Toon posts:

ADSL met USB modem routen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel usb modem (huisgenoot heeft de verkeerde modem besteld ;( (KUT dus). Ik heb nu een thuisnetwerkje aangelegd en één iemand heeft die usb modem op zijn PC aangesloten. Dit werkt op zich wel, maar als die persoon gaat downloaden dan kan de rest van het netwerk bijna niets meer op internet, omdat hij de hele verbinding leeg trekt.

Weet iemad of er een goedkope en goedwerkende oplossing is om een server of router (waarop die usb modem aangesloten is) in het netwerk te hangen zodat niemand meer op de server zelf zit te internetten?

alvast bedankt *D

Verwijderd

Kun je dat modem niet omruilen?

Wat jij wil doen kost sowieso een router (al gauw 400 piek) of een server PCtje (kost ook al gauw 400 piek)... een compleet mxstream-ethernet pakket kost 425 piek... Ik zou proberen um te ruilen, modempie tweaken.... iedereen happy

Verwijderd

Is lullig voor je, ik denk dat er maar een oplossing is: Opbokken

Verwijderd

Topicstarter
En als ik een servertje op de kop weet te tikken, werkt dit dan even goed als met een ethernet modem???

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ja hoor, alleen werkt Linux FreeSCO volgens mij niet. Maar Microsoft ICS / Winroute etc. weer wel (zie FAQs).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Met een proggie genaamd edonkey ofzo, kun je de bandbreedte verdelen over de verschillende computers van het netwerk, misschien is dit een handigere optie dan wat je zelf in gedachte had.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik ga wel een servertje bouwen, want als ik m'n modem wil omruilen ben ik 'm drie weken kwijt en dat lijkt me niks.
Pagina: 1