt is dat dit soort zaken alleen gebeuren met 3rd party tools die ik gebruik zoals: Flashfxp, WindowsCommander, etc.... je kent de gebruikelijke tools wel.
Dat vind ik jammer daar je zo geforceerd lijkt te worden alleen de MS opties te gebruiken...
Buiten Unreal Tournament(probs met sblive driver die opgelost is, wil je de tip weten meld dat dan effe in replies)werken alle games prima met laatste det 4 drivers van nvidia.

Maar ja, ben nog een ontevreden Xp gebruiker zover ben nog druk met tweaken van XP dus misschien lost et meeste zich nog wel op.

• Dax

Dax

Op vrijdag 23 november 2001 15:50 schreef niksweerd het volgende:
Dan toch maar overnieuw insatalleren!!!!
Anders kom je er toch nie vanaf. ;)
Zei ik het niet (8> ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm ik denk dat ik windows XP gewoon niet meer ga gebruiken...
Zal ik gewoon 4 besturingssystemen erop gooien? >:)
- linux
- windows 2000
- win 98
- win XP

heb wel een hd van 10gb dus wordt krap maar anders doe ik alleen windows 2000 en linux!!!
tips & trucs maybe?!?!?!?

De groetnnnn!!!

Verwijderd

Bij mijn is het op gelost met grotere voeding
en heb mijn webcam achter mijn LG monitortje geplugt
nu geen reboots meer
ff akloppen!!!!

Verwijderd

Probleem LIJKT (met tig uitroeptekens) bij mij opgelost.

Wat ik hiervoor allemaal geprobeerd heb zal ik niet omschrijven maar ik kan jullie verzekeren, heel veel. Alle site's heb ik gezien, tientallen forums doorgeworsteld, m'n hele hardware overhoop gehaald ( hij is wel weer lekker schoon van binnen :) )

Ik heb echter in plaats van de NL versie, een clean install met de US versie gedaan en hij draait AL een hele dag zonder reboot.

Lijkt vreemd, er zou toch geen verschil in US of NL versie mogen zitten, maar zo lang heeft mijn PC met XP nog niet zonder probs gedraait :Z

Verwijderd

Je zou zeggen dat het niet uit moet maken.Maar ook bij mij draaide de engelstalige XPpro versie veel stabieler dan de NLversie.Ik heb dan wel de reboot en foutmeldingen afgevinkt,heb ook geen last van blauwe schermen(tenminste als ik de FSB niet te hoog zet)Maar moet heel veel afsluiten met de Windows Taakbeheer.Met de engels talige versie had ik dat niet.Ook is de CPU belasting veel hoger,staat regelmatig lang op 100%.(specs PIII 500@600 FSB 100@124 688mbSDRAM)

Verwijderd

ik heb ook zo'n probleem gehad, met dat re-boot gefuck.

ik was CS aan't spelen/opstarten/laden en *PLOP* ik zag bios weer.

wat voor mij heeft geholpen, is;

ALLE " shadowing shit " uitschakelen in BIOS
vraag niet hoe ik daar op gekomen ben.

Antoine

Verwijderd

Clean instal,in systeem eigenschappen alle foutmeldingen gedisabled en nooit geen last meer van gehad.(wel wat troubles gehad met de laatste detonator,maar dat hebben er wel meer)

• zeikstraal
  • Laatst online: 06-11 22:51
Heb even met windows update nieuwe drivers voor m'n geforce 2 mx geinstalleeerd en daarna gereboot. Nu gaat ie doodleuk onder het laadscherm opnieuw opstarten.
Heb XP pro.
"Safe mode" en 'Last known working configuration" geven hetzelfde resultaat :'(

BOOTLOG.TXT

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Beetje een erg oud draadje dit ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.