Toon posts:

Mail redirecten via DNS?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domeinnaampie geregistreerd en via de DNS heb ik dat laten relayen naar mijn kabel-IP adres... Als ik nu een pop server installeer op mijn servertje, kan ik dan mail ontvangen onder die domeinnaam?

NB: Hij is dus niet gehost door een hosting provider.

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 09:43

wiho

Certified Nerd

Nee. Een pop-server kan geen mail ontvangen, alleen versturen. Voor het ontvangen heb je een SMTP server nodig (bv. sendmail). Daarmee kun je dan de mail voor jouw domain ontvangen op je kabel-machine.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja natuurlijk, dat bedoelde ik ook... :)

Maar in de DNS kan ik alleen pop.domeinnaam.nl relayen naar een ander IP.

Overigens als ik een mailtje op die manier stuur krijg ik al gelijk een msg terug van de mailadmin:
WIDEXS DOES NOT RELAY SEND MAIL VIA YOUR LOCAL PROVIDER

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wiho: wrong, een POP server verstuurd helemaal niks. Het is de SMTP server die mail ontvangt en verstuurt. De POP server is niks anders dan een service die je kan gebruiken om te kijken of je mail hebt of om je mail van de server naar de mailclient over te pompen.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

Je moet in je DNS een MX record zetten met het ip/hostnaam van de computer die de smtp server draait..

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 09:43

wiho

Certified Nerd

Hans: precies, een pop-server verstuurt mail naar de pop-client. ;)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm een MX record in de DNS... Helaas is die DNS niet van mij maar van WideXS, ik denk niet dat ik zo diep mag graven... :)

Of kan ik simpelweg een smtp.domeinnaam.nl entry maken en die naar m'n IP linken?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nope. Je moet dat MX record zien te regelen. Ze zijn over het algemeen niet zo moeilijk bij WideXS.

Verwijderd

en wat moet je dan met die MX records doen hoe gaat dat in zijn werk
Pagina: 1